"אבטחה מפני האיומים הקיצוניים ביותר": ענקית הטכנולוגיה אפל הכריזה אמש (ד') על כלי אבטחה חדש שעונה לשם "Lockdown Mode" שיספק למשתמשים בסיכון גבוה שכבת אבטחה נוספת וחזקה במיוחד. לדברי החברה, הכלי מיועד להגן על בכירי ממשל, עיתונאים, פעילי זכויות אדם ופוליטיקאים.
2 צפייה בגלריה
לוגו אפל
לוגו אפל
אפל
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הכלי החדש יושק רשמית בסתיו, במסגרת עדכוני התוכנה של מערכות ההפעלה iOS 16, iPadOS 16 ומערכת ההפעלה של המק, MacOS Ventura. הוא יספק הגנה כולל מכמה חזיתות שונות, במטרה להקשיח את ההגנה על המכשיר ובכך למנוע שימוש בתוכנות ריגול. אפל כמובן נתנה כדוגמה את פגסוס של NSO כאחת מהסיבות שבגללן פיתחה את כלי האבטחה החדש. נזכיר כי בשנה שעברה תבעה אפל את חברת הסייבר ההתקפי הישראלית בטענה שכלי הריגול שלה, פגסוס, איפשר לרגל אחרי משתמשי אייפון.
אפל מזהירה מראש שהפעלת הכלי תביא לחסימה והגבלה משמעותית של אפליקציות רבות, זאת לצד פיצ'רים שונים במכשיר שלא יהיו זמינים לשימוש כל עוד הכלי פועל. על פי ההודעה הרשמית של החברה בנושא, הכלי יאפשר כבר ביום השקתו הגבלה רחבה על מגוון רחב של פיצ'רים במכשיר, לרבות חסימת היכולת לקבל קבצים מצורפים, חסימת תצוגות מקדימות של קישורים, חסימה אפשרית של אתרים המשתמשים ב-JavaScript ובטכנולוגיות דומות אחרות, חסימת היכולת לקבל בקשות להצטרף לשירותים שונים, חסימת היכולת לקבל הזמנה לשיחות FaceTime, חסימת חיבורים קווים עם מחשב או אביזר חיצוני אחר כל עוד המכשיר נעול ועוד.
2 צפייה בגלריה
Apple Lockdown Mode
Apple Lockdown Mode
Apple Lockdown Mode
(צילום: אפל)
אפל כאמור מאוד מאמינה בכלי האבטחה החדש שלה, והיא אפילו הציבה אתגר כשהבטיחה שתשלם כשני מיליון דולר לאדם שיצליח לפרוץ את הכלי. כמו כן, אפל הודיעה שתספק מענק על סך עשרה מיליון דולר לקרן Dignity and Justice על מנת לסייע לה לחשוף ולחקור מתקפות סייבר ממוקדות.
איוון קרסטיץ', ראש הנדסת האבטחה והארכיטקטורה של אפל, אמר כי: "בעוד שהרוב המוחלט של המתשמשים לעולם לא יהיו בין הקורבנות של התקפות סייבר ממוקדות בפרופיל גבוה, אנחנו נפעל ללא לאות על מנת להגן על מספר המשתמשים הקטן שכן. אנחנו נמשיך לפתח הגנות מתקדמות עבור משתמשים אלה, ונסייע לחוקרים ולארגונים ברחבי העולם העוסקים במלאכה החשובה של חשיפת שכירי החרב שיוצרים את תוכנות התקיפה האלה".