במדד הפופולריות ברשתות החברתיות לראשי מדינות, שרי חוץ ומשרדי ממשלה בעולם לשנת 2024 שפרסמה חברת הייעוץ השוויצרית DigiTips מדורג משרד החוץ הישראלי בין שלוש החשבונות המובילים בעולם. חשבון האינסטגרם דורג במקום הראשון במדד כמות העוקבים, וחשבון X דורג במקום הראשון במדד קצב הגידול השנתי ובמקום השלישי במדד מספר העוקבים.
2 צפייה בגלריה
דוד סרנגה
דוד סרנגה
דוד סרנגה
(צילום: משרד החוץ)
2 צפייה בגלריה
ישראל כ"ץ
ישראל כ"ץ
ישראל כ"ץ
(צילום: לע"מ)
מידי שנה מפרסמת חברת הייעוץ השוויצרית DigiTips את מדד הרשתות החברתיות למוסדות ממשלה ברחבי העולם. המדד בודק לאורך כל השנה את חשבונותיהם של 4,267 מנהיגים, ממשלות ומשרדי חוץ ונחשב לאורים ולתומים של עולם הדיגיטל הממשלתי בזירה הבינלאומית. חשבונות האינסטגרם של משרד החוץ מדורגים במקום הראשון בעולם מבחינת מספר העוקבים עם 1.7 מיליון עוקבים, כשאחריהם במדד מדורגות ארה"ב, הודו, גרמניה ורוסיה.
חשבון ה-X (טוויטר) של משרד החוץ הישראלי מדורג במקום השלישי בעולם עם קרוב ל 3.5 מיליון עוקבים. במקום הראשון מבחינת מספר העוקבים מדורגת ארה"ב עם 9.8 מיליון עוקבים ואחריה ערב הסעודית עם 4.1 מיליון עוקבים. הדוח מבליט לטובה את קצב הגידול השנתי של מספרי העוקבים בחשבונות משרד החוץ הישראלי. כך לדוגמא חשבון X של משרד החוץ במקום הראשון במדד הגידול השנתי עם 46 אחוזי צמיחה וזאת בפער גדול מול יתר משרדי החוץ בעולם. כך לדוגמא קצב הגידול של השנתי של ארה"ב עומד על אחוז אחד בלבד.
כך גם קצב הגידול במספר העוקבים אחר חשבון האינסטגרם של משרד החוץ הישראלי העומד על 148% בהשוואה למספר העוקבים בשנה שחלפה. לשם השוואה מספר העוקבים בחשבון האינסטגרם של משרד החוץ האמריקאי עומד על 2% של גרמניה על 44% ושל צרפת על 14%. ראש חטיבת הדיגיטל במשרד החוץ, דוד סרנגה: "לצד המלחמה בעזה מתנהלות שתי זירות לחימה נוספות: התודעתית והמשפטית ושלושתן שזורות זו בזו. אם בעבר התקשורת המסורתית היא זו שעיצבה המסר, היום המסר שמתעצב ברשתות החברתיות מכתיב גם את המסר בתקשורת המסורתית. אנו במשרד החוץ נמשיך להילחם את מלחמת התודעה, תוך כדי מציאת דרכים לנוספות להבאת המסר הישראלי לעולם".
מאז ה-7 באוקטובר העלו ערוצי המטה של משרד החוץ מעל ל 32,000 פוסטים וציוצים שזכו למעל 4 מיליארד חשיפות אורגניות, וזאת בנוסף לאלפי פוסטים נוספים שהועלו על ידי נציגויות ישראל ברחבי העולם, בלמעלה מ-50 שפות. המשרד פעיל מהמטה בירושלים ב-6 שפות, כשהתכנים שזכו לחשיפה הגבוהה ביותר היו באנגלית (2.38 מיליארד חשיפות), פרסית (745 מיליון חשיפות) ערבית (451 מיליון חשיפות) וספרדית (336 מיליון חשיפות).
בראש מדד העוקבים בקטגוריית המנהיגים ב-X מדורג נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו עם 153 מיליון עוקבים, כשלאחריו הנשיא ביידן עם 72 מיליון עוקבים ובמקו השלישי האפיפיור עם 53 מיליון עוקבים. בראש מדד העוקבים בקטגוריית המנהיגים בפייסבוק מדורג נרנדה מודי, ראש ממשלת הודו עם 63 מיליון עוקבים, כשלאחריו בפער גדול הנשיא ביידן עם 23 מיליון עוקבים ולאחריהם נשיאי אינדונזיה, מצריים ותורכיה עם כ-10 מיליון עוקבים כל אחד.