הביקוש לאייפון 16 פרו ופרו מקס בשפל, כך עולה מנתוני אנליסט אפל האמין מינג צ'י קו. על פי דיווחים שעלו היום (ב'), מתברר שהמכירות המוקדמות של האייפונים ירדו בכ-27% לדגמי הפרו וב-16% לדגמי הפרו מקס ביחס לדגמי האייפון 15 פרו ופרו מקס באותה התקופה אשתקד. במספרי הזמנות מדובר במכירות של 9.6 מיליון יחידות אייפון 16 פרו ו-17.1 מיליון יחידות של אייפון 16 פרו מקס.
3 צפייה בגלריה
אפל 2024
אפל 2024
אפל 2024
(צילום מסך: יוטיוב)
הניתוח התבצע על ידי מינג דרך בדיקה של שרשרת האספקה של אפל וספקיה. מדובר בהפתעה לאפל, שציפתה ככל הנראה למספרים גבוהים בהרבה והזמינה מראש כ-6 מיליון יחידות של האייפון 16 פרו מקס - כ-106 אחוז יותר מהזמנות האייפון 15 פרו מקס בתקופה המקבילה.
עם זאת לא צריך להתעצב יותר מדי עבור החברה. בעוד הביקוש של דגמי הפרמיום ירד, דווקא הביקוש של דגמי הבסיס עלה. הביקוש לאייפון 16 הרגיל עלה ב-10% בעוד אלו של האייפון 16 פלוס עלו בכ-48%. בתרגום למספרים מדובר ב-7.3 מיליון הזמנות לאייפון 16 וכ-2.3 מיליון הזמנות לאייפון 16 פלוס. אלו עדיין מספרים קטנים יחסית ביחס למכירות האייפון, אך מדובר בשיפור משמעותי לדגמי הבסיס, שבדרך כלל סובלים מביקוש נמוך בהרבה ביחס לדגמי הפרמיום.
3 צפייה בגלריה
אייפון 16
אייפון 16
אייפון 16
(אפל)
יחד עם זאת, מדובר עדיין בביקוש נמוך באופן כללי. אם בשנה שעברה אפל מכרה כ-40 מיליון יחידות של דגמי האייפון לסוגיהם השונים בסוף השבוע הראשון שלאחר ההכרזה, השנה מדובר בכ-37 מיליון יחידות בלבד. כלומר במונחים אבסולוטיים - מדובר בירידה בדרישה.

לא מספיק חידושים

את הירידה הזו אפשר לנסות להסביר בכך שהמכשירים החדשים לא יגיעו עם חידושים מרעישים ביחס לקודמיהם, כשבעיקר הם חסרים את תכונות ה-AI המבוקשות שאפל כל כך התגאתה בהן. האייפונים האמריקאים צפויים לקבל את התכונות האלה רק באוקטובר הקרוב עם עדכון הגרסה הבא של מערכת ההפעלה iOS, ואלה שיימכרו באירופה (וכנראה גם בישראל) כלל לא יקבלו אותם - לפחות לא עד שאפל תפתור את הבעיות שלה מול האיחוד.
נוסף על כך, אפל חווה בתקופה האחרונה ירידה חדה בביקוש למוצריה בשוק הסיני לטובת היצרניות המקומיות כגון וואווי. דיווחנו בשבוע שעבר על כך שהיצרנית הסינית הדיחה את אפל מהמקום הראשון ברשימת חמש מותגי הסמארטפונים הנמכרים במדינה, הרחק אל המקום השישי.
3 צפייה בגלריה
אפל 2024
אפל 2024
מנכ" אפל טים קוק באירוע ההשקה של האייפון 16. לא מספיק חידושים ובידול בין דגמי הבסיס לפרו
(צילום מסך: יוטיוב)
אחת הסיבות שככל הנראה משפיעות על המצב היא העובדה שדגמי אייפון 16 הבסיסיים פחות מבודלים השנה מדגמי הפרו. יש להם את אותו כפתור הפעולה והם כוללים כמעט את אותו המעבד (מינוס ליבת עיבוד גרפי ומהירות שעון מעט נמוכה יותר), זאת בניגוד לשנה שעברה, אז דגמי הבסיס של האייפון 15 הגיעו עם המעבד של האייפון פרו 14.
במקביל, דגמי הבסיס קיבלו השנה גם את כפתור המצלמה החדש שאפל הייתה יכולה לשמור בלעדית לדגמי הפרו. כלומר, האייפונים הבסיסיים מספקים כמעט את כל התכונות שמקבלים בדגמי הפרו, למעט ליבת עיבוד גרפית נוספת ועוד חיישן זום למצלמה. נראה שעבור רוב הרוכשים - זה לא מצדיק את הפרש המחירים שעומד על 200 דולר.
פורסם לראשונה: 15:22, 16.09.24