הזדמנות נדירה להכיר פרטים משפחתיים חדשים ולגלות יותר על דור מייסדי המדינה: פלטפורמת אילנות היוחסין MyHeritage מפרסמת את אוסף רישומי העלייה לישראל משנת 1919 ואילך, הכולל 1.7 מיליון רשומות היסטוריות, באתר חינמי וידידותי למשתמש.
1 צפייה בגלריה
רישומי העלייה של שמעון פרס
רישומי העלייה של שמעון פרס
אחת מרשימות העולים של 1947

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

האוסף, שהוא המקבילה הישראלית למאגר ההגירה לארה"ב - "אליס איילנד", זמין לחיפוש עבור הציבור הרחב בחינם וללא צורך בהרשמה, מה שהופך את המידע לנגיש יותר מאי פעם עבור מי שחוקר את שורשיו היהודיים בישראל. כמעט כל אדם בישראל צפוי למצוא קרובי משפחה ולגלות לראשונה את הנסיבות המדויקות של הגעתם לישראל.
העבודה על העמוד לקחה יותר משנה ובחברה עבדו בקפידה על אלפי מסמכים שהונגשו לציבור הרחב על ידי ארכיון המדינה, וכוללים את הרישומים ששרדו של כל מי שעלה לארץ באוניות ובמטוסים מכל רחבי העולם. הם יצרו לראשונה אינדקס המאפשר חיפוש באוסף הענק, ולקבל סריקה של הרשומה המקורית. עד כה היה ניתן לחפש את הקבצים בארכיון המדינה, אך מכיוון שהמסמכים לא היו מקוטלגים בצורה דיגיטלית, מדובר היה בעבודת נמלים שיכולה להימשך ימים ואפילו שבועות.
האוסף אינו כולל את העולים שעלו בעליות הבלתי לגאליות, אך עם זאת, נכללות באוסף רשומות של קטינים שהגיעו לארץ ישראל במסגרת עליית הנוער. לא רק עולים נכללים באוסף, אלא גם תושבים חוזרים ואף תיירים. תוספת מעניינת במיוחד היא של כל מי שחצו את גבולות ישראל מהצפון או הדרום בהליכה ברגל.

אנה שנס במקום חנה סנש

רוב הנתונים באוסף זה מופיעים בשפה העברית, אך הטכנולוגיה של MyHeritage לתרגום רב לשוני של שמות מאפשרת לכל משתמש לחפש בעשרות שפות נוספות, והתוצאות שיתקבלו יופיעו בשפה בה חיפש המשתמש.
רועי מנדל, מנהל צוות מחקר MyHeritage: "העבודה על האוסף לא היתה פשוטה וכללה קיטלוג של המון מידע, חלקו בכתב יד. המערכת יודעת לקרוא את המסמך באמצעות טכנולוגיה חכמה, לאתר שם ולתת לו תרגום הגיוני. את חנה סנש למשל מצאנו תחת השם אנה שנס, כי כך שמעו את שמה וזה מה שכתבו. אין מילים לתאר כמה חשוב האוסף לחקר ההיסטוריה היהודית בכלל ולעם בישראל בפרט".