לפעמים גם לנו קשה להאמין כמה מהר עולם ה-AI מתקדם. הפעם מדובר על טכנולוגיה חדשה של גוגל, שגרמה לנו לתהות אם לא כדאי לנו לפרוש ולתת לרובוטים להשתלט על העולם. החברה הוסיפה פיצ'ר חדש לאפליקציית הרשימות מבוססת ה-AI שלה, NotebookLM, שמבוססת בתורה על מודל השפה באותו השם. אותו פיצ'ר יודע לייצר פודקאסט מכל רשימת טקסט או מסמך שתזינו לו, והוא יפיק עבורכם תוצר שנשמע כמו שיחה בין שני מנחים.
בדקנו איך זה עובד - הוספנו לו כתבה של ynet וביקשנו ממודל השפה שיתמצת לנו אותה. עד כאן הכל עבד. לאחר מכן, ביקשנו ממנו לייצר לנו מהכתבה פודקאסט. את המשימה המערכת ביצעה תוך כמה דקות, כאשר את הטקסט הזנו בעברית ואת הפודקאסט קיבלנו באנגלית בפורמט של שיחה בין שני מנחים, גבר ואישה.
פודקאסט שכולו נוצר על ידי AI ומבוסס על כתבה שכתבנו על האייפון 16

שיחה קולחת ורהוטה

אנחנו חייבים להודות שהתוצר מאוד הרשים אותנו. הפודקאסט נשמע אותנטי, ממש כמו שיחה רגילה ורהוטה באנגלית אמריקאית בין שני מנחים המשוחחים על נושא הכתבה, ואפילו נותנים קרדיט לכותב. אם לא הייתי יודע שמדובר בתוצר של בינה מלאכותית - לא הייתה לי שום בעיה להאמין שמדובר באנשים בשר ודם היו משוחחים ביניהם.
השיחה בין השניים היתה כאמור קולחת וכללה התייחסות לכל הנושאים שהועלו בכתבה ואפילו קצת מעבר, כשהכל נעשה בצורה עניינית. הרעיון שעומד מאחורי היכולת הזו הוא לייצר תוכן אודיו מרשימות בנושאים מסוימים, תוך סיכום שלהם. בגוגל אומרים שמדובר בשיחה על "המקורות" שלכם, שזה בדיוק מה שהכלי הזה יודע לבצע בכתב. התוצאה הרגישה לנו אפילו קצת "קסומה", מונח שבאפל אוהבים להשתמש בו ביחס לתכונות המכשירים שלהם, רק שהפעם זו גוגל.
2 צפייה בגלריה
NotebookLM של גוגל
NotebookLM של גוגל
NotebookLM של גוגל. תיצור לכם פודקאסט שלם תוך דקות
(צילום מסך)
גם התחביר בו השתמשו הדמויות היה מאוד אנושי וטבעי. הם השתמשו במילות סלנג, או במילים אחרות - בשיח שהיינו מצפים לו מבני אדם אמיתיים. אמנם אם מקשיבים היטב, חלק מהדברים שנאמרו היו קצת מעושים, כולל התייחסויות מוזרות לנושאים מוכרים, אבל בשמיעה אגבית או אם אתם לא דוברי אנגלית שוטפת, קשה מאוד להבדיל בין תוצר המכונה לפודקאסט שבני אדם היו מקליטים.
מצד שני, השימוש בשיח קולח שכזה עשוי לא להתאים לכל נושא. למשל, לא ברור כיצד הפודקאסט היה מתייחס לנושאים רציניים כמו אקטואליה או מחלות סופניות. בנוסף יש עדיין לא מעט שיח רקע שנועד כנראה למלא זמן אוויר, בעוד שסביר להניח שמנחים אנושיים היו מתמצתים את הנושא מהר יותר. הפודקאסט עצמו הגיע לאורך של קצת פחות מ-8 דקות, כשלפי גוגל המקסימום הוא 10 דקות.
2 צפייה בגלריה
מטה גוגל
מטה גוגל
גוגל. התחרות בעולם ה-AI מובילה לתוצרים מדהימים
(צילום: Shutterstock)
חשוב לציין שהתוצר לא תמיד מדייק, כפי שגוגל מזהירה מראש בהסרת האחריות שלה. כמו כן, לוקח למערכת כמה דקות טובות עד שהיא מייצרת את הפודקאסט. אם תרצו להתנסות בפיצ'ר הזה בעצמכם ניתן להירשם לשירות כאן בחינם.
שימו לב שהפלטפורמה עדיין מוגדרת כבטא ושהתוצרים כפופים להסכם זכויות היוצרים של גוגל, כך שלא ברור אם ניתן לעשות בו שימוש מסחרי או שאינו למטרות מחקר. את פודקאסט ניתן להוריד לאחר מכן כקובץ אודיו WAV סטנדרטי ולהפעילו בכל נגן מוזיקה רגיל או ישירות מעמוד השירות.