טוויטר מתכוננת לקרב משפטי נגד האדם העשיר בעולם: לאחר שבסוף השבוע הגיש אילון מאסק מסמך שבו הוא מודיע על ביטול העסקה לרכישת טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, לפי דיווח בבלומברג, בחברה כבר שכרו את משרד עורכי דין שייצג אותם בתביעה מולו. מדובר במשרד עורכי הדין "Wachtell, Lipton, Rosen & Katz" שידוע בכך שהמציא את "גלולת הרעל" - תוכנית להגנה על זכויות בעלי מניות בחברות, שטוויטר הפעילה בתחילה כדי למנוע ממאסק להשתלט עליה, לפני שאישרה את העסקה.

עוד בנושא:

לפי מאסק, העסקה מבוטלת מאחר שטוויטר הציגה מידע מוטעה על משתמשים, ולא עמדה בהתחייבויותיה החוזיות לספק גישה למידע על כמות הבוטים בפלטפורמה. יו"ר טוויטר ברט טיילור צייץ כי החברה מתכננת לנקוט בצעדים משפטיים כדי להביא להשלמת העסקה, דקות אחרי שפורסם כי מאסק מנסה לבטל אותה. התביעה של טוויטר נגד מאסק צפויה להיות מוגשת בימים הקרובים במדינת דלאוור, המדינה שבה רשומות מעל חצי מהחברות הציבוריות האמריקאיות, כולל טוויטר. בית המשפט שידון בה הוא "The Delaware Court of Chancery", שבו השופטים הם מומחים במשפט עסקי, והמשפטים מתנהלים ללא חבר מושבעים.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
ויתר על העסקה. אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: רויטרס, shutterstock)
חלק מעורכי הדין הבכירים של המשרד שנבחר לייצג את טוויטר במשפט היו שופטים בבית המשפט בדלאוור בעברם. עוד דווח כי גם מאסק עצמו כבר בחר את ייצוגו המשפטי, וכצפוי, גם הוא שולף את התותחים הכבדים. לפי הדיווח, מאסק פנה למשרד Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan שייצג את סמסונג בתביעה של אפל שלפיה מכשירי גלקסי מועתקים מהאייפון. גם מאסק עצמו נעזר בשירותי המשרד מספר פעמים בעבר - במשפט שבו נתבע על הוצאת דיבה על ידי אחד המחלצים של ילדים שנכלאו במערה בתאילנד, אותו כינה בטוויטר "פדו" (קיצור של פדופיל), וגם כשנתבע על-ידי רשות ניירות הערך האמריקאית ומחזיקי מניות טסלה לאחר שהצהיר בטוויטר כי יש בידיו המימון להפוך את החברה לפרטית (משפט שעדיין נמשך).
בסוף השבוע האחרון השתתף מאסק בכנס Sun Valley Conference אך סירב לענות לשאלות בנוגע לביטול העסקה. לאחר מכן פרסם ציוץ, בטוויטר כמובן, עם meme שלועג למהלכי החברה.
מהרגע שבטוויטר הסכימו להצעת הרכישה של מאסק את החברה, תמורת 44 מיליארד דולר (לפי שווי של 54.2 דולר למניה), מאסק השמיץ את החברה שוב ושוב, וטען כי בחברה מסתירים או מסלפים מידע לגבי מספר המשתמשים המזויפים שבה. כעת, נראה כי בית המשפט יכריע אם העסקה תצא לפועל למרות הכל, אך עבור טוויטר נראה כי התוצאה תהיה עגומה כך או כך - הפסד במשפט יגרום כנראה לירידות חדות במחיר המניה, ואילו ניצחון במשפט למעשה יגרום לכך שאדם שלא מעוניין בכך ינהל אותה. קיימת גם אפשרות ששני הצדדים יגיעו לפשרה. בנוסף לשאלת הבעלות על טוויטר, בית המשפט גם יכריע אם מאסק יאלץ לשלם את הקנס על ביטול העסקה, שלפי ההסכם בינו לבין טוויטר עומד על מיליארד דולר.