חברת סלקום רישתה את אצטדיון בלומפילד ביפו בתשתית דור 5 מלאה. המערכת תופעל לראשונה במשחק הסופר-קאפ הצרפתי שייערך במקום ביום ראשון.

עוד כתבות על 5G:

2 צפייה בגלריה
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד. התשתית תשרת גם את השכנים
(צילום: עוז מועלם)
אצטדיון בלומפילד, ששודרג לאחרונה, מארח בקביעות את קבוצות העיר ת״א ומתקיימות בו הופעות של אומנים מהארץ ומחו"ל. תשתית הרשת באיצטדיון זכתה לעיבוי ולתגבור, והיא תשרת את מנויי סלקום שיגיעו אליו למשחקי כדורגל ולאירועי תרבות, וכן את מאות העסקים בסביבה.
בניגוד לדור 4, רשת דור 5 בגרסתה המורחבת יודעת להתמודד גם עם מספר גדול של משתמשים המרוכזים במקום אחד וגולשים באינטרנט או משגרים תמונות וסרטונים, ולהעניק להם שירות מורחב במהירויות גבוהות במיוחד. היא גם מאפשרת הפעלת "ליבות רשת" פרטיות - שלא מנוהלות על-ידי המפעילות הסלולריות - באזורים מוגדרים, להשבחת החוויה הסלולרית. ברשתות פרטיות כאלה ניתן גם לשלב שירותים מתקדמים כמו שידור ישיר של המשחק ממצלמות גוף על השחקנים, ועוד.
2 צפייה בגלריה
השוואת 5G
השוואת 5G
אנטנה סלולרית
(צילום: ynet)
סלקום מתכוונת לרשת באופן מוגבר מתחמים נוספים בשנה הקרובה - אצטדיונים ומרכזים הומי אדם אחרים - והיא מכנה את הפרויקט Smart 5G. הפרוייקט מתבצע בשיתוף חברת נוקיה אשר מספקת את הציוד לפריסת הרשת.
סלקום אינה היחידה שנכנסת לפרויקטים מסוג זה: בסוף חודש מאי רושת גם אצטדיון סמי עופר בחיפה ברשת דור 5 על-ידי רשת הוט-מובייל. לפני כשבועיים זכתה קרן התשתיות אלומה (בשיתוף סלקום) במכרז החברה לפיתוח פתח תקווה להקמת רשת פרטית בטכנולוגיית דור 5 באצטדיון שלמה ביטוח בעיר. בין השאר, המיזם אמור לייצר באצטדיון אתר ניסויים, שימשוך אליו סטארטאפים ופיתוחים ייחודיים בדור 5 בתחומים שונים.
נזכיר כי בדיקת ynet העלתה שפרישת שירותי רשתות דור 5 בישראל נמצאת עדיין בשלב מוקדם ובמרבית המקומות בישראל לא ניתן להתחבר לרשת דור 5 וליהנות מהמהירויות שהיא אמורה להעניק. בבדיקה השוואתית נמצא שרשת פלאפון פרושה יחסית יותר מהאחרות אם כי המהירויות שהיא מציעה נמוכות יחסית, רשת פרטנר-הוט מובייל פרושה פחות אך מציעה מהירויות גבוהות יותר ורשת סלקום נופלת משתיהן.