אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, חשף היום את "אופטימוס", אב טיפוס ראשוני לרובוט ההומנואידי (דמוי האדם) של טסלה. מאסק חשף את הרובוט במסגרת אירוע "יום הבינה המלאכותית" של טסלה שנערך בפאלו אלטו בקליפורניה.

עוד בנושא:

אופטימוס עדיין לא מסוגל ללכת באופן אוטונומי, הגיע לבמה בעזרתם של שלושה עובדי טסלה, ונפנף לקהל. מאסק אף אמר כי בשלב זה של הפיתוח "חסר לו מח - אין לו את האינטיליגנציה הנחוצה כדי לנווט בעולם". למרות זאת, מאסק אמר כי הוא מאמין שאופטימוס יוכל ללכת בעוד מספר שבועות, ויום אחד יהיה חלק מחיי היום-יום של מיליוני בני אדם, ויסייע להם בשורה של משימות.
3 צפייה בגלריה
מאסק ואופטימוס
מאסק ואופטימוס
מאסק ואופטימוס
(תמונה: AFP PHOTO / HANDOUT / TESLA)
אופטימוס כולל 28 מפעילים (אקטואטורים), מעין שרירים שעוצבו כדי לשלוט בתנועותיו, גוף מתכתי מבריק וחבילת סוללות שתפקידן לאפשר לו לפעול במשך יום שלם.
(צפו באילון מאסק מציג את אופטימוס)
"המטרה שלנו היא לייצר רובוט אנושי שימושי במהירות האפשרית", אמר מאסק והוסיף כי מחירו עשוי להיות פחות מ-20 אלף דולר בסופו של דבר, וכי לדעתו אנשים יוכלו לרכוש את אופטימוס תוך 3-5 שנים. אופטימוס עשוי לאפשר, לדבריו, עתיד "של שפע, עתיד בו אין עוני, בו אנשים יכולים לעשות מה שהם רוצים מבחינת מוצרים ושירותים". מאסק אף אמר כי "זה באמת שינוי משמעותי בציביליזציה כפי שאנו מכירים אותה".
לפני ההצגה של אופטימוס, מאסק הציג רובוט נוסף, שמהנדסי טסלה בנו בעזרת חלקים שיצרו חברות אחרות. הוא היה מסוגל ללכת, לנופף ואף לרקוד מעט, ובסרטונים שהוקרנו באירוע הראו כיצד הוא מסוגל לשאת קופסאות, ולהשקות צמחים. לא ברור אם הרובוט הופעל מרחוק במהלך הצגתו, או הלך באופן אוטונומי על הבמה.
לפני יותר משנה, מאסק חשף לראשונה את התכניות של טסלה לבנות רובוטים הומנואידים, שיבצעו שורת משימות בבית ובעבודה, והשתמש ברקדן כדי להדגים איך הרובוט יראה. הוא אמר אז כי "הוא צריך להיות מסוגל ללכת לחנות ולאסוף מצרכים לפי פקודה". במועד מאוחר יותר, מאסק אמר כי רובוטים בייצור של טסלה עשויים להיות שווים יום אחד יותר מהמכוניות שלה.
3 צפייה בגלריה
הרובוט של טסלה
הרובוט של טסלה
הרובוט של טסלה
(צילום: AFP PHOTO / HANDOUT / TESLA)
3 צפייה בגלריה
אופטימוס על הבמה
אופטימוס על הבמה
אופטימוס על הבמה
(תמונה: AFP PHOTO / HANDOUT / TESLA)
באירוע שנערך היום, מאסק אמר כי הפעילות של טסלה בתחום הבינה המלאכותית עשויה לתרום לבסוף לפיתוח בינה מלאכותית כללית (AGI), טכנולוגיה של בינה מלאכותית "חכמה" בהרבה מזו המוכרת לנו היום, שמסוגלת לבצע כל פעולה מחשבתית, ואף עשויה לאפשר למכונות להיות חכמות יותר מבני אדם. הוא הוסיף כי לדעתו "טוב שטסלה תפתח את זה, מאחר שאנחנו חברה ציבורית שנסחרת, עם סוג אחד של מניות. זה אומר שהציבור שולט בטסלה, ואני חושב שזה דבר טוב. כדי שאם אשתגע, תוכלו לפטר אותי. זה חשוב".
בנוסף, לדברי מאסק, כי תצוגות הרובוטים והעדכונים שהחברה חשפה במהלך האירוע אודות טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שהיא מפתחת, נועדו למעשה למטרות גיוס - כדי למשוך מהנדסי AI נוספים לעבודה בטסלה.