כך ייעשה למי שהעז למתוח ביקורת על אילון מאסק: המנכ"ל והבעלים של טוויטר פיטר בימים האחרונים קרוב ל-20 עובדים שמתחו עליו ביקורת ברשת החברתית או בערוצים הפנימיים של החברה בשירות המסרים סלאק - כך דווח בפלטפורמר, הניוזלטר של עיתונאי הטכנולוגיה קייסי ניוטון.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אביר חופש הביטוי. אילון מאסק
(צילום: רויטרס)

הכתבות האחרונות על טוויטר:

אחד המפוטרים הוא אריק פרונהופר, שפרסם בטוויטר תיקון להסבר של מאסק לכך שהרשת החברתית עולה לאט במדינות מסוימות, מה שהוביל להתנצחות עם הבעלים של הפלטפורמה שבסופו של דבר צייץ: "הוא מפוטר". עוד עובדת שפוטרה היא סשה סלומון, שמתחה ביקורת על מאסק בטוויטר.
עובד נוסף בשם ניק מורגן טוען שפוטר בגלל שלא הפגין "100% נאמנות בסלאק". הוא פרסם צילום מסך של הודעה שקיבל ממחלקת משאבי האנוש של טוויטר, שבה נכתב כי הוא מפוטר באופן מיידי בעקבות התנהגות שמפרה את מדיניות החברה.
לפי המקורות של ניוטון, המעגל הפנימי של מאסק הפך לפרנואידי לאחרונה ומאסק עצמו הפך ל"אובססיבי" בנוגע לאפשרות שעובדי טוויטר יחבלו ברשת החברתית. עובדים בחברה אמרו לניוטון שדווקא ההפך הוא הנכון וכי רבים מהם נשארים בתפקידיהם מפני שהם מאמינים בפלטפורמה ומרגישים אחראים לכך שהיא תמשיך לפעול בתקופה כה סוערת.
2 צפייה בגלריה
טוויטר ואילון מאסק
טוויטר ואילון מאסק
אילון מאסק והווי הכחול. האם הפעם זה יעבוד?
(צילום: רויטרס)
מאסק עצמו הגיב בסרקזם לפיטורים וצייץ: "אני רוצה להתנצל בפני הגאונים האלה. אין ספק שבמקום אחר יימצא שימוש נהדר לכישרונות הענקיים שלהם".
יש לציין שלפני תקופתו של מאסק, בטוויטר הייתה תרבות ארגונית שאיפשרה ואף עודדה את העובדים למתוח ביקורת בונה על החברה ועל מנהליה בערוצים הפנימיים. יש מי שימצאו אירוניה מסוימת במסע הפיטורים של מאסק: כשהודיע לראשונה על כוונתו לרכוש את טוויטר, טען האיש העשיר בעולם כי הוא מאוכזב מהצנזורה בפלטפורמה וכי הוא רוצה להפוך אותה ל"זירה של חופש ביטוי". כעת מסתבר שלחופש הביטוי יש גבולות כשהוא מגיע למאסק עצמו.
מאז שקיבל לידיו את השליטה בטוויטר הבהיר מאסק כי הוא אינו מהסס לפטר: מוקדם יותר החודש הוא פיטר כ-3,700 עובדים, המהווים כמחצית מכוח העבודה של טוויטר (רק על מנת לקרוא לחלק מהם לשוב לחברה לאחר שהתברר כי הם נחוצים לעבודה השוטפת). בהמשך הוא סיים את העסקתם של כ-4,400 קבלנים של החברה, בהם מנטרי תוכן, אנשי מכירות, מגייסים ועוד.

ימים של כאוס

התקופה הקצרה של מאסק כבעלים וכמנכ"ל של טוויטר הייתה כאוטית למדי עד כה, כפי שמעידה בין היתר פרשת הווי הכחול. מוקדם יותר החודש השיקה הרשת החברתית גרסה חדשה של "טוויטר בלו", שירות בתשלום שעולה 8 דולר בחודש ומעניק למשתמשים פיצ'רים נוספים הכוללים "וי כחול" המעיד על כך שזהותם מאומתת.
השירות החדש בוטל תוך ימים ספורים לאחר שהתברר שהווי הכחול מאפשר למנויים להתחזות לידוענים, חברות ופוליטיקאים. כך למשל, משתמש שהתחזה לחברת התרופות "אלי לילי" הודיע כי היא תחלק אינסולין בחינם והוביל לצניחה במנייתה.
הלילה הודיע מאסק כי הגרסה החדשה של "טוויטר בלו" תושק מחדש ב-29 בנובמבר. הוא צייץ כי בגרסה החדשה, שינוי של השם המאומת יוביל לאובדן הווי הכחול עד שטוויטר תאמת אותו בהתאם לתנאי השימוש של הפלטפורמה. בהצלחה.