דו"ח הצפייה והגלישה של yes ופלאפון לשנת 2024 חושף מגמות חדשות ומפתיעות בהרגלי הצריכה של התוכן בארץ. בין הנתונים המעניינים – 78% מהישראלים הודו כי הם מתעדכנים בחדשות באמצעות הרשתות החברתיות, כאשר 54% סבורים שהמידע המופץ בהן אינו אמין. 20% הודו שהעבירו מידע שהתברר כשקרי, ו-25% נוספים ציינו כי העבירו הודעות שקיבלו מבלי לוודא את נכונותן.
3 צפייה בגלריה
כך תזהו פייק ניוז ברשת
כך תזהו פייק ניוז ברשת
פייק ניוז ברשת. אחד מכל חמישה שיתף מידע שהתברר כשקרי
(צילום מסך: עמוד בודקים, טוויטר)

נצמדים למסכים

לפי הדו"ח נראה כי שנת 2024 התאפיינה בזינוק בשעות הצפייה בטלוויזיה. בממוצע, משקי בית בישראל צפו במסך הטלוויזיה 10.8 שעות ביום - עלייה בהשוואה לשנים קודמות. השיאים נרשמו במהלך אירועים מרכזיים כמו חיסול נסראללה, מתקפת המנע של ישראל נגד חיזבאללה, ומבצע התקיפה באיראן. אירועים אלו היוו את רגעי השיא של הצפייה לשנה זו.
בהתאם, תוכניות חדשות ואקטואליה רשמו עלייה של 13% בצפייה בממוצע לעומת תקופת טרום המלחמה, כאשר השיא נרשם בחודשי ספטמבר-אוקטובר, בהם נרשמה עלייה של 20% בצפייה בעקבות כניסת צה"ל ללבנון.

עלייה חדה בשימוש באפליקציות

מהנתונים עולה כי המלחמה הובילה לעלייה חדה בשימוש באפליקציות. טלגרם, לדוגמה, זינקה ב-42% בשימוש לעומת השנה שעברה, במיוחד במהלך אירועי תקיפה משמעותיים. גם פלטפורמות כמו יוטיוב, אינסטגרם וטיקטוק רשמו עלייה קלה של 6% בשימוש.
3 צפייה בגלריה
וואטסאפ וטלגרם
וואטסאפ וטלגרם
טלגרם רשמה את הזינוק המשמעותי ביותר
(צילום: shutterstock)
במקביל, בגלל השנה האחרונה אילצה רבים להישאר בבית, חלה עלייה של 20% בשימוש באפליקציית זום. לעומת זאת, אפליקציות כמו טינדר ובוקינג חוו ירידה חדה בשימוש של 21% ו-15% בהתאמה, ככל הנראה לאור פגיעה שחלה בחיי האהבה של הישראלים והנסיעות לחו"ל שהצטמצמו.

גלישה מוגברת וניסיונות פישינג

נפח הגלישה הסלולרית למנוי עלה ב-11% במהלך 2024, כאשר מנויי דור 5 גולשים יותר ממנויי דור 4, כך לפי הנתונים בדו"ח. לצד זאת, נרשמה עלייה מדאיגה של מאות אחוזים במתקפות DDoS וניסיונות פישינג, זאת לאור העובדה כי ישראל חווה בשנה וחצי האחרונות עלייה משמעותית במתקפות הסייבר מצד גורמים עוינים.
3 צפייה בגלריה
החמ"ל הארצי של מערך הסייבר בבאר שבע
החמ"ל הארצי של מערך הסייבר בבאר שבע
החמ"ל הארצי של מערך הסייבר. עלייה של מאות אחוזים בתקיפות נגד ישראל
(צילום: עודד קרני)

אירועי הספורט והתרבות הבולטים

גם השנה, אירועי ספורט ותרבות משכו את הישראלים למסכים. בין האירועים הנצפים: גמר הג'ודו האולימפי בו התחרתה רז הרשקו, גמר ההתעמלות הקרקע של ארטיום דולגופיאט, וגמר האירוויזיון בו השתתפה עדן גולן. גמר האירוויזיון השנה רשם עלייה משמעותית בצפייה, עם 57% מהצופים.
דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes ופלאפון, מסביר: "שנת 2024 הייתה שנה של מלחמה ותהפוכות, בה הישראלים נותרו מלאים בדאגות אך גם פטריוטיים וגאים ביצירה הישראלית. למרות הכול, ניכרת אופטימיות בשאיפה לחזור לשגרה, לטוס לחו"ל ולחרוש את הארץ".