אפל משיקה גרסה משודרגת לאפליקציית המפות שלה בישראל, Apple Maps, לאחר שהשיקה את הפיצ'רים החדשים ב-13 שווקים אחרים. אפליקציית הניווט אמורה להיות מדויקת יותר מאשר בגרסתה הקודמת, וכך לסייע למשתמשים להגיע ליעדם מהר יותר. בנוסף, האפליקציה המשודרגת כוללת תצוגה מקיפה יותר של כבישים, מבנים ונקודות ציון שונות ברחבי המדינה.

עוד בנושא:

התצוגה החדשה של האפליקציה כוללת 20 מודלים של מבנים שמהווים נקודות ציון משמעותיות, שעוצבו בתלת-ממד באופן אישי על ידי צוות החברה. אלה כוללים למשל את מוזיאון תל אביב לאומנות, אצטדיון טדי בירושלים והגנים הבהאיים בחיפה.
5 צפייה בגלריה
חנות אפל
חנות אפל
חנות אפל
(צילום: רויטרס)
התצוגה הישנה באפל מאפס לעומת התצוגה בגרסה החדשה:
5 צפייה בגלריה
אפלס מאפס
אפלס מאפס
אפלס מאפס
(מתוך החידוש באפליקציה)
5 צפייה בגלריה
אפל מאפס
אפל מאפס
אפל מאפס
(מתוך החידוש באפליקציה)
5 צפייה בגלריה
אפל מאפס
אפל מאפס
הדמיה תלת מימדית של הגנים הבאהיים מתוך האפליקציה
(מתוך החידוש באפליקציה)
הגרסה החדשה של האפליקציה פונה גם למשתמשי התחבורה הציבורית ותציג אפשרות תכנון מסלול ברכבת או באוטובוס. בשלב זה, אלו יסתמכו על לוחות הזמנים הרשמיים בלבד ולא על עדכונים בזמן אמת על זמני הגעת הקווים השונים. באמצעות iOS 16, המשתמשים יוכלו גם למצוא תחנות קרובות ולנעוץ קווים מועדפים. האפליקציה תודיע למשתמשים כאשר הגיע הזמן לרדת בתחנה, והם יוכלו לקבל את ההתראה הזו גם בעזרת אפל ווטש.
לנוסעי הרכב הפרטי, עדכוני תנועה בזמן אמת יילקחו בחשבון בעת חישוב המסלול וזמן ההגעה. בנוסף, תוצג להם בפינה העליונה מגבלת המהירות בכביש בו הם נוסעים, והם יוכלו לדווח על תאונות, מפגעים או מכמונת מהירות במסלול שלהם, או לדווח כשהמכשול כבר לא נמצא. את הדיווח ניתן לעשות באמצעות הוראה קולית לסירי, העוזרת האישית של אפל, למשל באמירת "תאונה בהמשך", כדי למנוע מהם הסחות דעת בזמן הנהיגה.
גם להולכי הרגל האפליקציה מציעה חידוש בדמות הוראות ניווט במציאות רבודה (AR) - אך בשלב זה הפיצ'ר יהיה זמין בתל אביב בלבד. זה יעבוד באמצעות הרמת המכשיר וסריקת האזור, והאפליקציה תציג את הוראות הניווט על גבי מה שנגלה למשתמש סביבו בעולם האמיתי.
5 צפייה בגלריה
אפל מאפס
אפל מאפס
אפל מאפס
(מתוך החידוש באפליקציה)
עוד חידושים כוללים התראות על מזג אוויר קיצוני, במידה וצפוי מזג אוויר כזה במסלול שאליו המשתמש בוחר לצאת, הוראות ניווט עם סירי בשפה טבעית - "פנה ברמזור" למשל, במקום "פנה בעוד 200 מטר", ופיצ'ר בשם Look Around שמציע לחקור אזורים שונים באופן וירטואלי, עם אפשרות לראות מה יש בסביבה. למרות כל השדרוגים, אפל צפויה להתמודד עם תחרות קשה בשוק הישראלי, שבו המשתמשים רגילים להשתמש לצרכי ניווט באפליקציות כמו ווייז, מוביט וכמובן המתחרה הגדולה גוגל מאפס.
פורסם לראשונה: 10:08, 15.12.22