פטנט שהגישה חברת אפל ונרשם אתמול (ד') מצביע על כך שאמצעי האבטחה המוכרים לנו - סיסמה או זיהוי של טביעת אצבע, קשתית עין, פנים וקול - עשויים להפוך בקרוב לנחלת העבר. על פי דיווח באתר אפל אינסיידר, החברה עובדת על טכנולוגיה שתאפשר ביטול נעילת מכשיר באמצעות אחיזת הסמארטפון בלבד, שתפעיל מיידית חיישנים רגישים בחלקו החיצוני – או בעזרת אות שישודר מהשעון החכם שלכם, המנטר כל הזמן את קצב הלב.
1 צפייה בגלריה
פטנט חדש יאפשר לפתוח את נעילת המסך של האייפון עם קצב הלב
פטנט חדש יאפשר לפתוח את נעילת המסך של האייפון עם קצב הלב
פטנט חדש יאפשר לפתוח את נעילת המסך של האייפון עם קצב הלב
(צילום: Shutterstock)
הפטנט של אפל, שנחשף באתר אפל אינסיידר, מתבסס על העובדה, שכמו טביעות אצבע או קשתית עין - לכל אדם קצב לב ופעילות כלי דם ייחודיים משלו, ששעון האפל ווטש (כמו גם השעונים של חברות כמו סמסונג או גרמין) יודע כבר היום לנטר. המידע הזה יכול לאמת במהירות את זהותו הייחודית ולחסוך אמצעי זיהוי אחרים, פחות מהירים ופחות אמינים.
גם כיום ניתן להיעזר בשעונים חכמים מתקדמים כדי לבטל, למשל, נעילה של מחשב, אך קודם לכן נדרש בהם קוד גישה, שהופך את כל התהליך למסורבל. ענידת השעון וביצוע בדיקת אק"ג (אלקטרו-קרדיוגרם, ה"ע) באמצעותו יאפשרו את ביטול הנעילה מיידית גם בלי צורך בסיסמה או קוד. נתוני הלב, למעשה, יחליפו אותם.
כיום, גם בשעונים של אפל וגם בשעונים מתחרים, כדי לבצע קריאת אק"ג בשעון, בעליו נדרש להפעיל אפליקציה, ולגעת ממושכות בכפתור או שניים. באפל ווטש, חיישנים בגב השעון ובכפתור הצידי משלימים בכך מעגל. הפטנט החדש של אפל מאפשר ביצוע בדיקה דומה בסמארטפון עצמו – אייפון במקרה שלה - בלי פעולה מיוחדת, אלא אך ורק באמצעות החזקת האייפון כרגיל. למעשה, כל החלק החיצוני של הסמארטפון יהפוך למשטח לניטור הפעילות החשמלית של הלב.
הפטנט, אגב, דן גם בשימוש בנתוני אק"ג לא רק לצרכי אבטחה, אלא גם כדי לזהות את מצב הרוח של המשתמש. אפל מדגימה את התכונה במדידת מאפייני הלב במהלך אימון, שמאפשרת למכשיר להשמיע מוזיקה המותאמת לקצב הפעימות שלו. כך, השיר יושמע בקצב מהיר יותר כאשר נדרשת פעילות מאומצת יותר, ובקצב איטי – כשנדרשת פעילות מתונה.