אירועי הלילה והבוקר הראו שבחיזבאללה מנסים לעשות שרירים נגד ישראל כנקמה לחיסול רמטכ"ל הארגון על ידי צה"ל לפני כחודש. עם זאת, בארגון לא שכחו את המימד הדיגיטלי ומתברר שניסו לפעול דרכו בסוף השבוע האחרון כדי לעורר פאניקה בציבור. אמש (שבת) נחשף ב-ynet קמפיין הודעות SMS נרחב שכביכול נשלח מאתר הכנסת לאזרחים רבים.
3 צפייה בגלריה
קמפיין ההפחדה של חיזבאללה
קמפיין ההפחדה של חיזבאללה
קמפיין ההפחדה של חיזבאללה
(צילום מסך: טלגרם)
כעת אפשר לדווח שהקמפיין הזה מקורו בחיזבאללה שניסה במסגרת ניסיון למתקפת תודעה לקחת אחריות לכך שאתר הכנסת לא זמין בימים אלו. יש לציין, שעל פי חברת צ'ק פוינט, הקמפיין החל באפליקציית טלגרם, שמעוררת הרבה מאוד עניין בפני עצמה ביומיים האחרונים, עקב מעצר המייסד שלה בצרפת אתמול בלילה (שבת).
קבוצת האקרים המזוהה עם חיזבאללה ואיראן העלתה סרטון בו היא מתגאה על כך שהאתר של הכנסת אינו זמין. בסרטון שהופץ בערוץ שלה ובערוצים נוספים הם מייחסים לעצמם את ההורדה שלו. אך מבדיקה שביצענו מול דוברות הכנסת התברר שהאתר הורד עוד ביום חמישי שעבר לטובת עבודות תחזוקה בתשתית השרתים שלו ושאין קשר לאי זמינותו ולמתקפת סייבר כלשהי.עם זאת, בכנסת אישרו את הניסיונות לבצע תקיפת סייבר שזוהו מבעוד מועד ו"נחסמו".
3 צפייה בגלריה
קמפיין ההפחדה של חיזבאללה
קמפיין ההפחדה של חיזבאללה
הודעות ה-SMS שהופצו לישראלים בשבת
(צילום מסך: טלגרם)
ניתן כעת לחבר את הנקודות של הקמפיין שההאקרים של חיזבאללה ניסו להוביל. חברי הקבוצה ככל הנראה זיהו שאתר הכנסת אינו פעיל; במקביל הוכן סרטון תעמולה שלוקח אחריות על כך וכן הופץ קמפיין הודעות SMS נרחב לאלפים או מאות אלפים אזרחים ישראליים, כדי שייכנסו לאתר ויתרשמו מחוסר זמינותו. התוצאה הייתה אמורה להוביל לפאניקה או לדאגה בציבור על יכולותיו המתקדמות לכאורה של חיזבאללה בתחום הסייבר שהצליח להפיל את אתר כנסת ישראל.
ואולם, יש לציין שני דברים. אתר הכנסת פועל במתכונת "כנסת פתוחה", כלומר שניתן לגשת לחומרים המפורסמים בו בצורה פתוחה ושקופה לחלוטין. למעשה, ניתן אפילו להוריד את האתר בשלמותו לטובת שימוש במחקרים למשל. האתר עצמו אינו מקושר עקב כך למערכות המחשבים של הכנסת או למערכות התפעוליות של ממשלת ישראל. גם אם האתר "ייפרץ" אין בו שום מידע שיכול להיות שימושי להאקרים או לגורמים עוינים.
3 צפייה בגלריה
קמפיין ההפחדה של חיזבאללה
קמפיין ההפחדה של חיזבאללה
קמפיין ההפחדה של חיזבאללה בטלגרם
(צילום מסך: טלגרם)
השימוש של חיזבאללה באירוע הזה אינו מפחית מכך שבכל עת מתבצעות התקפות מסוכנות על תשתיות טכנולוגיות ודיגיטליות בישראל. האירועים האלה ברובם המוחץ נחסמים לפני שהם מצליחים לגרום לנזק אמיתי. במקרים נדירים הם גם מגיעים להשבתה של שירותים לאזרח, כגון בעת תקיפות סייבר על בתי חולים או שירותי בריאות שנחשבים לרגישים מאוד לסוגי התקיפות האלה. ועדיין, אם אתם מקבלים הודעות ללא הקשר, אם מנסים להפחיד אתכם או לגרום לכם ללחוץ על קישורים עלומים, המתינו רגע ובדקו - יכול מאוד להיות שמאחורי ההודעה הזו עומד איש חיזבאללה עם מקלדת.