גוגל הודיעה על הפיכתה של ג'מיני, פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה לסייעת הדיגיטלית עבור מכשירי הפיקסל 9 החדשים שחשפה הערב (ג'). עבור שאר מכשירי האנדרואיד היא תשולב באפליקציית ג'מיני בנוסף לאסיסטנט הוותיקה. גוגל אפילו תציע אותה למשתמשי האייפון באפליקציית ג'מיני ל-iOS. המטרה היא להפוך את שימוש ב-AI לחלק מובנה מהפלטפורמות השונות של ענקית האינטרנט. מטרה נוספת של גוגל היא ללא ספק להכות את אפל שצפויה להשיק גרסה של סירי משודרגת עם מנוע בינה מלאכותית בשנה הקרובה ושלל תכונות AI משלה.
5 צפייה בגלריה
אירוע הכרזה גוגל 2024
אירוע הכרזה גוגל 2024
ג'מיני מחליף את אסיסטנט במכשירי הפיקסל 9
(צילום: גוגל)
ג'מיני החדשה מכונה Gemini Live והיא פועלת באותה צורה כמו אסיסטנט אבל על סטרואידים. ניתן יהיה לבקש ממנה לבצע פעולות שונות במכשיר שלכם כמו למשל להפעיל אפליקציה ולבצע בה פעולות שונות וכל זאת בשפה טבעית - כלומר לא תצטרכו לדבר בנוסחאות או במשפטים מסוימים. בנוסף היא זוכה ליכולת להבין הקשר וכמובן ניתן לדבר איתה בצורה של שיחה חופשית או צ'אט. כלומר ניתן לבקש ממנה רעיונות או להשתמש בה לסיעור מוחות - אחת מהדוגמאות שגוגל הציגה.
5 צפייה בגלריה
אירוע הכרזה גוגל 2024
אירוע הכרזה גוגל 2024
הצ'אטבוט משתלט על אנדרואיד
(צילום: גוגל)
ניתן גם לקטוע אותה באמצע משפט כדי לחדד נקודה מסוימת. היא כמובן תשמש גם לשליטה באפליקציות נוספות. עם זאת מדובר עדיין בשירות שידרוש תשלום דמי מנוי שכן היא תהיה שמורה בשלב הנוכחי לחברי תכנית Gemini Advanced שעולה 75 שקל לחודש כיום. זה מחיר שדומה מאוד למה שאפל צפויה, לפי דיווחים שונים, לדרוש ממשתמשי האייפון עבור שימוש בחלק מתכונות ה-AI שהיא תשיק בחודשים הקרובים. במכשירי הפיקסל 9 החדשים תכונות ה-AI השונות הוטמעו לתוך הממשק של אנדרואיד ושל האפליקציות השונות כגון גוגל תמונות. גוגל ציידה אותה גם ב-10 קולות שונים אך בינתיים תעבוד רק באנגלית. בחברה אומרים שהיא תמשיך להשיק שפות נוספות בהמשך.

סמארטפוני בינה מלאכותית

כאמור, החברה גם חשפה באירוע ההכרזה שלה את סמארטפוני הפיקסל החדשים שלה. מדובר בדור ה-9 של המותג והפעם גוגל הוסיפה למבחר דגם חדש - פיקסל 9 פרו שישמש כמעין מכשיר ביניים בין הפיקסל 9 הפשוט והפיקסל 9 פרו XL. עם זאת ההבדל העיקרי בין המכשירים השונים הוא בעיקר בכמות זיכרון הפעולה שעומד על 16 גיגה-בייט לדגמי הפרו ופרו XL לעומת 12 גיגה-בייט למכשירי הפיקסל ה"פשוטים". בנוסף הוצג הדור השני של הפיקסל המתקפל שעבר מקצה שיפורים מעניין מאוד שהופך אותו לאלטרנטיבה מאוד מעניינת לסמסונג גלקסי Z פולד 6 (סקירה בקרוב).
5 צפייה בגלריה
אירוע הכרזה גוגל 2024
אירוע הכרזה גוגל 2024
מכשירי הפיקסל 9 פרו בשלל צבעים
(צילום: גוגל)
כאמור, הפיקסל 9 לסוגיו מקבל את ג'מיני לייב כסייעת הדיגיטלית שלו במקום אסיסטנט. בנוסף ישנן שלל תכונות AI שהמרשימות שבהן אפויות לתוך אפליקציית התמונות. זה חשוב כי מכשירי הפיקסל 9 מיועדים בעיקר לצלמים חובבים. עם כי התכונות החדשות הופכות אותם להרבה יותר מסתם מצלמה - למשל ניתן לבקש מהאפליקציה לדמיין מחדש את הסצנה שצילמתם זה הרגע. לדוגמה ניתן לבקש מג'מיני שישנה את המיקום של הדמויות בתמונה קבוצתית או להפוך תמונת קיץ לחורף.
מבחינת מפרט, הפיקסלים 9 ו-9 פרו מצוידים במסך 6.3 אינץ', ה-9 פרו XL מגיע עם מסך בגודל 6.8 אינץ' והפיקסל 9 פרו פולד עם מסך חיצוני בן 6.3 אינץ' ומסך פנימי של 8 אינץ', גדול מזה של מתחרהו מבית סמסונג. באופן כללי העיצוב מאוד דומה לפיקסל 8 עם מערך מצלמה בסידור אופקי. מעבדי ה-Tensor G4 עם תמיכה מובנית במשימות בינה מלאכותית מספקים את המנוע. מבחינת עוצמת חישוב הם כנראה קצת פחות מהירים ממעבדי הסנאפדרגון 8 דור 4 החדשים, אך בגלל התיאום בין החומרה לתוכנה, הם אמורים לספק די והותר עוצמת חישוב כדי להפעיל את תכונות ה-AI שבחלקן מבוצעות ישירות על גבי המכשיר.
5 צפייה בגלריה
אירוע הכרזה גוגל 2024
אירוע הכרזה גוגל 2024
הפיקסל 9 פרו פולד עם מסך פנימי בן 8 אינץ'
(צילום: גוגל)
מבחינת תוכנה, המכשירים מיועדים לקבל את אנדרואיד 15 לכשתצא, אך בינתיים יסופקו עם אנדרואיד 14 הנוכחית. כלומר הם כנראה לא יגיעו לשוק עם כל התכונות המובטחות כגון תקשורת לוויינית מובנית לשיחות ממקומות ללא קליטה סלולרית. בכל מקרה, גוגל מבטיחה 7 שנות עדכוני מערכת הפעלה ואבטחה.
בגזרת הצילום, גוגל לא שינתה הרבה, החיישן הראשי בן 50 מגה-פיקסל הוא אותו אחד משנה שעברה, עם מפתח צמצם F/1.7 לתמונות מפורטות גם בתנאי תאורה בעייתיים. עם זאת חיישני הצילום בזווית רחבה כן שודרגו עם חיישן 48 מגה-פיקסל ומפתח צמצם כמו בחיישן הראשי. מצלמת הזום מקבלת חיישן בן 48 מגה-פיקסל וזום אופטי עם הגדלה של עד פי 5. חיישן הסלפי גם הוא זכה לשדרוג מסיבי בדמות רזולוציה של עד 42 מגה-פיקסל ולראשונה גם תמיכה באוטופוקוס לתמונות עצמיות משופרות. הסוללה המובנית בת 4,700 מיליאמפר שעה צפויה להספיק ליום וחצי של שימוש. המחירים מתחילים ב-799 דולר לפיקסל 9 הבסיסי, 999 דולר ל-9 פרו, 1,099 דולר ל-9 פרו XL ו-1,799 דולר ל-9 פרו פולד.
5 צפייה בגלריה
אירוע הכרזה גוגל 2024
אירוע הכרזה גוגל 2024
פיקסל ווטש 3 פרו
(צילום: גוגל)
מלבד הסמארטפונים, גוגל הציגה בנוהל את שעוני הפיקסל החדשים, שעונים מכיוון שכעת ישנו דגם קטן בן 41 מ"מ וגדול יותר בן 45 מ"מ. הם דומים למדי לשעון הפיקסל ווטש 2 משנה שעברה וכוללים עוד פיצ'רים בעיקר בגזרת הפעילות הגופנית, ולראשונה גם מנגנון שמזהה הפסקה של דופק שבדרך כלל מעיד על מוות או על חיישן תקול. מחירי השעונים 349 ו-399 דולר בהתאם לגודל המסך. אוזניות הבאדס פרו 2 לעומת זאת קטנות וקלות יותר עם דרייברים מעט גדולים יותר בני 11 מ"מ לשיפור איכות הצליל. יש להן סוללה משופרת עם 8 שעות האזנה, קייס עם תוספת של עוד 30 שעות לסוללה ומנגנון סינון רעשים משופר. המחיר בארה"ב 220 דולר.