רשת ההמבורגרים אגאדיר מצטרפת לטרנד ומשיקה היום סניף וירטואלי בפלטפורמת מטאברס. הסניף הוקם בפלטפורמות "Voxels" (לשעבר CryptoVoxels) המבוססת על רשת הבלוקצ'יין אתריום, ומציעה למשתמשיה עולם וירטואלי בו ניתן ליצור חוויות שונות, לקיים אירועים וירטואליים, לרכוש חלקות קרקע ועוד. מוקדם יותר החודש, גם קבוצת BBB הודיעה על השקת סניף בפלטפורמת המטאברס "דיסנטרלנד".
עוד בנושא:
לפי חזון המטאברס, בעתיד נבלה יותר ויותר באינטרנט תלת-מימדי, בו נצרוך תוכן, נעבוד ונפגוש חברים בחללים וירטואליים, ונהיה מיוצגים על-ידי אוואטרים. פלטפורמות שונות כמו ווקסלס, דיסנטרלנד, רובלוקס ועוד מציעות כבר היום מעין עולמות וירטואליים בהם האינטראקציה החברתית נעשית דרך אוואטרים. העניין במטאברס וההייפ סביב הקונספט גבר מאז הכרזת מנכ"ל ומייסד מטא (לשעבר פייסבוק), מארק צוקרברג, על המיקוד החדש של החברה בבניית חומרה ותוכנה שיאפשרו גישה למטאברס. חברות מסחריות רבות, כמו גוצ'י, כבר משקיעות ביצירת חוויות בפלטפורמות הקיימות מתוך ניסיון להגיע למשתמשים בדרכים חדשניות כבר היום, וכן להיערך לעתיד.
לפלטפורמת ווקסלס ניתן לגשת דרך דפדפן רגיל, והיא תומכת גם בקסדות VR. הסניף של אגאדיר בפלטפורמה נבנה על ידי סוכנות BARY.AI טכנולוגיות, ולפי החברה, יציע "שלל הטבות ופעולות ייחודיות שיקשרו בין העולם הווירטואלי למציאות". פרט לאפשרות לסייר בסניף הווירטואלי ולחקור את הסביבה, ניתן יהיה להזמין דרכו משלוח הביתה או טייק אווי מהמסעדה, וכן להצטרף למועדון לקוחות ייחודי למבקרי הסניף הווירטואלי, שיציע הטבות בלעדיות למימוש במסעדות הפיזיות. ניתן להיכנס לסניף הווירטואלי בקישור הזה.
הסניף הווירטואלי מורכב משתי קומות - בקומה התחתונה בר, שולחנות, ומסכים דיגיטליים להזמנה מהתפריט. בקומה השניה מוצג אוסף ה-NFT שהחברה משיקה היום. הקולקציה מורכבת משש דמויות המבוססות על מנות מתפריט הרשת (למשל דמות "ג'וניור הספורטיבי" שמבוסס על מנת ההמבורגר "ג'וניור", והדמות "כנפיים המעופפת", המבוססת על מנת הכנפיים). את הדמויות יצרה הגרפיקאית והמקעקת קרן רבינוביץ', ששאבה השראה בעיצובן מלהקת ה״גורליז״. מחירי ה-NFT נעים בין 200–280 דולר, ויקנו הטבה במסעדות לרוכשים - ארוחה בחודש למשך שנה, הכוללת את המנה עליה מבוססת הדמות שנרכשה, צ'יפס ושתיה. העלות הכוללת של הארוחות נמוכה ב-30% ממחיר ה-NFT.
בעתיד, בחברה מתכננים להשתמש בפלטפורמה כבמה לאירועי מוזיקה ותרבות, וכן לאירועים קולינריים, במסגרתם משתמשים יוכלו להצביע ולבחור אילו מנות חדשות ישולבו בתפריט המסעדה, מתוך רשימת אפשרויות שתוצג להם.
איתן טרבלוס, בעלי אגאדיר, מסר ל-ynet כי הצעד נעשה ״בעקבות מהפכת האינטרנט החדשה והרעש מסביב לעולם הקריפטו, ה-NFT וכעת המטאברס". טרבלוס הוסיף כי ברשת רצו "להנגיש לקהל הלקוחות שלנו חוויה שונה ופורצת דרך ולהיות חלק מהמפיכה שתשנה את אופן הצריכה שלנו בעתיד. כרשת אנחנו משתדלים תמיד לחדש ולהיות קשובים לקהל וכך נמשיך, גם במציאות וגם בעולם הווירטואלי".