צעד קריטי במלחמה נגד סחיטות: ענקית הטכנולוגיה מטא הודיעה על עדכון חדש למדיניות שלה, שבמסגרתו תסיר באופן גורף מפייסבוק ואינסטגרם פוסטים הכוללים שיתוף פומבי של כתובות מגורים פרטיות. עדכון המדיניות מגיע בהמשך להמלצתה של המועצה המפקחת על מטא להקשיח את הכללים והפיקוח בנושא, ובעקבות החשש לעלייה במקרי הסחיטה ו"דוקסינג" (Doxxing; תופעה שבה משתמש מאיים וסוחט משתמש אחר באמצעות הפצה של מידע אישי ופרטי אודותיו) כתוצאה מפוסטים אלה.
1 צפייה בגלריה
שינוי קריטי במדיניות הפרטיות
שינוי קריטי במדיניות הפרטיות
הגדות הפרטיות בפייסבוק
(אילוסטרציה, צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מטא מגיבה ומעדכנת את המדיניות שלה באיחור יחסית אופנתי, זאת לאחר שההמלצה לשינויי המדיניות מטעם מועצת הפיקוח של החברה פורסמה כבר בחודש פברואר בשנה שעברה. כאמור, מועצת הפיקוח דרשה ממטא להחמיר באופן גורף את הפיקוח והמדיניות של החברה בכל הקשור לשיתוף כתובות מגורים אישיות, וכעת נענית מטא לחלק מהדרישות באופן רשמי. מועצת הפיקוח של מטא הוקמה בשנת 2020 במטרה לבחון ולספק ביקורת המשלבת המלצות לפעולות בקרב הפלטפורמות השונות של החברה, והיא פועלת כגוף עצמאי. יש לציין שמטא אינה חייבת ליישם אף אחת מההמלצות שניתנות על ידי המועצה, אך היא כן מחויבת להגיב לכל אחת מהן.
מדיניות השימוש של מטא כללה עד היום מספר תקנות המונעות מהמשתמשים בפייסבוק ובאינסטגרם לשתף כתובות אישיות בפוסטים שלהם, אך תקנות אלה לא חלו במקרה שבו הפוסט הכיל כתובות שאותן מגדירה מטא "זמינות לציבור" - משמע כתובות מגורים שפורסמו בלפחות חמישה ערוצי חדשות שונים או כתובות שהפכו לזמינות באמצעות רשומות ציבוריות. בעקבות שינוי המדיניות תפסיק מטא את ההחרגה הזו עד סוף השנה.
בנוסף הודיעה החברה על שינוי מדיניות בכל הקשור לקידום פוסטים הכוללים תמונות של בתי מגורים פרטיים. במסגרת השינוי מטא לא תסיר פוסטים הכוללים תמונות של בתי מגורים במידה והבית המצולם הוא "המוקד המרכזי של כתבה חדשותית", אך כן תסיר פוסטים המעודדים קידום של הפגנות ומחאות כנגד מי שביתו מצולם. יחד עם זאת מטא כן תאשר לפרסם פוסטים הכוללים תמונות של בתים ציבוריים השייכים ל"אישי ציבור בדרגה גבוהה" - למשל מעון ראש הממשלה, מה שיאפשר למשתמשים ברמת העיקרון לקדם מחאות והפגנות אל מול בתים אלה. בנוסף לכך הודיעה החברה שהיא תאפשר למשתמשים לפרסם פוסטים הכוללים את כתובת המגורים הפרטית שלהם, ואף תאפשר למשתמשים אחרים לשתף פוסטים אלה, זאת בניגוד לדעתה של מועצת הפיקוח שטענה שיש לאסור זאת.
כאמור, מטא לא הסכימה ליישם את כל המלצותיה של מועצת הפיקוח ודחתה על הסף מספר המלצות נוספות שניתנו על ידה, בהן ההצעה לייצר "ערוץ ייעודי" לטיפול בדיווחי משתמשים על דוקסינג. יחד עם זאת, מטא ציינה כי היא כן בוחנת אפשרות להחיל הקלות ספציפיות על התהליך, למשל צמצום של כמות הפעולות הנדרשות מהמשתמשים לטובת יצירת דו"ח תלונה בגין הפרה של מדיניות הפרטיות. בנוסף הצהירה החברה שהיא מקיימת נכון להיום שיתוף פעולה עם יותר מ-850 ארגונים אליהם יכולים המשתמשים לפנות לקבלת עזרה במידת הצורך.