קבוצת האקרים שעל פי הידוע מזוהה עם איראן, פרסמה בערוץ הטלגרם שלה אמש (שבת) קבצים, צילומי מסך ומסמכים של סטודנטים ואולי גם של אנשי המכללה עצמה. במערך הסייבר אישרו שהם מכירים את האירוע ושהוא בטיפול המכללה. במכללה עצמה שלחו היום (א') בבוקר מכתב המזהיר את הסטודנטים מאירוע הפריצה.
1 צפייה בגלריה
האקר איראני
האקר איראני
האקר איראני
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
ההאקרים לא פרסמו מה היקף המידע שנגנב - אך מהפרסומים שלהם ניכר שמדובר בקבצים עם נתוני הזדהות של סטודנטים למערך המודלים (moodle) של המכללה. בנוסף ההאקרים פרסמו כאמור צילומי מסך של מסמכים אישיים ורגישים כגון אישורי בריאות, כרטיסי טיסה, התכתבויות וואטסאפ, מיילים ועוד. ההאקרים לא מסרו בהודעתם מה בכוונתם לעשות עם הנתונים הגנובים.
ההאקרים קישרו את הפריצה למלחמה בעזה וספציפית לפעולות צה"ל ברפיח.
חשוב לציין שזו אינה הפריצה הראשונה מסוגה למחשבי מכללה או אוניברסיטה בישראל. מאז תחילת המלחמה התגברו מאוד פעולות הסייבר נגד מוסדות חינוך ובריאות. אך בעוד האחרונים יחסית מוגנים כיום יותר מבעבר, מוסדות החינוך סובלים מהיעדר מתמשך בסיוע מכיוון שהם אינם מוגדרים כתשתיות קריטיות שמוגנות על ידי מערך הסייבר או יחידות ביטחוניות. בהתחשב בכך שלא מעט סטודנטים הם גם חיילי מילואים או אנשי כוחות הביטחון מדובר במצב בעייתי שכדאי מאוד שמדינה תיתן עליה את הדעת.
במכללה האקדמית אישרו רק את דבר הפריצה והגניבה של נתוני ההזדהות למערכת המודלים. מהמכללה נמסר לנו כי: "סביבת הלמידה (Moodle) של המכללה האקדמית רמת-גן נפרצה מוקדם יותר היום על ידי האקרים. הפורצים הצליחו לשים ידם על רשומות המשתמשים הכוללות פרטי משתמש, מספר טלפון, ודואר אלקטרוני בלבד. למיטב ידיעתנו ובדיקתנו לא נפרצו מערכות נוספות. מערך הסייבר של המכללה השתלט חזרה על סביבת הלמידה (Moodle), וזו חזרה לפעילות מלאה ותקינה. הודעה והנחיות בנדון הופצו לסטודנטים ולסגל."