(אל) תאשימו את הטינדר: "4 שנים ואין מאצ' אחד"
למשתמשי אפליקציית ההיכרויות הפופולרית יש טענות שחורגות בהרבה מתחום הטכנולוגיה. "אני חתיך ויודע לכתוב. איך זה שלא קיבלתי שום מאץ'?"
הנטייה הטבעית שלנו להאשים את הטכנולוגיה נוגעת כמעט בכל תחומי החיים: המסכים ממכרים, אנחנו מאחרים בגלל "ווייז", והרשתות החברתיות אשמות בהכל - החל מ"פייק ניוז", דרך הסתה ועד הפיכות אמיתיות. אבל יש מי שהולכים קצת יותר רחוק עם מסכת ההאשמות - ומגיעים אפילו לחנויות האפליקציות.
החנויות של אפל ושל גוגל מציעות את מרכולתן לצד מאפיין מרכזי: דירוג של כל אפליקציה המוצעת להורדה או רכישה, ובצידו גם תגובות של משתמשים. בדרך כלל, תלונות על אפליקציות מסתכמות בדיווח על באגים ועל תקלות, אבל מסתבר שחוסר שביעות רצון מתפקודן של אפליקציות יכול להגיע גם למחוזות הרבה יותר אינטימיים.
ב"באזפיד" החליטו לאסוף כמה מהתלונות היותר משעשעות שהגיעו ממשתמשי אפליקציית "טינדר". אפליקציית ההיכרויות הפופולרית, המבוססת על דפדוף תמונות ימינה (אם המצולמים מוצאים חן בעיני המשתמש) או שמאלה, מעוררת הרבה מאוד תלונות בחנויות, מתברר, ולא רק בגלל תקלות שונות ומשונות. משתמשים נותנים לה דירוג נמוך ומביעים חוסר שביעות רצון גם כשהם מגלים, לצערם, שהם לא מספיק פופולריים בקרב בני ובנות זוג פוטנציאליים.
"אני בחור נאה שגם יודע לכתוב", כתב אחד המשתמשים באפסטור, "אני תמיד מדפדף ימינה את כל התמונות, ובכל זאת לא קיבלתי שום מאץ'. אפליקציה זבל, אל תבזבזו עליה את הזמן". משתמש אחר התלונן: "כגבר, מצופה ממך תמיד להתחיל את השיחה. אבל אף אחת לא ענתה לי מעולם. אני לא ממליץ על האפליקציה!". משתמש נוסף החליט שלא להמליץ על האפליקציה, מכיוון שלא מצא בה בנות זוג שיחלקו עמו את אהבתו לשרימפס.
גם משתמשים ישראלים, מאוכזבי טינדר, ממלאים את חנויות האפליקציות בטענות שונות. רובם מתייחסים לעובדה שהם לא מקבלים התאמות כלל. אגב, תלונות מהסוג הזה בדרך כלל נענות על ידי אנשי טינדר, עם המלצות על איך לשפר תמונות ולמשוך יותר התעניינות.