גיימינג כחול-לבן תוצרת ירושלים: מיזם "גיים האב", חממת הגיימינג הראשונה בישראל, יוצא לדרך עם מחזור ראשון שייפתח בחודש הבא ויימשך שלושה חודשים. חמש קבוצות יוצרים יזכו לכלים ותמיכה במטרה להגשים את החלום שלהם שלהם לפתח משחק מחשב כחול-לבן.
עוד כתבות שיעניינו אתכם:
גיים האב הינו מיזם חדש בלתי תלוי וללא כוונות רווח שנרקם בשיתוף פעולה של בצלאל, בית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית, משרד ירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים, עמותת המרחב החברתי וחברת איירונסורס (IronSource).
במסגרת החממה יזכו הקבוצות לתמיכה כספית של עד 80 אלף שקלים לצד חלל עבודה משותף הממוקם בבניין שערי צדק הישן בירושלים המיועד לשימור ששופץ לאחרונה וכעת משמש כמרכז תרבות. כמו כן, יזכו המשתתפים לייעוץ וליוויי צמוד של מנטורים ומנטוריות מהתעשייה, לצד גישה להרצאות ופגישות עם אנשי מפתח בתעשיית המשחקים ואפשרויות חשיפה, שיווק והשקעות שונות הכוללות הזדמנויות עסקיות ושיתופי פעולה לטובת קידום התוצר.
"מדובר בבשורה ענקית לתעשיית המשחקים בישראל", מסביר דני ביקון, מנהל החממה וראש לימודי המשחקים בבצלאל ובאוניברסיטה העברית. "זה מספר שנים שאנחנו מפתחים בבצלאל מסלול אקדמי ראשון וייחודי בישראל ללימודי תחום המשחקים, ואנחנו כבר רואים הישגים ברמה העולמית. החממה רותמת את מיטב היוצרים והמנחים מהאקדמיה ומהעולם, לצד המומחיות והמקצוענות של השותפים שלנו מהתעשייה על מנת לספק לראשונה תשתית מקיפה הכוללת אפשרויות מימון בלתי תלויות לתמיכה ביצירת משחקים מקומיים ועצמאיים. הכישרון בישראל מדהים, אנחנו מודים לכל השותפים ומתרגשים לקראת הבאות".
"אנחנו שמחים לקחת חלק במיזם ראשון מסוגו בישראל המאפשר ליוצרים ויוצרות עצמאיים להפוך את הרעיונות שלהם למשחקי מחשב בעלי פוטנציאל מסחרי", אומר תומר בר-זאב, מנכ"ל ושותף מייסד באיירונסורס. "אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם השותפים שלנו בחממת הגיימינג ועל ההזדמנות המיוחדת לתרום למפתחים ומפתחות בתחילת דרכם באמצעות כלים מקצועיים, יכולות טכנולוגיות והדרכה שתסייע להם לקחת חלק במנוע הצמיחה הזה".
המחזור הראשון של חממת הגיימינג יכלול חמש קבוצות בארבעה מסלולי עבודה שונים:
- מסלול בסיס: מסלול במסגרתו יפתח הצוות אבטיפוס שחיק ראשון (First Playable) לאחר גיבוש קונספט ראשוני למשחק.
- מסלול מתקדם: מסלול במסגרתו צוות בעל תוצר ברמת אבטיפוס שחיק ראשון יפתח את התוצר שלו עד לרמת "חתך מלא" (Vertical Slice) של התוצר הסופי, הכולל את כל מנגנוני המשחק ואת כיוון העיצוב הסופי שלו.
- מסלול הפקה: מסלול במסגרתו צוות בעלת תוצר ברמת חתך מלא יעבוד להשלמת הליך ההפקה של המשחק והכנתו לקראת הוצאה לאור.
- מסלול שינוי חברתי: מסלול בעל מטרה ייחודית לקדם תוצר המבקש להוביל לשינוי חברתי דרך משחקים או באמצעות קהילת יוצרי המשחקים. למסלול זה יכולים לגשת עם תוצרים הנמצאים בכל אחד משלושת שלבי הפיתוח השונים (אבטיפוס, חתך מלא או משחק בהליכי הפקה סופיים), והוא ישולב בכל אחד ממחזורי החממה.
המחזור הראשון ינוהל בפורמט משולב הכולל את כל אחד מארבעת מסלולי העבודה השונים במטרה לגבש חוות דעת מהמשתתפים בכל הרמות ועל מנת לאפשר הכנה טובה יותר למחזורים הבאים, שיתמקדו בכל פעם במסלול עבודה אחר. המשתתפים בחממה במחזור הנוכחי וכן במחזורים הבאים יכולים לעבוד על תוצרים בכל ז'אנר משחק שהוא ועל גבי כל פלטפורמות המשחק השונות (מחשב אישי, קונסולות ניידות, קונסולות נייחות, מציאות מדומה ומובייל).
"אנחנו גאים לקחת חלק בהקמת חממת הגיימינג הראשונה בארץ", אמר איציק עוזר, מנהל פיתוח עסקי ברשות לפיתוח ירושלים. "השקענו בשנים האחרונות משאבי ענק על מנת ליצור הזדמנויות ומשרות בתחום ההיי-טק והביו-טק בירושלים וכעת אנחנו מתכננים להוביל מהלך דומה גם בתחום הגיימינג".
"לבית הספר להנדסה ומדעי המחשב על-שם רחל וסלים בנין ולבצלאל מגוון פעילויות משותפות העוסקות בקשרים בין מדעי המחשב לבין תחומי עיצוב ואומנות", אמרה פרופסור שרה כהן, דיקנית בית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית. "תחום משחקי המחשב, המוצע גם כחטיבת לימודים משלימים לתלמידי מדעי המחשב, מייצג שילוב מובהק כזה ואנו שמחים על הקמתה של חממה שתאפשר קידום רעיונות יצירתיים בתחום".