האם עסקת טיקטוק-אורקל שוב על השולחן? סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי כשנה וחצי לאחר נפילת העסקה, טיקטוק וענקית התוכנה אורקל (Oracle) מנהלות מגעים על הסכם חדש שבמסגרתו יאוחסנו כל הנתונים של משתמשי טיקטוק בארה"ב על גבי שרתי החברה, כשלבעלים הסינית של הרשת החברתית, בייטדאנס (ByteDance), לא תהיה גישה למידע. טיקטוק ואורקל סירבו להגיב לדיווחים.
2 צפייה בגלריה
אורקל וטיקטוק
אורקל וטיקטוק
אורקל וטיקטוק
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לפני כשנה וחצי הוציא פאנל ביטחוני בשם הנציבות האמריקאית להשקעות חוץ (CFIUS) צו שהורה ל-ByteDance למכור את הרשת החברתית הפופולרית, זאת בעקבות החשש של גורמי הביטחון שנתוני המשתמשים ברחבי המדינה יגיעו לידיהם של גורמים בממשלת סין. נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הביע תמיכה בצו, אך בסופו של דבר הצו לא יצא לפועל עם כניסתו של ג'ו ביידן לבית הלבן.
הלחץ של הממשל האמריקני דאז על בייטדאנס הביא לגיבוש "מתווה טיקטוק", שבמסגרתו הפעילות של הרשת החברתית בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו-זילנד תכונס לכדי ישות חדשה בשם "טיקטוק גלובל", כשחלק מהאחזקות של הישות יירכשו על ידי ענקית התוכנה אורקל וענקית המסחר וולמארט (בתחילת הדרך התמודדו על רכישת האחזקות גם מיקרוסופט וטוויטר). במסגרת רכישת האחזקות סוכם כי אורקל תספק שירותי מחשוב וענן שיאפשרו לפלטפורמה לפעול ברחבי ארה"ב באופן בטוח שיפיג את החששות של הרגולטורים בארה"ב, לצד וולמארט שתנהל את מערך שיתופי הפעולה המסחריים והצרכניים של הפלטפורמה. כאמור, המתווה לא יצא בסופו של דבר לפועל עם כניסתו של ג'ו ביידן לתפקיד הנשיא. בנוסף, ביטל הנשיא ביידן את כל ההגבלות שהטיל ממשל טראמפ על טיקטוק.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וטיקטוק
דונלד טראמפ וטיקטוק
האם המתווה של טראמפ ייצא לפועל?
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
על פי המקורות של רויטרס, במסגרת ההסכם החדש ובהתאם לתכנון המקורי, אורקל אכן תחל לאחסן את כל נתוני המשתמשים ברחבי ארה"ב. כמו כן, יוקם צוות ניהול נתונים אמריקאי ייעודי, שימנה מאות מהנדסים ואנשי סייבר, שישמשו כ"שומרי סף" של המידע וידאגו לבידודו מפני בייטדאנס בפועל, כשלטיקטוק עצמה לא תהיה שליטה או פיקוח על הפעילות של הצוות. בנוסף נראה כי טיקטוק בוחנת שותפויות עם חברות טכנולוגיה נוספות, מלבד אורקל, שיסייעו לה בנושאים אחרים כגון שירותי חומת אש ואמצעי אבטחת סייבר אחרים. נכון לרגע זה, לא ברור מה עלה בגורל השותפות של וולמארט עם טיקטוק.
טיקטוק סירבה להגיב לדיווח על המתווה החדש שלה עם אורקל. "אנחנו ממשיכים להשקיע באבטחת מידע כחלק מהפעילות השוטפת שלנו לשמירה על בטיחות המשתמשים ועל המידע שלהם", נמסר מדובר הרשת החברתית. גם באורקל סירבו להגיב. בנוסף, לא ברור האם המתווה החדש יתאים לעמדת הנציבות האמריקאית להשקעות חוץ, שממשיכה להתייחס בכובד ראש לדאגות בנושא אבטחת המידע ברחבי טיקטוק גם בימים אלה.