אפליקציית הדייטינג לנשים Bumble הולכת גם היא לכיוון של בינה מלאכותית. לדברי מייסדת האפליקציה, וויטני וולף הרד, במהלך כנס בלומברג שנערך לפני מספר ימים המטרה היא לאפשר למשתמשים חוויית דייטינג שיוויונית ובריאה יותר. הרד, שעזבה את כס המנכ"ל לאחרונה, רמזה למצב הבעייתי של עולם הדייטינג המקוון. על פי נתוני מכון Pew משנה שעברה כמעט מחצית מהאמריקאים (46% מהנשים והגברים) חוו ניסיונות שליליים במסגרת זו.
1 צפייה בגלריה
דייטינג פייסבוק
דייטינג פייסבוק
דייטינג עם AI
(אילוסטרציה: Shutterstock)
אין זה מפתיע, אפליקציות הדייטינג הפכו לביזנס גדול ולא פעם גם למקום בו ישנן סכנות רבות למי שלא נזהר/ת. הפתרון, לדברי הרד, הוא שימוש בבינה מלאכותית. "בעתיד תוכלו לדבר עם הסייען בינה מלאכותית שלכם ולבקש סיוע ואז הוא יוכל לעזור לכם על ידי טיפים או בסיוע לתקשר עם אנשים אחרים". זה לא רעיון חדש לבקש סיוע מ-AI בתחום הדייטינג.
אבל יש משהו שכן חדש. למרות ששליש מהגברים האמריקאים בגילאי 18 עד 34 מבקשים סיוע מ-ChatGPT בעניינים רומנטיים, רק 14% מהנשים בגילאים המקבילים עושות כך. או לפחות מודות בכך. הרד מאמינה שהמעבר לסייען AI יעזור להן מכיוון שהוא יפתור בעיה ותיקה למגדר הנשי בעת שימוש באפלקיציות דייטינג - העומס העצום בפניות. נשים רבות מעידות שמהרגע שהן פותחות כרטיס באפליקציה, הן מקבלות עשרות ולפעמים מאות פניות מפרופילים של גברים.
הפתרון של הרד הוא למעשה סוג של סוכן עצמאי שייצא לדייטים עם סוכנים של משתמשים אחרים כדי לבצע את הסינון הראשוני. "כך לא תצטרכו לשוחח עם 600 גברים במקביל", היא מסבירה. השילוב הזה של בינה מלאכותית עם דייטים עשוי בהחלט לסייע למשתמשים להימנע משחיקה מהירה.