בעולם הדיגיטלי המהיר שלנו, לפעמים אנחנו שוכחים את הערך של שיחה פשוטה עם אהובינו. זה בדיוק מה שרב-סרן טל גרושקה ז"ל הבין וניסה להנחיל לחייליו. טל, שנפל בקרב ליד קיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר, היה יותר מסתם מפקד - הוא היה מודל לחיבור אנושי אמיתי.
1 צפייה בגלריה
טל גרושקה ז"ל
טל גרושקה ז"ל
רב-סרן טל גרושקה ז"ל
( צילום: דובר צה"ל)
בכל שבוע, לפני שחייליו יצאו הביתה, טל היה מבקש מהם דבר פשוט אך משמעותי: להוציא את הטלפונים, להתקשר לסבא וסבתא שלהם ולאחל להם שבת שלום. זו לא הייתה סתם הוראה, אלא תזכורת לערכים שטל האמין בהם בכל ליבו - חשיבות המשפחה והקשר בין הדורות. טל עצמו הקפיד לשמור על קשר חם ואוהב במיוחד עם הסבים שלו, והדגים בעצמו את המסר שהעביר לפקודיו.
מתוך הזיכרון הזה, נולד מיזם "נשארים מחוברים". קבוצת סטודנטים מאוניברסיטת רייכמן, בשיתוף עם חברת בזק, החליטו להמשיך את המורשת של טל. הם יצרו קמפיין שמזכיר לכולנו כמה חשוב לשמור על קשר עם המבוגרים במשפחה, במיוחד בתקופות מאתגרות כמו השנה האחרונה.
מתוך הסטורי של לירן כוהנר / רשתות חברתיות
המיזם הוא חלק מפרויקט גדול יותר בשם "קמפיין פרסום משולב ליצירת אימפקט", שמטרתו לעודד מעורבות חברתית. הסטודנטים, הלומדים בשנה ג' בהתמחות השיווקית בבית הספר סמי עופר לתקשורת, לקחו על עצמם משימה מאתגרת - ליצור קמפיין שלא רק מנציח זיכרון, אלא גם מעורר לפעולה.
תשעה משפיענים ישראלים הצטרפו למיזם, ביניהם שמות מוכרים כמו לירן כוהנר, טליה עובדיה, ליאל אלי, גיא איתן, קווין רובין, ספיר בורגיל, אוולין חיימוביץ', אור אלקיים, וליבילנד, וכחלק ממנו משתפים סיפורים אישיים על הקשר שלהם עם בני משפחתם המבוגרים.
מתוך הסטורי של ליאל אלי / רשתות חברתיות
איתי ביכלר, אחיו של טל, מדבר על המיזם בהתרגשות: "זו זכות גדולה עבורנו לרגש כל כך הרבה סבים וסבתות באמצעות המיזם 'נשארים מחוברים'. זה אור גדול בתקופה קשה כל כך למשפחה שלנו. אנחנו מקווים שטל מסתכל מלמעלה ומאוד גאה בנו".
עדן שביט, אחת הסטודנטיות שעבדו על המיזם, מספרת: "אנחנו שמחות שניתנה לנו ההזדמנות להנציח ולהמשיך את מורשתו של טל. רצינו לתת מענה לשני צרכים - להנציח את טל, אבל גם לעשות משהו משמעותי עבור הדור המבוגר. בעולם של הודעות ואימוג'ים, שכחנו כמה חשוב לשמוע קול אנושי מהצד השני של הקו. אנחנו מקוות להגיע ללב של כל אדם במדינה".