גוגל חשפה אמש (רביעי) את הדור ה-8 של סמארטפוני הפיקסל שלה. המכשירים החדשים לא ממש הציגו עיצוב חדש, אבל את החידושים האמיתיים גוגל שמרה למה שנמצא מתחת למכשה המנוע שלהם. החברה ציידה אותם בשבב הטנסור G3 מפיתוח עצמי שלה שמותאם לפעולות בינה מלאכותית המיועדות להקל על חיי המשתמשים, והסמארטפונים שלה משופעים ביכולות האלה. היכולות האלה כוללות תמצות כתבות ואתרי אינטרנט, ניהול שיחות ותקשורת על ידי הסייעת הקולית אסיסטנט או ריטוש ועריכת תמונות וסרטוני וידאו בשפה טבעית.
8 צפייה בגלריה
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
גוגל פיקסל 8
(צילום מסך: יוטיוב )

עוד בנושא:

למרות שהחומרה לא שונה בצורה מהותית מהדור הקודם, גוגל כן שיפרה את היכולות שלה. הפיקסל 8 (pixel) ו-8 פרו מצוידים למשל במסכים בני 6.2 ו-6.7 אינטש בהתאמה עם בהירות מוגברת של עד 2,400 ניט כלומר כמעט פי 2 מהמקובל ברוב הסמארטפונים המתחרים כיום למעט האייפון 15 פרו (שלו מסך עם בהירות של עד 2,000 ניט) ומכשירי סדרת הגלקסי S של סמסונג. כמו כן חיי הסוללה שופרו מאוד. הוא מצויד גם בחיישן טמפרטורה שמאפשר למפתחים להציע יכולות חדשות ומתקדמות יותר הן ברמת המידע הסביבתי והן ברמת המידע הבריאותי. כך למשל תוכלו לבדוק טמרפטורה של משקה או עצמים, החברה גם הגישה בקשה לאישור FDA למדידת טמפרטורת הגוף. המחירים, הגם שגבוהים ב-100 דולר השנה (החל מ-699 דולר לפיקסל 8 ו-999 דולר ל-8 פרו) עדיין נמוכים יחסית לסמארטפוני דגל במיוחד בהשוואה לתחרות.
8 צפייה בגלריה
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
מסך בהיר מאוד
(צילום מסך: יוטיוב )
השינויים העיצוביים העיקריים כוללים עדכון קל של המבנה האחורי של המצלמה ומסכים שטוחים כמו גם זוויות מעוגלות יותר. הפיקסל 8 מגיע בשלושה צבעים חדשים: ורוד, אגוז ואובסידיאן בנוסף ללבן ואפור. הפיקסל 8 פרו מקבל גם הוא שלושה צבעים חדשים: חום-אדמדם, פורצלן (לבן-קרם) ואבסידיאן (שחור כהה). אך כאמור החידושים העיקריים הם בגזרת יכולות התוכנה המתקדמות שלו. גוגל היא אחת מארבע חברות הביג טק שכן נכנסה למירוץ ה-AI השנה עם מודל השפה Bard והוא מופיע כמובן כחלק מהיכולות המשודרגות של אסיסטנט.
8 צפייה בגלריה
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
שלל אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית
(צילום מסך: יוטיוב )
ריפרש
התוכנית של מטא לחיסול ChatGPT
40:33
החידושים העיקריים של אסיסטנט כוללים למשל יכולת להישמע הרבה יותר "אנושי" בתקשורת מול המשתמש. כך למשל הוא מסוגל ליירט שיחות נכנסות ולשמש כאמצעי סינון על ידי שיחה טבעית עם המתקשר לפני שהוא מעביר אותה למשתמש. היכולות של בארד גם מאפשרות לבצע עוד דברים מעבר להגדרת טיימר או סקירת מזג האוויר. כך למשל ניתן לבצע סינון וסקירה של מיילים בתיבת המייל או לברר פרטים על מלון שהופיע באינסטגרם. אסיסטנט גם יכול להבין שאלות ובקשות של המשתמש בשפה טבעית בין אם בקול, בכתב או בתמונות.
8 צפייה בגלריה
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
גוגל פיקסל 8 פרו
(צילום מסך: יוטיוב )
כמובן שאסיסטנט גם מחובר לבארד ישירות ומאפשר להשתמש במודל השפה הזה בלי להיכנס לאפליקציה או לאתר הייעודי שזמין למשתמשים כבר כיום. גוגל השיקה תוסף שמאפשר לחבר את ג'ימייל ואפליקציות Workspace לבארד והוא זמין ישירות מתוך אסיסטנט. בשלב הנוכחי בארד יהיה זמין רק לחלק מהמשתמשים אבל בחברה אמרו שהם מתכננים לשדרג את כל הגרסאות שלה עם היכולות האלה - גם לגרסאות הזמינות למכשירי אנדרואיד אחרים ובאופן מפתיע לאייפון.
8 צפייה בגלריה
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
אסיטנט מבוסס בארד
(צילום מסך: יוטיוב )
גם המצלמה של הפיקסלים זכתה לשדרוג יכולות מרשים. החיישן הראשי בן ה-50 מגה-פיקסל מציע עדשות משופרות עם מפתח צמצם של F/1.7. גרסת הפרו גם מציעה חיישן טלפוטו עם זום של עד פי 5 עם רזולוציה של 48 מגה-פיקסל. חיישן הזווית הרחבה מצידו מציע רזולוציה של 48 מגה-פיקסל ומסוגל לצילומי מאקרו של עד 2 ס''מ מהאובייקט. מצלמת הסלפי לעומת זאת עשויה להיראות מיושנת עם רזולוציה של 10.5 מגה-פיקסל, אבל היא כן שופרה עם יכולת מיקוד אוטומטית. גם אפליקציית הצילום זכתה בשיפורים בעיקר עבור משתמשים מקצועיים יותר. ניתן כעת לשלוט במהירות הצמצם, המיקוד, איזו עדשה משמשת לצילום וכן לצלם תמונות ברזולוציה גבוהה של 50 מגה-פיקסל בפורמט RAW ישירות. במצלמת הגלקסי S למשל המשתמש נדרש להוריד אפליציית צילום נפרדת כדי לצלם בפורמט המקצועי RAW.
8 צפייה בגלריה
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
שיפור במצלמה
(צילום מסך: יוטיוב )
יכולות הבינה המלאכותית הוטמעו בעיקר באפליקציית גוגל תמונות שמשמשת לניהול הצילומים. ניתן למשל לצלם סדרה של תמונות של אנשים ולקבל את אלו עם הפרטים הטובים ביותר ואף לשלב אותן יחד לתמונה קבוצתית למשל. כמובן שיכולת המחיקה (Magic Eraser) שופרה והיא כעת כוללת יכולות לסנן גם צלילים ולטפל בסרטונים. אבל החלק המעניין באמת צפוי להגיע בשבועות הקרובים כגון Magic Editor - עורך תמונות וסרטונים בסגנון פוטושופ בעל ממשק מבוסס בינה מלאכותית גנרטיבית - כלי שגוגל כבר חשפה בכנס המפתחים שלה לפני מספר חודשים. ישנה גם תכונת Video Boost שהיא למעשה מערכת מבוססת ענן שמאפשרת לקבל יכולת צילום לילה משופרת בסרטונים בדיוק כמו במצלמות הסטילס. עוד תכונה מעניינת היא Zoom Enhance שמאפשרת לשפר את האיכות של צילומי תקריב תוך שיפור הפוקוס והפרטים השונים בתמונה.
8 צפייה בגלריה
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
גוגל משווה את יכולות הצילום של הפיקסל 8 עם אלו של האייפון 15, מי נראה יותר טוב?
(צילום מסך: יוטיוב )
גוגל גם חשפה במקביל לסמארטפונים את השעון החכם החדש הפיקסל ווטש 2, שכמובן מקבל גם הוא כל מיני שדרוגי AI מבוססי בארד. ניתן למשל לקבל מידע על הבריאות שלכם ועל איכות השינה דרך אסיסטנט ובשפה טבעית. כמו כן הוא מצויד השנה בחיישן קצב לב שמשודך לאלגוריתם בינה מלאכותית שמאפשר לשפר את איכות המדידה של קצב הלב. עם זאת לא מדובר בתכונות שלא תמצאו בשעוני המתחרות למעט אולי היכולת לשוחח בצורה יותר טבעית עם אסיסטנט. לקינוח, החברה גם שיפורים של אוזניות הפיקסל באדס פרו שלה עם כי אלה לא זכו לשינויים יוצאי דופן למעט שני צבעים חדשים - כחול ופורצלן (לבן-קרם) ועדכוני תוכנה שמאפשרים למשל לעצור ניגון של מוזיקה ברגע שמתחילים לנהל שיחה עם מישהו או שיפור של הבלוטות' שמאפשר כעת איכות צליל גבוהה יותר.
8 צפייה בגלריה
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו
שעוני הפיקסל ווטש 2 לסוגיהם
(צילום מסך: יוטיוב )
סמארטפוני הפיקסל עדיין לא מהווים תחרות לאייפונים של אפל או לסדרות הגלקסי S ו-A של סמסונג. הם זמינים במספר מצומצם של שווקים בעיקר באמריקה ואירופה ומהווים כ-1% מסך מכירות הסמארטפונים בעולם. עם זאת, מדובר בסמארטפונים שזוכים לפופולריות גוברת והולכת, כך למשל המכירות שלהם זינקו ב-59% בארה"ב השנה ביחס לשנה הקודמת. לישראל הם מגיעים דרך יבואנים מקבילים לרוב והתמיכה של הספקיות המקומיות בהם עדיין לא טובה מאוד. כך למשל בגרסאות קודמות לא היתה תמיכה בגלישה מבוססת דור 5. מנגד, עבור מי שרוצה להתנסות ביכולות בינה מלאכותית במסארטפון הם כנראה המכשירים היחידים שיכולים להציע זאת - זאת אומרת עד שהמתחרות יטמיעו את יכולות ה-AI במכשירים שלהן בתורן.