פרנסס האוגן לא עוצרת: העובדת לשעבר בפייסבוק העידה אמש בפני האיחוד האירופי - הפעם השלישית שהיא מעידה בפני מחוקקים, לאחר שהעידה בפני הסנאט האמריקאי והפרלמנט הבריטי. האוגן עומדת מאחורי הדלפת הענק של אלפי מסמכים פנימיים של החברה, שחשפו בין היתר השפעות נפשיות שליליות של אינסטגרם על רווחה נפשית של נערות, את האופן בו החברה לא מיישמת את כללי הקהילה שלה על משתמשים מפורסמים, את אוזלת היד של פייסבוק בניטור דברי הסתה בשפות שונות ועוד.

עוד בנושא:

האוגן חזרה על המסר שלה שלפיו חברת "מטא" (לשעבר פייסבוק) מתעדפת רווחים על פני בטיחות המשתמשים, ומתעלמת מהאופן בו תכנים רעילים שמזיקים למשתמשים, וגם לחברה ולדמוקרטיה מועצמים בשירות שלה. היא קראה שוב להחלת רגולציה על החברה.
2 צפייה בגלריה
פרנסס האוגן בפרלמנט האירופי
פרנסס האוגן בפרלמנט האירופי
פרנסס האוגן בפרלמנט האירופי
(צילום: EPA)
האוגן זכתה לקבלת פנים חמה מהמחוקקים שהודו לה ושיבחו אותה, והאוגן מצדה אמרה כי היא אסירת תודה על כך שהאיחוד האירופי לוקח ברצינות את נושא הרגולציה על פלטפורמות אינטרנטיות, ואמרה כי יש לו הזדמנות לקבוע סטנדרט גלובלי באמצעות חקיקה. המיקוד המרכזי בשאלות שהופנו אליה אכן נגע לאופן בו חקיקה אירופאית עשויה להשיג שקיפות ואחריותיות מענקיות הטכנולוגיה. בימים אלו האיחוד האירופי נמצא בתהליכי חקיקה דיגיטלית חדשה, במסגרתה שוקלים האם לאסור על פרסום מבוסס התנהגות משתמשים. האוגן מאמינה כי יש לתת לאנשים את אפשרות הבחירה אם יוצג להם פרסום מותאם אישית או לא, אך טענה שבנקודות מסוימות יש מקום לחוקים גם סביב פרסום - כמו היכולת להציג מודעות לאנשים מסוימים, ואמרה כי אנשים שחיים בוושינגטון למשל נחשפים לאלפי מודעות פוליטיות בחודש. היא טענה גם כי יש לאסור על פלטפורמות כמו פייסבוק להשתמש במידע ממקורות צד שלישי כמו חברות אשראי, ללא ידיעת המשתמשים, כדי לדייק את הקהלים שנחשפים לפרסומות שלהם.
האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה של ynet
האוגן הזהירה את הפרלמנט מפני חקיקה שתחייב את פייסבוק להעביר לה נתונים על מה שקורה בפלטפורמה, ואמרה כי צעד כזה אינו מספיק מאחר ש"פייסבוק הראתה שהם ישקרו עם דאטה". היא הדגישה כי יש לדרוש גם פרטים על השיטה והתהליך בהם נעשה שימוש כדי למשוך את המידע, על מנת שלא יועבר מידע סלקטיבי. לדבריה על החקיקה להיות דינמית, ויש להיעזר באופן תדיר בארגונים וחוקרים חיצוניים, כדי להמשיך לטפל בסכנות חדשות, ולוודא שהחוק עושה את עבודתו.
האוגן אמרה כי היא "מאמינה שלאירופה יש תפקיד חשוב ברגולציה של הפלטפורמות האלו כי אתם דמוקרטיה תוססת ומגוונת מבחינה לשונית. אם תצליחו בחקיקה עבור 450 מיליון האזרחים האירופאיים, עם המגוון הלשוני והאתני שלהם, תיצרו משנה-משחק עבור העולם. תוכלו לכפות על פלטפורמות לקחת בחשבון גם את הנזק החברתי כך שההחלטות איזה מוצר לבנות לא יהיו מבוססות רק על מקסום רווחים. תוכלו לייצר כללים שיטפלו בסיכונים וגם יגנו על חופש הביטוי, ולהראות לעולם איך שקיפות, פיקוח ואכיפה צריכים לעבוד".
2 צפייה בגלריה
פרנסס האוגן בפרלמנט האירופי
פרנסס האוגן בפרלמנט האירופי
"לאירופה יש תפקיד חשוב". פרננס האוגן
(צילום: AP)
"יש צורך עמוק לוודא שפלטפורמות חייבות לדווח על מערכות הבטיחות שיש להן והשפות בהן הן פועלות, ועל הביצועים שלהן בכל שפה", אמרה. לדבריה פעולה כזו תיטיב גם עם "מקומות בעולם שאין להם כל כך הרבה השפעה. המקומות בהם יש את המגוון הלשוני הגדול ביותר הם לרוב גם הפגיעים ביותר והם צריכים שאירופה תעזור להם".
האוגן נשאלה גם על אתגרים חדשים שיעלו עבור רגולטורים לאור כוונת מטא לבנות את המטאברס. היא אמרה כי היא "מאוד מודאגת" מאיסוף המידע המוגבר שעשוי להגיע מסנסורים עבור המטאברס שיפוזרו בבתים ומשרדים. דאגה נוספת שהיא הביעה נוגעת למיקוד של מטא בבניית כלי עבודה, שעשויים להביא לכך שלעובדים לא תהיה ברירה אלא להשתמש בכלים הללו שיאספו עליהם מידע.
טיימליין