כמו טיקטוק, אבל בטקסט: קווין סיסטרום ומייק קריגר, מייסדי אינסטגרם, חוזרים לעולם הסושיאל עם ארטיפקט (Artifact), אפליקציה חדשה המתבססת, בדומה לטיקטוק, על אלגוריתם המלצת תוכן ייחודי. הפלטפורמה צפויה לאפשר למשתמשים בה לקרוא ולהיחשף למאמרים ו"עובדות" מעניינות, כשאותם תכנים ישתנו ויותאמו אישית לכל משתמש בהתאם להרגלי השימוש שלו.
2 צפייה בגלריה
Artifact
Artifact
Artifact
(צילום: Artifact)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בדומה לטיקטוק, גם בפעמים הראשונות שבהן תשתמשו בארטיפקט יציגו לכם תכנים כלליים שלאו דווקא מתאימים לתחומי עניין שלכם ישירות, אך ככל שתשתמשו באפליקציה יותר ויותר, האלגוריתם החכם שלה ינתח את הרגלי השימוש שלכם על מנת לספק לכם מאמרים ועובדות המותאמים אישית אליכם. האלגוריתם של הפלטפורמה מסוגל לנתח את כמות הזמן שהקדשתם לכל מאמר או עובדה לצד כמה מדדי נוספים, בצורה שתאפשר לו להבין האם מדובר בנושא שמעניין את המשתמש או לא.
סיסטרום מספר כי ארטיפקט תאפשר למשתמשים לקבל גישה לכתבות, מאמרים ועובדות נוספות המגיעים ממקורות אמינים בלבד, כשהפלטפורמה אוסרת לחלוטין הפצה וקידום של "תוכן שקרי". סיסטרום ציין בנוסף שהמאמרים החדשותיים שיוצגו בפלטפורמה יוכלו להיות גם ממקורות המזוהים עם השמאל וגם ממקורות המזוהים עם הימין.
2 צפייה בגלריה
קווין סיסטרום ומייק קריגר
קווין סיסטרום ומייק קריגר
קווין סיסטרום ומייק קריגר
(צילום: Jim Bennett, WireImage, Getty Images)
אז מה בעצם הופך את ארטיפקט לרשת חברתית? על-פי סיסטרום וקריגר, אחד הפיצ'רים המרכזיים של הפלטפורמה יאפשר למשתמשים לשתף ולהביע את דעתם על התכנים השונים שאליהם נחשפו במהלך השימוש שלהם באפליקציה, כשכל משתמש יוכל לעקוב אחרי משתמשים אחרים והפעילות שלהם. בנוסף תכלול האפליקציה מערכת של הודעות מידיות בין משתמשים.
ארטיפקט עדיין לא זמינה להורדה לציבור הרחב, ונכון לרגע זה ניתן להירשם באתר הפלטפורמה לטובת קבלת גישה מוקדמת לאפליקציה. סיסטרום ציין שקצב אישור המשתמשים החדשים גבוה במיוחד. הרישום זמין באמצעות מספר טלפון, ויהיה ניתן להשתתף בתוכנית הגישה המוקדמת לפלטפורמה במכשירי אנדרואיד ואייפון.