ענקית השבבים אנבידיה הושבתה חלקית למשך יומיים בעקבות מתקפת סייבר "הרסנית", שסיכנה את כל התשתיות הפנימיות של החברה - כך עולה מדיווחים שפורסמו בסוף השבוע. החברה אישרה כי אכן הייתה קורבן למתקפה, אבל ניסתה להמעיט בערך הפגיעה. עם זאת, אחרי המתקפה אירוע הכרזה של החברה נדחה באופן פתאומי.
1 צפייה בגלריה
nvidia
nvidia
NVIDIA
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ביום שישי האחרון פרסם העיתון הבריטי טלגרף דיווח על כך שאנבידיה התמודדה במשך יומיים עם מתקפת סייבר שתוארה כ"הרסנית". על פי הדיווח, המתקפה הביאה לפריצה כוללת של כל המערכות הפנימיות של החברה, הכוללים את כל שירותי המייל הפנימיים של החברה וכן את כלי הפיתוח שלה.
שעות ספורות לאחר הדיווח בטלגרף התפרסמה תגובה רשמית מטעם דובר אנבידיה הקטור מרינז, שאישר את הדיווחים אבל גם ניסה להרגיע את הרוחות: "אנחנו מודעים ל'תקרית' ובודקים את הנושא, כרגע אין לנו מידע נוסף לחלוק בשלב זה. הפעילות העסקית והמסחרית שלנו פועלת כסדרה". פרט מעניין הוא שההצהרה של דובר אנבידיה נשלחה באמצעות מערכת המיילים של אנבידיה, כך שלא ברור אם היא באמת נפגעה כפי שנטען לראשונה בדיווחים.
על פי דיווח בבלומברג, המסתמך על "מקור שמכיר את התקרית", אנבידיה אכן הותקפה, אך מדובר במתקפת כופר קטנה יחסית. כמו כן, ולנוכח האירועים באירופה, הגורם אישר שהמתקפה לא קשורה לפלישה של רוסיה לאוקראינה.
מי שכן לקחה אחריות על המתקפה נגד אנבידיה היא קבוצת האקרים בשם $Lapsus, שעל פי דיווח שפורסם על ידי חברת המודיעין DarkTracer, הדליפה פרטי הזדהות רבים של עובדי אנבידיה, בהם סיסמאות ומידע אישי נוסף, לצד מסמכים ומידע פנימי של החברה. כמו כן, נמסר שקבוצת ההאקרים טוענת שהיא מחזיקה במידע פנימי של אנבידיה בנפח של טרה-בייט, ושהיא דרשה מאנבידיה ליצור עמה קשר לטובת שחרור המידע באמצעות תשלום כופר בסכום שלא פורסם.
על אף שלא באמת ברור מה קרה בפועל, אנבידיה דחתה באופן יחסית מפתיע אירוע הכרזה שהיה אמור להתקיים ביום חמישי האחרון בלי לספק הסבר לגבי הסיבה לדחייה - התפתחות שעשויה להצביע על כך שהחברה אכן נפגעה בצורה כזו או אחרת ממתקפת הסייבר.