ג'ון קארמק, מי ששימש עד כה כיועץ לענייני טכנולוגיה של מטא, הודיע רשמית על עזיבתו. קארמק ידוע בעיקר בתור אחד ממייסדי חברת "id Software", שפיתחה לאורך שנות ה-90 כמה ממשחקי המחשב הקלאסיים הגדולים בעולם, בהם Doom, Quake, Commander Keen ו-Wolfenstein.
2 צפייה בגלריה
ג'ון קארמק
ג'ון קארמק
ג'ון קארמק
(צילום: Getty Images)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

קארמק החל את מסעותיו בתחום המציאות המדומה בשנת 2013, אז שימש כסמנכ"ל הטכנולוגיה של חברת אוקולוס (Oculus) ולקח חלק בפיתוח אבות הטיפוס הראשונים של קסדת המציאות המדומה Oculus Rift. קארמק נשאר בתפקידו גם לאחר שמטא רכשה את אוקולוס בשנת 2014. בשנת 2019 עזב את תפקידו כסמנכ"ל הטכנולוגיה של אוקולוס ועבר לשמש כיועץ לענייני טכנולוגיה של מטא.
בהתבסס על פוסט העזיבה הרשמי שפרסם קארמק בעמוד הפייסבוק שלו ביום שישי האחרון, נראה שהסיבה העיקרית לפרישתו היא תסכולו מ"הדרך שבה הדברים מנוהלים" בחברה. קארמק כתב בפוסט כי חלק מהדברים היו "מאבק" עבורו, והוא אף ציין בנוסף כי הוא מרגיש ש"אפילו שיש לי קול בדרגים הגבוהים, זה מרגיש כאילו אני לא מספיק משכנע".
לאורך השנים מתח קארמק שלל ביקורות על ההתנהלות של מטא. על-פי דיווח של הניו יורק טיימס, הוא נהג לפרסם במערכות הפנימיות של מטא פוסטים שבהם מתח ביקורת בין היתר על מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, ועל סמנכ"ל הטכנולוגיה, אנדרו בוסוורת'.
קארמק ציין בנוסף שהוא "מאס בקרב" בכל הקשור להתנהלותה של Reality Labs, חטיבת המציאות המדומה של מטא שממשיכה לשרוף גם בימים אלה מיליארדי דולרים על פרויקטים ופיתוחים שאפתניים בתחום המציאות המדומה - פיתוחים שכרגע ממש לא מצליחים להחזיר את ההשקעה בהם. יחד עם זאת, קארמק כן חילק תשבוחות על חלק מפועלה של מטא בתחום, כשציין שקסדת המציאות המדומה של החברה "מטא קווסט 2" (Meta Quest 2) הייתה "משהו די קרוב לדבר הנכון". קווסט 2 היא קסדת המציאות המדומה הפופולרית ביותר אי פעם.
2 צפייה בגלריה
אוקולוס קווסט 2 פייסבוק
אוקולוס קווסט 2 פייסבוק
מטא קווסט 2
(צילום: פייסבוק)
ראוי לציין שאחוז המשרה של קארמק במטא לא נחשב לגדול במיוחד - בחודש אוגוסט האחרון צייץ קראמק שהוא נותן "כ-20 אחוז מהזמן שלו למטא", כשאת יתר הזמן שלו הוא משקיע בפיתוח וקידום של הסטארט-אפ החדש שלו, "Keen Technologies", העוסק בפיתוח של "בינה מלאכותית כללית" וגייס בחודש אוגוסט האחרון כ-20 מיליון דולר. כעת צפוי קארמק להשקיע את כל זמנו בקידום הסטארט-אפ.