גל נוסף של פרסום קבצים בהמשך למתקפת הסייבר על חברת התקשורת הישראלית Voicenter, שאירעה בחודש שעבר. התוקפים מפרסמים היום (ב') קבצים גדולים המכילים הקלטות של שיחות טלפון במרכזי שירות ומכירות של חברות רבות. בין השאר מדובר בשיחות עם נהגים של חברת המוניות Gett, שיחות מכירות ושירות של מוקד Golf&Co, שיחות מכירה של תכשירים רפואיים של טבעלייף, מוקד 10bis, חברת אול ג'ובס, מכללת Hackeru, חברת הפינטק Etoro, חברת מובילאיי, חברת לב טוב בנייה והשקעות, חברת ליאנטק שיווק פיננסים ועוד. השיחות חושפות את לקוחות החברות בשמותיהם ומספרי הטלפון שלהם, ובחלקן עוסקות בנושאים אינטימיים.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מתקפת הסייבר החלה לפני חודש בדיוק, ושיתקה את מערכות התקשורת של לקוחות Voicenter. התוקף, שמכנה את עצמו Deus, פרסם בפורום הדלפות באינטרנט שעלה בידו לגנוב נתונים בהיקף של 15 טרה בייט, אותם הוא איים להעמיד למכירה אם לא ישולם לו כופר בגובה חמישה מיליון שקל. באותו שלב הוא פרסם מאות דוגמאות של מידע פנימי של החברות, כולל הקלטות, התכתבויות בוואטסאפ, צילומים ועוד. החברה טענה אז כי לא הייתה דליפת מידע מהארגון. פרסום ההקלטות היום מעיד שהמשא ומתן הכספי, אם התנהל, לא הסתיים בהסכמה.
2 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר Voicenter
מתקפת סייבר Voicenter
מתקפת סייבר Voicenter
(צילום מסך)
מחברת Voicenter נמסר היום: "פרסום המידע מקורו מהתקיפה בחודש שעבר, בחומרים המצויים כבר מאז בידי ההאקר. מאז התקיפה בוצעו פעולות הגנה מגוונות הכוללות שכירת שירותי חברת סייבר טים, המתמחה בניהול אירועים מסוג זה וכן פעולות טכנולוגיות הכרחיות המבטיחות הגנה על הארגון, שמטבע הדברים לא נפרט על גבי העיתון. חשוב לציין כי ההאקר מעולם לא ניהל איתנו מו"מ וכל פרסומיו נועדו אך ורק על מנת לייצר תדמית שלילית לחברה ולא בכדי לייצר איתנו תקשורת אמיתית".
אחת ההשערות שהועלו היתה שייתכן ומדובר בתוקפים ישראלים. בפורומים ברשת הועלתה האפשרות הזו גם בשל העובדה שהתוקף מצליח להבין ולהדליף קבצים שכתובים או מוקלטים בעברית, וגם מזכירים שדאוס הוא שמה של סדרת מתח ומדע בדיוני ישראלית, העוסקת בעולם ההאקרים, ששודרה בערוץ הילדים. לניחוש זה אין כמובן כל הוכחה. כעת אומר מומחה סייבר, כי יתכן והפרסום סביב מתקפת הסייבר על בית החולים הלל יפה דירבנה את התוקף של Voicenter לחשוף את מסמכי החברה.
2 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר Voicenter
מתקפת סייבר Voicenter
מתקפת סייבר Voicenter
(צילום מסך)