אפל נערכת להשקת דגמי אייפון 16 החדשים בעוד כחודש: יצרנית המכשירים, פוקסקון, גייסה בשבועיים האחרונים 50 אלף עובדים למפעל שלה בגואנגז'ו, סין, לצורך הייצור המוגבר. אפל מצפה למכור 90 מיליון יחידות בעונת השיא הקרובה, 10% יותר מאשתקד.
2 צפייה בגלריה
yk14034827
yk14034827
(הדמיה משוערת של מכשירי סדרת אייפון 16 על פי אתר Phone Arena)
לפי הדיווחים, כדי לעמוד בזמנים, פוקסקון אף הגדילה את השכר השעתי לכל עובד, וחילקה בונוס מיוחד לעובדים החדשים. לראשונה, חלק מהדגמים ייוצרו גם במפעל שלה בסריפרומבודור, הודו, כחלק מהמאמץ של אפל להעביר בהדרגה את ייצור מכשיריה אל מחוץ לסין.
במקביל, הואץ גם ייצורם של מסכי ה-OLED שייכללו באייפונים החדשים: סמסונג תייצר עבור אפל 80 מיליון מהם ו-LG תייצר 43 מיליון נוספים. הסדרה החדשה, שתכלול ארבעה מכשירים — אייפון 16, אייפון 16 פלוס, אייפון 16 פרו ואייפון 16 פרו-מקס — תיחשף, לפי מיטב המסורת, באמצע ספטמבר, כשהניחושים נעים בין 9, 10, ו-12 בחודש. בדרך כלל ההזמנות המוקדמות מתחילות בארה"ב מיידית, והמכירות בשבוע שלאחר מכן (ב-20 בספטמבר). לשאר העולם (ולישראל) יגיעו המכשירים בתוך שבועות ספורים.
הסיבה לעלייה הצפויה במכירות אייפון 16 נובעת בעיקר מפלטפורמת הבינה המלאכותית (AI) שאפל הכריזה עליה. זו דורשת 8 גיגה-בייט זיכרון פעולה, ולכן אפשר יהיה ליהנות ממנה רק באייפון 15 פרו ואייפון 15 פרו-מקס הוותיקים ובכל ארבעת דגמי אייפון 16 החדשים. עם זאת, על-פי דיווחים ברשת, רבות מתכונות ה-AI המרשימות שהבטיחה אפל לא יופיעו עדיין במכשירים שיושקו בספטמבר אלא רק באוקטובר, עם שחרור העדכונים למערכת ההפעלה iOS 18.

דמי שימוש על AI?

לפי שמועות עקשניות, אפל תדרוש דמי שימוש לפחות בחלקן: אף ששמועות דומות מתפרסמות גם לגבי חידושי ה-AI במכשירי סמסונג, הן נתקלות בביקורת עזה גם אצל מעריצי אפל המושבעים. אגב, סירי המשודרגת בבינה מלאכותית לא תהיה מוכנה עד 2025. שידרוג צפוי נוסף: אייפון 16 פרו ואייפון 16 פרו-מקס צפויים לכלול מסכים גדולים יותר: 6.3 אינץ' ו-6.9 אינץ' בהתאמה לעומת 6.1 אינץ' ו-6.7 אינץ' בדגמי השנה שעברה. הדגמים הבסיסיים יותר יישארו כמו אשתקד: גודל המסך של אייפון 16 יהיה 6.1 אינץ', ושל אייפון 16 פלוס - 6.7 אינץ'.
2 צפייה בגלריה
Apple Intelligence - הבינה המלאכותית של אפל
Apple Intelligence - הבינה המלאכותית של אפל
Apple Intelligence - הבינה המלאכותית של אפל אבל אל תצפו לה כל כך מהר
(צילום: DenPhotos / Shutterstock.com)
לפי ההדלפות ברשת, אייפון 16 ואייפון 16 פלוס יגיעו עם סידור עדשות אנכי (במקום אלכסוני), שיאפשר צילום וידיאו מרחבי. אייפון 16 ואייפון 16 פרו-מקס צפויים לכלול סוללות גדולות משל קודמיהם. כל הדגמים יכללו לחצן חדש לצילום תמונות או וידיאו. החלקה עליו תאפשר זום, לחיצה קלה תמקד את התמונה ולחיצה חזקה תתחיל בהקלטה. בנוסף, המעבדים החדשים במכשירים, A18 Bionic לדגמים הבסיסיים ו-A18 פרו לדגמי הפרו, יציעו ביצועים גבוהים יותר וחיסכון בסוללה בהשוואה למעבדי הדור הקודם. אייפון 16 פרו יכלול גם עדשת מצלמה אולטרה-רחבה של 48 מגה-פיקסל.

ומה עם האייפון 17?

אם האייפון 16 לא צפוי לחולל מהפכה באיך שהמכשיר נראה ביחס לדורות הקודמים, האייפון 17 כן אמור להציג חידושים משמעותיים. על פי דיווח של מארק גורמן, פרשן סוכנות בלומברג האמין לענייני אפל, האייפון 17 יזכה לדגם חדש. אפל מנסה כבר שנים להוסיף עוד אייפון למבחר שיש כיום אך עד כה בחוסר הצלחה משווע. כך למשל דגם המיני של האייפון 12 היה אמור לקסום לחובבי מכשירים קטנים וזולים. אך לא ממש הצליח לעורר עניין בעיקר בגלל המחיר שלא היה זול ודלות הפיצ'רים ביחס למכשירי האייפון הרגילים שהיו יקרים רק בעשרות דולרים בודדים. עם זאת מכשירי האייפון SE, שהיו הלכה למעשה דגמים ישנים במעטפת מודרנית ובמחיר זול במיוחד, כן הצליחו בעיקר בשווקים מתפתחים.
לכן באפל מתכננים לחזור לתוכנית ישנה-חדשה: אייפון אייר שיציע מסך גדול בגוף דקיק במיוחד. הרעיון של אייפון דקיק שיצטרף לאייפד ולמק אייר לא חדש, אך היצרנית מעולם לא ממש ניסתה לקדם את הדגם הזה (מסיבות טכניות בעיקר) וכעת נראה שהיא כן החליטה לפתח אותו. להערכתה רבים ישמחו לקבל אייפון פרו בגוף דקיק במיוחד ועבורה זו גם תהיה הזדמנות לגבות פרמיה נוספת על הייחודיות של העיצוב. גם SE חדש נמצא בתוכניות, ואם הוא ימשיך את המסורת, נראה אייפון 12 או 13 (או 14) עם גוף חדש וזול יותר לייצור ולצרכן הסופי. לקינוח, האייפון בעל המסך המתקפל עדיין נמצא בפיתוח ובאפל עדיין מתכננים להשיק אותו מתישהו בשנה-שנתיים הקרובות, אלא אם כן יחליטו בחברה שתצורת אייפד מתקפל תהיה יותר מעניינת מבחינה מסחרית ושימושית.
פורסם לראשונה: 00:00, 12.08.24