לרגל יום האימוג'י העולמי שחל השבוע, מציג אתר אמוג'יפדיה, העוקב אחר התפתחות האמוג'ים, שמונה אימוג'ים חדשים שנולדו השנה ברוח הזמן במאגד "יוניקוד" הממונה על כך, ויצטרפו ל-3,790 האימוג'ים הקיימים, שכבר הפכו לתקן עם השנים.
1 צפייה בגלריה
טלפון עם אימוג'י
טלפון עם אימוג'י
טלפון עם אימוג'י
(צילום: Shutterstock)
האימוג'ים החדשים כוללים סמיילי עצוב עם שקיות מתחת לעיניים, טביעת אצבע, עץ בשלכת, נבל, כתם התזה של נוזל, את חפירה, ירק שורש (סלק), וגם דגל סארק, אחד מ"איי התעלה" בחסות בריטית מול נורמנדי.
כל אחד משמונת האימוג'ים התקניים החדשים צפוי לקבל ואריאציה גרפית משלו בכל מערכת הפעלה, אבל משמעותו תהיה דומה בכולן - לגוגל, מיקרוסופט, טוויטר, פייסבוק ואחרות לוקח חודשים לסיים את עיצובי האימוג'י שלהם וליישם אותם בפלטפורמות שלהן. גוגל כבר הודיעה כי האימוג'י החדשים יהיו זמינים באתרי האינטרנט שלה בספטמבר הקרוב, מיד עם אישורם הרשמי. בטלפוני אנדרואיד עד מארס 2025 ובמוצרי גוגל השונים בתחילת 2025. סמסונג תתחיל בהפצתם באוקטובר, ווטסאפ בינואר 2025, אפל – במארס-אפריל 2025, פייסבוק בקיץ 2025, ומיקרוסופט – בעדכון הגדול הבא של ווינדוס, בסתיו 2025.
תהליך השקת אימוג'י חדש ארוך וקפדני במיוחד, כיוון שעם הפיכתו לחלק מתקן ה"יוניקוד" העולמי, לא ניתן להסיר אותו. עם זאת, אף שלא ניתן לשנותם עקרונית, במהלך השנים נרשמו כמה שינויים קטנים שהכניסו החברות השונות בסמלונים הקטנים. כך למשל, לרגל מבצעי חיסון הקורונה ברחבי העולם שינתה חברת אפל את אימוג'י המזרק במכשירי האייפון והאייפד שלה, שהציג במקור מזרק נוטף טיפות דם, לאימוג'י עם מזרק שקוף ניטרלי.