מאגר ובו רשימת שמות ומספרי טלפון של עשרות אלפי ישראלים דלף לרשת ופורסם בערוץ של האקרים פרו-פלסטינים בטלגרם במהלך סוף השבוע האחרון. על פי בדיקה של גורמי סייבר, מדובר במאגר שנגנב לפני יותר מחודש - כלומר לפני אירועי מלחמת חרבות ברזל. הקבוצה האינדונזית שהתהדרה בפריצה טענה תחילה שמדובר במאגר עם 44 מיליון רשומות, אך בחברת Wobi שהקובץ באחריותה אומרים שמדובר במספר הרבה יותר קטן, בהיקף של עשרות אלפים.
1 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר
מתקפת סייבר
מתקפת סייבר
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)

עוד בנושא:

על פי מה שידוע, הקובץ עצמו נוצר על ידי ספק צד-שלישי של חברת Wobi, ככל הנראה מעמוד אינטרנט ששימש לאיסוף לידים - כלומר לקוחות שמתעניינים בשירותי החברה. לא ברור כמה פרטים נאספו אליו, אך על פי מה שידוע כעת החברה שהייתה אמונה על תפעול האיסוף נפרצה על ידי האקרים שזהותם לא ברורה. בהמשך, המאגר ככל הנראה פורסם ברשת על ידי ההאקרים הפרו-פלסטינים אך אין הוכחה שהם אכן הגורם שעמד מאחורי הפריצה המקורית.
ריפרש
ברוכים הבאים לטלגרם, חמאס כבר כאן / עם עידן רינג
21:29
חשוב לציין שבעולמות הסייבר קשה מאוד לאמת את האמירות של קבוצות האקרים כאלה או אחרות. רבות מתהדרות באירועים שלא באחריותן. חשוב להדגיש שעל פי Wobi האירוע תוחקר על ידי כל הגורמים הרלוונטיים. הפרצה במערכת הספק שלה טופלה, ודווחה כחוק לרשות הפרטיות שאמונה על פיקוח על מאגרי מידע. זאת ועוד, ב-Wobi ציינו שהספק כבר לא עובד עם החברה בעקבות האירוע.
מ-Wobi נמסר כי "מדובר באירוע מלפני כחודש, כשהחברה פעלה באופן מיידי תוך כדי עדכון כלל הגורמים הרלוונטיים. כמות הרשומות שצוינה אינה נכונה אלא מדובר במספר נמוך בהרבה ובאופן ניכר. מהתחקור עלה כי מדובר בקובץ שיווקי, שאינו כולל מידע רגיש כגון אמצעי תשלום או תעודות זהות ולקוחות החברה אינם נדרשים לבצע פעולה כלשהי. מקור דליפת הקובץ במערכות צד-שלישי, וככל הידוע לחברה, מדובר בקובץ יחיד, ואין חשש אודות קבצים או נתונים נוספים. נושא אבטחת המידע עומד בראש סדר עדיפויות החברה והיא פועלת ותפעל ככל שיידרש לשמירה על אבטחת מידע אישי".