וואווי הסינית הציגה אמש (ג') את המחיר של הטלפון המתקפל השני שלה - ה-Mate XT Ultimate - שייחודו בכך שהוא מתקפל לשלושה חלקים, והוא עומד על לא פחות מ-2,800 דולר. ההכרזה נערכה רק שעות לאחר זו של האייפון 16 (המאכזב מעט) של אפל – סוג של תקיעת אצבע בעין לחברות הטכנולוגיה המערביות ובעיקר לממשלת ארה"ב, במעין התרסה מהולה בלעג.
תזכורת: בעת ממשל טראמפ, הבית הלבן דאג להכניס את וואווי לרשימה השחורה של חברות הטכנולוגיה עימן אסור לגורמים במערב או בעלות ברית של ארה"ב לעשות עסקים. התוצאה הייתה נסיגה אסטרטגית של וואווי מכל השווקים במערב, למעט חלק ממדינות אירופה ואסיה, וירידה חדה בהכנסות.
4 צפייה בגלריה
חנות של וואווי בשנזן, סין
חנות של וואווי בשנזן, סין
חנות של וואווי בשנזן, סין. חוזרת להובלה בעולם הטכנולוגיה
(צילום: AFP)
כעת, כמעט חמש שנים לאחר המהלך, וואווי חוזרת לאיטה ומציגה צמיחה גוברת והולכת בסין, אבל לא רק. במקביל, היא ממשיכה את מסע העצמאות שלה מטכנולוגיה מערבית, בעיקר בשבבים שהיא מייצרת בעצמה, ומוסיפה חטא על פשע בהשקת מוצרים המכים את מקביליהם באפל וסמסונג, בין היתר בחדשנות, בתצורה וביכולות הצילום שלהם, כשהמייט XT הוא רק הסנונית האחרונה במגמה הזו.

מתקפל דקיק ומרשים

המייט XT הוא סמארטפון דקיק - עוביו כשהוא פרוש עומד על בין 3.6 ל-4.6 מ"מ בלבד (תלוי אם מודדים את עובי הגוף בלבד או עם הגיבנת של המצלמה). לשם השוואה, הפיקסל פולד של גוגל, שהוצג רק לפני מספר שבועות, מציע עובי של 5.1 מ"מ, והגלקסי פולד של סמסונג עבה אף יותר ומגיע בעובי של 5.6 מ"מ.
כשהוא סגור, עוביו של הוואווי הוא 12.8 מ"מ בלבד, לעומת כ-12.1 מ"מ של הפולד של סמסונג. יחד עם זאת, ייאמר לזכות האחרונה שהמכשיר שלה יותר מוגן ומגיע עם דירוג אטימות של IP48, לעומת IPX8 בלבד בוואווי.
4 צפייה בגלריה
Mate XT Ultimate
Mate XT Ultimate
Mate XT Ultimate. דקיק אבל עמיד רק באופן חלקי
(וואווי)
אבל לא מדובר רק על עובי. גם מבחינה טכנית מדובר במכשיר מאוד מרשים. המעבד הוא החלק היחיד שלא מצוין במפרט של המכשיר, אבל סביר להניח שמדובר בסוג של קירין מתוצרת וואווי, בגודל לא ידוע. המעבד האחרון שמוכר לנו הוא הקירין 9000S שהוצג במייט 60, מכשיר הדגל האחרון של החברה וכן בטאבלט ה-MatePad Pro.
מדובר במעבד מעט ישן המגיע בגודל 7 ננומטר, זאת לעומת 3 ננומטר של דגמי הדגל האחרונים של אפל וקוואלקום. ועדיין, הוא מספיק בהחלט כדי להפעיל את מכשירים של וואווי במהירות וביעילות (ובכלל לא בטוח שמדובר במעבד הזה ספציפית).
אבל גולת הכותרת של המייט XT אולטימייט היא כמובן המסך עם הקיפול המשולש. מדובר בפאנל OLED ברזולוציית 2K בגודל 10.2 אינטש כשהוא פרוש, המתקפל לשני גדלים: 7.9 אינטש ו-6.4 אינטש ברזולוציה של קצת יותר מ-FHD.
4 צפייה בגלריה
Mate XT Ultimate
Mate XT Ultimate
Mate XT Ultimate. מגיע עם מסך עם קיפול משולש
(צילום מסך/וואווי)
היכולת לקבל בסמארטפון בגודל רגיל טאבלט בגודל מלא או מיני היא מאוד מרשימה, כשלא מעט אנשי עסקים או סטודנטים (עשירים כמובן) היו קופצים על האפשרות הזו בהתלהבות רבה. המכשיר כאמור לא זול – הדגם הבסיסי מבין השלושה צפוי כאמור לעלות כ-2,800 דולר בהשקה, כאשר ההבדל העיקרי ביניהם הוא בגודל מרחב האחסון.
ההכרזה הזו היא כאמור סוג של התרסה כלפי אפל, המותג המערבי הנמכר בסין. הרבעון האחרון סימן את הפעם הראשונה בה וואווי הצליחה לכבוש את המקום הראשון בטבלת 5 היצרניות הגדולות בסין, תוך שהיא בועטת את אפל בפעם הראשונה הרחק אל המקום השישי.
סין היא השוק החשוב ביותר לאפל חוץ מארה"ב, בו נמכרים כ-20% ממכשירי האייפון, שעדיין נתפסים בסין כסוג של סמל סטטוס. אבל הסינים כבר לא מאוהבים באייפון, שכבר לא ממש מציע חידושים לעומת מוצרים מקומיים שכבר מגיעים עם דברים כמו טעינה מהירה או מסכים מתקפלים.
4 צפייה בגלריה
Mate XT Ultimate
Mate XT Ultimate
Mate XT Ultimate. וואווי הצליחה להדיח את אפל מהבכורה בסין
(וואווי)
וואווי חזרה להיות חביבת הקהל לא רק בגלל הסנטימנט הלאומי החזק של הסינים, אלא בגלל שהיא מציגה כיום הובלה טכנולוגית מוכחת לעומת שאר העולם. בשנה שעברה למשל, הציגה החברה מכונית חשמלית המתחרה במודל S של טסלה, וכמובן שהיא מאוד רוצה להפוך למעצמת בינה מלאכותית - תחום שהסינים מובילים בו באופן קבוע מול ארה"ב בהיקף המאמרים והפטנטים.
כך או כך, כשהסינים רואים את אפל נאבקת בניסיון להטמיע שירותי AI באייפון ובמידע המוטעה ("הזיה" בעגה המקצועית) שמציגות לעיתים ChatGPT וג'מיני, הם אומרים לעצמם שעתיד הטכנולוגיה פתוח לרווחה ונראה שוואווי חזרה להוביל את המרוץ לשם.