כשיום השנה הראשון לציון האירועים שזעזעו את חיינו כבר כאן והמציאות שבה 101 חטופים עדיין מוחזקים בעזה ממשיכה להדהד, החברה למתנ"סים מנגישה לציבור את מיזם "כבר שנה" - פלטפורמה דיגיטלית המאפשרת לקבוצות וקהילות לבנות טקסי זיכרון המותאמים לקהילות המקומיות, ולציין את הזיכרון בצורה אישית ומשמעותית.
3 צפייה בגלריה
הנזק לבתים בקיבות בארי
הנזק לבתים בקיבות בארי
קיבוץ בארי לאחר הטבח. שנה למתקפה שזעזעה את ישראל
(צילום: Christopher Furlong /Getty Images)
הפלטפורמה מציעה תכנים מרגשים על גבורת הנופלים, שירים שנכתבו לאחר אירועי אוקטובר, מכתבים ומילים אחרונות של לוחמים, שירים שנכתבו מתוך הכאב של האירועים, ואפילו סרטונים ופרויקטים מעוררי השראה – כאשר כלל החומרים זמינים להורדה ולהתאמה אישית.
לצד זאת המערכת כוללת גם כלים לקיום טקסי זיכרון עם ערך קהילתי – רעיונות לשיח קהילתי משמעותי, פעילות חברתית משותפת, אפשרויות להתנדבות, וגם ערכת מיתוג לפרסום האירוע. בנוסף, ניתן למצוא באתר כיווני מחשבה וחומרים פרקטיים לציון חגי תשרי, ובפרט שמחת תורה, בצל האבל הקשה.
3 צפייה בגלריה
הפלטפורמה הייחודית ליצירת טקסי זיכרון
הפלטפורמה הייחודית ליצירת טקסי זיכרון
הפלטפורמה הייחודית ליצירת טקסי זיכרון
(באדיבות החברה למתנ"סים)
בפלטפורמה ניתן למצוא את החומרים המקצועיים שכתבו ואיגדו מומחי התוכן של החברה למתנ"סים לקראת ימים מורכבים וקשים אלה, לצד תכנים שהוצעו על ידי הציבור וארגונים שונים, לאחר סינון מקצועי של עורכי הפרויקט.
כל החומרים זמינים להורדה חופשית כקבצי וורד, ומאפשרים גמישות והתאמה אישית לכל אירוע או טקס זיכרון קהילתי. החברה למתנ"סים קוראת לציבור לשלוח יוזמות וסיפורים נוספים שיצטרפו למאגר וישמשו את הקהילות בשנים הבאות.
"לצד הכאב הגדול של השנה האחרונה, התגלו גם אינספור מעשי גבורה וערבות הדדית מרגשים", מספרת עורכת הפרויקט, לימור גריזים מגן. "הפלטפורמה החדשה מאפשרת לכל אדם ולכל קהילה להתחבר לזיכרון, לסיפורים ולעקרונות המובילים מאחורי האירועים בצורה שתואמת את צרכיהם האישיים והקהילתיים".
3 צפייה בגלריה
הפלטפורמה הייחודית ליצירת טקסי זיכרון
הפלטפורמה הייחודית ליצירת טקסי זיכרון
בפלטפורמה ניתן למצוא מגוון רחב של חומרים לשימוש חופשי של הציבור
(באדיבות החברה למתנ"סים)
לדבריו של טל בסכס, מנכ”ל החברה למתנ”סים, “בעיצומה של שנה קשה ומלאת אתגרים, כאשר האירועים הכואבים של ה-7 באוקטובר עדיין מהדהדים בחיינו, אנו מרגישים מחויבות להמשיך ולחבר בין הקהילות בישראל דרך הזיכרון המשותף והערכים של ערבות הדדית".
“הפלטפורמה שהקמנו לא רק מציעה כלים ותכנים מותאמים אישית, אלא גם מעניקה הזדמנות לכל קהילה ליצור טקסים וזיכרונות משלה, המותאמים לאופי המקומי והייחודי שלה. כל אחד ואחת יכולים לקחת חלק פעיל בתהליך ההנצחה, תוך חיבור לערכים ולסיפורים האישיים של הנופלים והחטופים".
"אנחנו מאמינים שהיכולת הזו, לעצב זיכרון בצורה מותאמת ומרגשת, מחזקת את תחושת השייכות של כל אדם ומשפחה בתוך הקהילה, ובמקביל שומרת על החיבור הלאומי הרחב. זהו כלי חשוב שמאפשר לכל אחד לקחת חלק במפעל ההנצחה, להעמיק את הקשר לקהילה ולחזק את הערכים המובילים אותנו כחברה״.
להורדת התכנים ניתן להיכנס לאתר - https://www.matnasim.co.il/october7