היכונו לשלם יותר: חברת אפל הודיעה אמש (יום ב') על העלאת מחירים לשלושה שירותים - שירות הסטרימינג אפל TV פלוס (+Apple TV), שירות הזרמת המוזיקה אפל מיוזיק (Apple Music) וחבילת השירותים אפל וואן (Apple One) המאגדת בתוכה את השירותים השונים של ענקית הטכנולוגיה, כולל אפל TV פלוס, אפל מיוזיק, שירות המשחקים אפל ארקייד (Apple Arcade) ועוד. עליית המחירים כמובן לא דילגה על ישראל.
2 צפייה בגלריה
אפל TV פלוס
אפל TV פלוס
באישון לילה: אפל מעלה מחירים
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אפל טוענת שעליית המחירים נובעת מהעלייה בגובה התמלוגים ברחבי העולם, זאת לצד הטענה שהיא הגדילה את כמות התכנים הזמינים לשימוש בכל אחד מהשירותים בצורה שמצדיקה עליית מחיר. אפל ציינה בנוסף שהיא מאמינה שהמחירים שלה עדיין נחשבים למאוד תחרותיים בשוק בהשוואה לפלטפורמות אחרות (ויאמר לזכותה שבמקרה הזה היא אכן מאוד תחרותית), ושהיא הודיעה באופן ברור למשתמשים שלה על עליית המחירים של השירותים השונים באמצעות התראה ייעודית. משתמשים חדשים שירצו להצטרף לשירות ייאלצו לשלם את המחיר החדש כבר מעכשיו.
אז כמה יעלו לכם שירותי אפל בישראל לאחר עליית המחיר?
עליית מחירים שירותי אפל
בישראל, המחיר של אפל TV פלוס זינק מ-17.90 שקלים בלבד בחודש ללא פחות מ-25.90 שקלים בחודש - עליית מחיר של 44.7 אחוז. יחד עם זאת, גם אחרי העלייה ניתן להגיד די בבירור שהמחיר של השירות עדיין די תחרותי בהשוואה לזה של מתחרות, אם כי צריך לזכור שהיצע התכנים של אפל TV פלוס נמוך משמעותית בהשוואה לענקית כמו נטפליקס, שמציעה את חבילות התוכן שלה במחירים גבוהים בהרבה (חבילת הבסיס של נטפליקס למשל עולה 32.90 שקלים לחודש, וחבילת הפרימיום עולה 69.90 שקלים בחודש).
לצידו של שירות אפל TV פלוס קיבלנו עליית מחיר גם לשירות אפל מיוזיק, אך כאן מדובר בעלייה של כמה שקלים בודדים. מחירו של מינוי רגיל יעלה מ-19.90 שקלים ל-21.90 שקלים בחודש, ומחירו של מינוי משפחתי יטפס מ-29.90 שקלים ל-33.90 שקלים בחודש. ראוי לציין שהמחיר של אפל מיוזיק בישראל נחשב מראשית דרכו לתחרותי מאוד (למעשה המחיר של השירות בישראל נמוך בהרבה מזה של ארה"ב ומדינות נוספות). כעת, שירות אפל מיוזיק הפך ליקר יותר מהמתחרה ספוטיפיי, שגובה 19.90 שקלים בחודש על מינוי בודד, ו-31.90 שקלים בחודש על מינוי משפחתי.
2 צפייה בגלריה
ספוטיפיי ואפל מיוזיק
ספוטיפיי ואפל מיוזיק
הקרב בין ספוטיפיי לאפל ממשיך
(צילום: shutterstock)
לסיום, גם חבילת אפל וואן קיבלה עליית מחירים קלה. חבילת השירותים הזו כוללת גישה לאפל TV פלוס ואפל מיוזיק, לצד גישה לשירות המשחקים של אפל, אפל ארקייד. בנוסף כוללת החבילה נפח אחסון מוגדל לשמירת קבצים בענן iCloud. גם כאן, מדובר בעליית מחיר קטנה יחסית, אם כי היא יותר גדולה מזו של שירות אפל מיוזיק: מחיר מינוי בודד יטפס מ-37.50 שקלים ל-45.30 שקלים בחודש, ומחיר מינוי משפחתי יעלה מ-51.50 שקלים ל-59.50 שקלים בחודש.