שתף קטע נבחר

סודות מהאינסטוש: ככה מחליטים את מי תראו ראשונים

מנהלת המוצר של אינסטגרם חשפה השבוע כיצד עובד האלגוריתם של הרשת החברתית הפופולרית. בין היתר, גילתה כי לקצב העלאת הפוסטים אין השפעה על מידת החשיפה

אנחנו עוקבים באינסטגרם אחרי בני משפחה וחברים, סלבריטאים ומותגים - אבל איך מחליטים מי יופיע ראשון בפיד? האלגוריתם שמפעיל את הרשת החברתית הפופולרית הוא סוד מסחרי שמור, אלא שבמהלך סוף השבוע האחרון נחשפו לגביו כמה פרטים מעניינים.

 

 

גוללים וגוללים. אינסטגרם (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
גוללים וגוללים. אינסטגרם(צילום: shutterstock)

 

מנהלת המוצר האחראית על אינסטגרם בפייסבוק, ג'וליאן גוטמן, שיתפה בגורמים שמניעים את האלגוריתם המיועד לארגון הפיד. האלגוריתם לוקח בחשבון את מידת העניין של המשתמשים, עד כמה חדש הפוסט וכמובן את מערכת היחסים של מקבליו עם מי שהעלה אותו. הפיד מתעדף פוסטים חדשים יותר, מאנשים שקרובים לנו ושאיתם ניהלנו אינטראקציה על פני הפלטפורמה, וגם מחשב איזה מהפוסטים יעניינו אותנו יותר.

 

אל תוך הגורמים האלה נכנסים גם נתונים של המשתמשים עצמם: האלגוריתם מנתח כמה פעמים אנחנו נכנסים לאפליקציה ביום, באלו שעות, כמה זמן אנחנו נשארים וגוללים בה, ולפי הנתונים האלה מחשב מה להציג לנו קודם. כך שאם אנחנו נוהגים להיכנס רק אחת לכמה ימים לאינסטגרם, הרשת החברתית תתעדף לנו פוסטים מהאנשים החשובים לנו יותר - אפילו אם הם לא הועלו באותו היום.

 

 

גוטמן הסבירה גם, כי המיתוס שלפיו מי שמעלים פוסטים לאינסטגרם בתדירות גבוהה ידורגו נמוך יותר בפיד, הוא טעות גמורה. לתדירות העלאת הפוסטים אין שיקול באלגוריתם. בנוסף, התייחסה לשמועות לפיהן אינסטגרם עובדת על פיד בסדר כרונולוגי הפוך (כלומר - מהפוסטים הישנים לחדשים), וטענה כי אין שום תוכנית לפיצ'ר כזה בעתיד הנראה לעין.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים