תמיד חלמתם להופיע לפגישה חשובה בזום בתור כלב, ארנב או שועל? אה, לא? כי זה בדיוק מה שפיצ'ר חדש באפליקציית שיחות הווידאו הפופולרי יאפשר לכם לעשות החל מהיום (ד'), כשהמטרה המוצהרת של החברה היא להפוך את שיחות הווידאו לקצת יותר קלילות ומהנות. בזום רומזים שמדובר רק בהתחלה ובעתיד ישולבו באפליקציה סוגים נוספים של אווטארים (כפילים דיגיטליים).
1 צפייה בגלריה
אווטארים של חיות בזום
אווטארים של חיות בזום
מה אתם רוצים להיות היום? כלב, שועל או פרה?
(צילום: זום)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

נכון לעכשיו הפיצ'ר החדש כולל 11 סוגים של בעלי חיים, בהם כלב, ארנב, שועל, פרה ודב פנדה. בזום אומרים שהשימוש באווטארים של חיות יכול להפוך פגישות עבודה ליותר קלילות, לסייע למורים להשיג את תשומת הלב של תלמידיהם וגם לרכך את האווירה בשיחות בין רופאים למטופלים. כמו כן, הוא עשוי להתאים לאנשים שצריכים להשתתף בשיחות וידאו, אבל לא מעוניינים להצטלם.

אל תנסו לקרוץ

כדי להשתלב היטב בשיחה, האווטאר שלכם יזוז בהתאם לתנועות הראש והפנים שלכם. הוא יזהה, למשל, מתי אתם מדברים והשפתיים שלו ינועו בהתאם. הוא גם יחקה היטב את תזוזת הגבות שלכם, אבל מבדיקה שלנו עולה שזום מתקשה להתמודד עם קריצות ומצמוצים. לאווטארים הפרוותיים אין גפיים: הם לא יכולים לחקות את תנועות הידיים שלכם ואם תקומו מהכיסא, הם יישארו לשבת מול המצלמה. זום, אגב, מדגישה כי היא לא משתמשת בטכנולוגיית זיהוי פנים במסגרת הפיצ'ר החדש, אלא רק עוקבת אחרי התנועות של המשתמשים.
הפיצ'ר החדש זמין בגרסה 5.10.0 של זום למחשבי ווינדוס ומק, וכן למכשירי אייפון. רוצים לנסות אותו בעצמכם? קודם כל ודאו שהיישום שמותקן על המכשיר שלכם מעודכן. כשתיכנסו לפגישה חדשה, לחצו על החץ הקטן (^) שליד כפתור ה-Stop Video > בחרו ב-Choose Virtual Background או Choose Video Filter > חפשו את טאב ה-Avatars > בחרו את האווטאר המועדף עליכם. אם נמאס לכם, תוכלו בכל שלב במהלך השיחה ללחוץ שוב על החץ הקטן שליד כפתור ה-Stop Video ולבחור ב-Turn off avatar. השימוש באווטארים תופס תאוצה בשנה האחרונה וזום אינה החברה הראשונה שמשלבת אותם בפלטפורמה שלה. כפילים דיגיטליים מייצגים את המשתמשים בין היתר ביישומי מציאות מדומה (VR) כמו Horizon Worlds ו-Horizon Workrooms של מטא ובמשחקים כמו רובלוקס או פורטנייט. מארק צוקרברג כבר הגדיר את האווטארים כתמונות הפרופיל של עידן המטאברס - חזון לאינטרנט עתידי שנחווה בצורה גופנית ולא דרך מסך. מיקרוסופט, שמתחרה בזום עם היישום Teams, הודיעה בשנה שעברה כי היא מוסיפה לשירות שלה אווטארים תלת-ממדיים מאוירים. במקביל, חברות טכנולוגיה שונות מפתחות אווטארים שייראו אנושיים לחלוטין ויוכלו לחקות במדויק את התנועות והבעות הפנים של המשתמשים.