על רקע מלחמת חרבות ברזל, החלה אתמול (יום ב') מטא להגביל באופן זמני את האפשרות להגיב לפוסטים של משתמשים ישראלים בפייסבוק. החברה שינתה את ברירת המחדל כך שרק חברים יכולים להגיב על פוסטים ציבורים של משתמשים. אם אינכם מעוניינים בכך, ניתן לשנות את ההגדרה הזאת באופן ידני.
4 צפייה בגלריה
פייסבוק
פייסבוק
"אמצעי זמני". פייסבוק
(צילום: רויטרס)
ריפרש
שדה הקרב הדיגיטלי במלחמה עם חמאס
43:41

עוד בנושא:

מטא החליטה על המהלך בעקבות שורת מקרים שבהם משתמשים ממדינות מוסלמיות פרסמו תגובות לועגות לפוסטים של משפחות נרצחים וחטופים בפייסבוק. בחברה מקווים שהשינוי יסייע לצמצם את ההיקף של שיח השנאה בפלטפורמה. משתמשים החלו להבחין בשינוי כבר אתמול, אך רק הבוקר מטא הכריזה עליו באופן רשמי.
"כאמצעי זמני שמטרתו להגן על אנשים באזור מפני תגובות פוטנציאליות בלתי-מקובלות, שינינו את הגדרות ברירת המחדל לגבי מי יכול להגיב על פוסטים ציבוריים של אנשים - לחברים בלבד", נמסר ממטא, "משתמשים יכולים לשנות הגדרה זו בכל זמן". לקריאת המדריך של פייסבוק לשינוי ההגדרה לחצו כאן.
4 צפייה בגלריה
התראות שמקבלים משתמשי פייסבוק
התראות שמקבלים משתמשי פייסבוק
התראות שמקבלים משתמשי פייסבוק מאתמול
גם וואטסאפ, פלטפורמה נוספת שבבעלות מטא, נמצאת בעין הסערה בימים האחרונים. אתמול הוציאה יחידת הסייבר בלהב 433 הודעה חריגה שבה הזהירה מתופעה שבמסגרתה מצורפים משתמשים ישראלים לקבוצות שבהן מוצגים "תכנים קשים" נגד מדינת ישראל. חוקרי היחידה המליצו למשתמשים לשנות את הגדרות האבטחה כך שלא יהיה ניתן לצרף אותם באופן אוטומטי לקבוצות.
4 צפייה בגלריה
הודעה מאיימת בוואטסאפ
הודעה מאיימת בוואטסאפ
הודעה מאיימת שנשלחה למשתמש ישראלי בוואטסאפ
על מנת לשנות את ההגדרות יש ללחוץ על התפריט של האפליקציה (אייקון של שלוש נקודות), לבחור בהגדרות (Settings)>>פרטיות (Privacy)>>קבוצות (Groups). במסך זה ניתן להגדיר שרק אנשי הקשר שלכם יוכלו לצרף אתכם לקבוצות.