אימוג'ים הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מהדרך בה אנחנו מבטאים את עצמנו אונליין, ולכל אחד יש את האוסף החביב עליו במיוחד. אבל מי היו האימוג'ים הפופולריים ביותר השנה? סיכומי השנה של חודש דצמבר לא דילגו גם על התחום הזה, ובסוף השבוע ארגון ה"Unicode Consortium" - עמותה שאחראית על הדיגיטציה של שפות העולם, ועוסק בין היתר גם בתמיכה הדיגיטלית באימוג'ים, פרסם את הנתונים. לפי הארגון, 92% ממשתמשי האינטרנט בעולם משתמשים באימוג'ים.
עוד בנושא:
כנראה שחשוב לנו במיוחד להדגים עד כמה משהו מצחיק אותנו, מאחר שהאימוג'י במקום הראשון הוא זה שמציג "פנים עם דמעות של אושר" - ללא שינוי מאז 2019, הפעם האחרונה בה הארגון פרסם נתונים כאלו. במעל 5% מהפעמים שנשלח אימוג'י כלשהו אונליין השנה, היה זה האימוג'י הזה. במקום השני שומר גם הוא על יציבות מאז 2019 - אימוג'י הלב האדום.
בדומה למקום הראשון, גם המקום השלישי מייצג אימוג'י צוחק, או בשמו הרשמי "מתגלגל על הרצפה מרוב צחוק", ואילו במקום הרביעי ניצב אימוג'י האגודל המורם. המקום החמישי כבר פחות חיובי, ומתברג בו אימוג'י ה"פרצוף הבוכה בקולניות".
למעשה, לפי נתוני הארגון, היה שינוי קל בלבד בעשרת האימוג'ים שמובילים את הטבלה, מאז 2019. השינוי היחיד בהרכב הוא האימוג'י של שני לבבות שהוחלף באימוג'י שמציג פנים מוקפים ב-3 לבבות. בנוסף, למרות שיש נכון להיום לא פחות מ-3,663 אימוג'ים - המאה שמובילים את הטבלה אחראים ל-82% מהשימוש באימוג'ים.
שני אימוג'ים חגיגיים זכו לקפיצה מרשימה בפופולריות - אימוג'י העוגה עם נרות יום ההולדת עלה ממקום 113 ב-2019 למקום 25 השנה, ואילו אימוג'י הבלון עבר ממקום 139 למקום 48. גם אימוג'י ה"פרצוף המתחנן", שיצא בשנת 2018, עבר ממקום 97 למקום 14 השנה.
מגמה מעניינת עליה מצביעים בארגון היא כי האימוג'ים הפופולריים ביותר מציגים קונספטים כלליים ומגוונים, ולכן ניתן להשתמש בהם בסיטואציות שונות. כך למשל, האימוג'י בשימוש הנרחב ביותר בקטגוריית "חלקי גוף" (שלא כוללת כפות ידיים) הוא זה שמראה את שריר הזרוע, ובארגון מסבירים שהשימוש בו נע מהצגה של כח או הצלחה, לביטוי של ספורטיביות, ואפילו לסמל את חשיפת הזרוע לקבלת חיסון. בקטגוריית הצמחים והפרחים, האימוג'י המוביל הוא זר הפרחים, שיכול להצביע על ברכות, חגיגות, ולהתאים לסוגים שונים של מערכות יחסים. הקטגוריה הכי פחות פופולרית היא דגלי מדינות, למרות שיש בה את האוסף הנרחב ביותר של 258 אימוג'ים, וזאת מאחר שהם מייצגים שימושים ספציפיים ומוגבלים יותר.
בארגון הסבירו כי וועדת האימוג'ים שלהם בוחנת הצעות לאימוג'ים חדשים, ותשתמש בנתונים ובמגמות שהם מייצגים כדי להבין מה חסר למשתמשים, וכן כי תתעדף קונספטים פחות ספציפיים, שרלוונטיים באופן גלובלי בבחירותיה.