טראמפ vs צוקרברג, סבב ב׳: בריאיון שהעניק למגזין ״ניו יורקר״, טען הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלנד טראמפ, כי לאחר ניסיון ההתנקשות בו ביולי, מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, התקשר אליו באופן אישי והביע את תמיכתו בו. לטענת טראמפ, צוקרברג אמר לו בשיחה כי "למרות שתמיד הייתי דמוקרט, אין סיכוי שאוכל להצביע לדמוקרטים בבחירות הקרובות".
עוד טען הנשיא לשעבר כי גם מנכ"ל אמזון לשעבר ויזם הטק, ג'ף בזוס, התקשר אליו והביע את הערכתו ותמיכתו. "קיבלתי כל כך הרבה שיחות נחמדות מאנשים שאני לא באמת מכיר", שיתף טראמפ. "ג'ף בזוס התקשר אליי ואמר, 'זה הדבר הכי מדהים שראיתי בחיי' (בהתייחסו להנפת האגרוף של טראמפ לאחר ניסיון ההתנקשות בו, ד.א)".
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ נורה במהלך נאומו בעצרת הבחירות בפנסילבניה
דונלד טראמפ נורה במהלך נאומו בעצרת הבחירות בפנסילבניה
הנפת האגרוף של טראמפ לאחר שנורה במהלך נאומו בעצרת בחירות בפנסילבניה
(צילום: AP /Evan Vucci)
"הוא העריך את מה שעשיתי, במובן של לקום ולתת לאנשים תקווה", המשיך טראמפ. "אמרתי לו, 'למרות שאתה הבעלים של הוושינגטון פוסט, אני מעריך את דברייך מאוד'. הוא לא יכול היה להיות יותר נחמד ממה שהוא היה בשיחה שלנו".

היסטוריה מורכבת

לאחריו דבריו של טראמפ, חברת מטא נאלצה להוציא תגובת הבהרה לאירוע. בחברה לא הכחישו את קיום השיחה בין השניים, אך דחו את תוכן הדברים כפי שהוצגו על ידי המועמד הרפובליקני. החברה הצהירה כי המנכ"ל צוקרברג לא תומך באף מועמד בבחירות הקרובות וכי הוא לא חושף כיצד בכוונתו להצביע.
3 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס. גם הוא התקשר לנשיא לשעבר
(צילום: Getty)
לטראמפ ולצוקרברג, נזכיר, היסטוריה מורכבת. טראמפ כתב בספרו שפורסם לאחרונה, "להציל את אמריקה" (Saving America) כי צוקרברג התנגד לו בבחירות 2020 ויש להעמידו לדין אם יעשה זאת שוב. הוא אף כינה את פייסבוק "אויבת העם האמריקאי".
עם זאת, לאחר שטראמפ נורה באוזנו בעצרת בחירות בחודש יולי האחרון, צוקרברג לא הסתיר את שבחיו מהמועמד לנשיאות ועל האופן בו הוא עמד והרים את אגרופו לאחר האירוע. בראיון ל"בלומברג", צוקרברג אף טען כי התגובה של טראמפ הייתה "אחד הדברים המרשימים שראיתי אי פעם".

מאסק ייכנס לממשל?

אבל בעוד שעם צוקרברג מקיים טראמפ מערכת יחסים לא יציבה, יש בעמק הסיליקון מי שלא רק מתייצב לימינו של הנשיא לשעבר, אלא אף עשוי להיכנס לממשלו במידה והוא ייבחר מחדש. במהלך נאום שנשא בניו יורק לפני כשבוע, טראמפ קרא להקמת "ועדת יעילות ממשלתית" שתערוך ביקורת מקיפה על הממשל הפדרלי ותיישם רפורמות נרחבות.
3 צפייה בגלריה
ארכיון 2017 דונלד טראמפ אילון מאסק
ארכיון 2017 דונלד טראמפ אילון מאסק
דונלד טראמפ ואילון מאסק בשנת 2017. ארכיון
(צילום: AP Photo/Evan Vucci)
במהלך דבריו, טראמפ הציע למנות את המיליארדר ויזם הטק אילון מאסק לעמוד בראש הוועדה. לדברי טראמפ, מטרת היוזמה היא להביא לחיסכון של "טריליוני דולרים" בתקציב הממשלתי. מאסק, שלאחרונה הביע תמיכה פומבית בטראמפ, הגיב במהירות להצעה ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) וכתב: "אשמח לשרת את אמריקה אם תיווצר ההזדמנות. אין צורך בשכר, בתואר או בהכרה".
הצעתו של טראמפ והיענותו המהירה של מאסק מסמנות התפתחות משמעותית ביחסים בין השניים, מה שמעורר שאלות לגבי ההשפעה האפשרית של שיתוף הפעולה בין השניים על המרוץ לנשיאות הקרב ובא, ועל עתיד המדיניות הכלכלית והממשלתית בארצות הברית.