פלטפורמת המדיה החברתית "בלוסקיי" (Bluesky) הודיעה כי צברה מעל למיליון משתמשים חדשים מאז ניצחונו של דונלד טראמפ במרוץ לנשיאות ארה"ב לפני כעשרה ימים. לפי הדיווחים ונכון לכתיבת שורות אלו, בלוסקיי מדורגת שנייה אחרי Threads בקטגוריית המדיה החברתית בחנות האפליקציות של אפל בארה"ב, והיא הגיעה החודש ל-275 מיליון משתמשים חודשיים פעילים, זאת לעומת 200 מיליון באוגוסט.
לפי הדיווחים, משתמשים, בעיקר מהצד הדמוקרטי-ליברלי של המפה, מחפשים ברשת החברתית מפלט מפני מידע כוזב ותכנים פוגעניים, כדוגמת אלו המופיעים ב-X של אילון מאסק, תומכו הגדול של טראמפ ומי שקיבל לאחרונה תפקיד רשמי מהנשיא המיועד.
3 צפייה בגלריה
בלוסקיי
בלוסקיי
בלוסקיי
(צילום: Primakov / Shutterstock.com)
לדבריו של חוקר המדיה החברתית אקסל ברונס, שמסר את הדברים לגארדיאן, הפלטפורמה מציעה חלופה ל-X וכוללת מערכת יעילה יותר לחסימת או השעיית חשבונות בעייתיים ופיקוח על התנהגויות מזיקות. "בלוסקיי הפכה למקום מקלט עבור אנשים שרוצים חוויה כמו זו שטוויטר הציעה בעבר, אך ללא הפעילות הימנית-קיצונית, הדיסאינפורמציה, שיח השנאה, הבוטים וכל השאר", טען. "נראה שהקהילה הליברלית של טוויטר באמת נמלטה משם ועברה בהמוניה לבלוסקיי".
לראיה, ביום שני האחרון פרסמה חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, כי היא "חזרה" לבלוסקיי, וכתבה: "אלוהים, זה נהדר להיות במרחב דיגיטלי עם בני אדם אמיתיים".
3 צפייה בגלריה
אלכסנדריה אוקסיו קורטז AOC נואמת בוועידה הדמוקרטית שיקגו ארה"ב
אלכסנדריה אוקסיו קורטז AOC נואמת בוועידה הדמוקרטית שיקגו ארה"ב
אלכסנדריה אוקסיו-קורטז. מהקולות הניציים במחנה הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית
(צילום: AP /Jacquelyn Martin)

מפרויקט בפנימי בטוויטר לחברה עצמאית

בלוסקיי נוסדה כפרויקט פנימי בטוויטר ב-2021 על ידי המייסד ג'ק דורסי, והפכה לחברה עצמאית בשנת 2022 (השנה בה מאסק רכש את טוויטר והפך אותה ל-X). כיום היא נמצאת בבעלותה של המנכ"לית ג'יי גרייבר, דמות מוכרת בעולמות הבלוקצ'יין והמטבעות הקריפטוגרפיים.
למרות שמדובר כאמור בפלטפורמה נפרדת ועצמאית, נראה שהפופולריות של בלוסקיי תלויה פעמים רבות בדעת הקהל של משתמשי X. בחודש ספטמבר האחרון, עת X הושעתה בברזיל, דיווחה בלוסקיי על 3 מיליון משתמשים חדשים שהצטרפו אליה במהלך אותו השבוע. בנוסף, לאחר ש-X הכריזה כי תאפשר למשתמשים לצפות בפוסטים של אנשים שחסמו אותם, הצטרפו תוך יומיים לבלוסקיי כ-1.2 מיליון משתמשים חדשים.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב אילון מאסק קמפיין של דונלד טראמפ מיליון דולר ל קריסטין פישל
ארה"ב אילון מאסק קמפיין של דונלד טראמפ מיליון דולר ל קריסטין פישל
אילון מאסק. לאחר הניצחון של טראמפ בבחירות, רבים החליטו לנטוש את הרשת החברתית של היזם
(צילום: Michael Swensen / AFP)
במקביל, הפלטפורמה הוסיפה לאחרונה תכונות חדשות כמו הודעות פרטיות ותאימות לסרטוני ווידאו, זאת במטרה להידמות יותר למבנה של X ועל מנת לבדל את עצמה מת'רדס (Threads) המתחרה מבית מטא.
"אנו נרגשים לקבל את המשתמשים החדשים שלנו, המגיעים אלינו מקהילות מגוונות בהן מעריצי טיילור סוויפט, מתאבקים ואפילו מתכנני ערים", מסרה דוברת בלוסקיי, אמילי ליו.