עוד לא עברתם לאוזניות נטולות חוטים (True Wireless)? יכול להיות שבקרוב לא תהיה לכם ברירה: יותר ויותר סמארטפונים חדשים מגיעים ללא שקע האוזניות המסורתי, ובמקביל השוק מוצף בדגמים חדשים של אוזניות אלחוטיות במחירים שמתאימים לכל כיס. הבחירה בין הדגמים השונים לא תמיד קלה - תצטרכו להחליט אילו פרמטרים חשובים לכם יותר ועל מה אתם מוכנים להתפשר: איכות הסאונד, איכות השיחות, נוחות, חיי סוללה וכמובן המחיר. אנחנו כאן כדי לעזור: בדקנו שבעה דגמים בולטים שיצאו בחודשים האחרונים, הזול שבהם נמכר החל מ-300 שקלים והיקרים כבר חוצים את רף האלף שקלים. דגמים ישנים יותר אפשר למצוא בסקירה האחרונה שלנו מפברואר.
1 צפייה בגלריה
אוזניות אלחוטיות
אוזניות אלחוטיות
השוואת אוזניות אלחוטיות. מה הבחירה שלכם?
(צילום: שיאומי, ג'ברה)
כותרת ביניים
סנהייזר, שתחגוג בעוד שבועיים 75 שנים להיווסדה, יודעת לייצר אוזניות מצויינות. לא פחות חשוב מכך, היא יודעת ללטש את מוצריה מדור לדור. כשה-True Wireless הראשונות שלה ראו אור לפני שנה וחצי, הפשרה שהן הציגו הייתה צליל מצויין תמורת נוחות לא מדהימה בעליל, סוללה חלשה למדי ומערכת שליטה לא נוחה. הדור השני מתקן כמעט את כל הבעיות האלה, משפר עוד יותר את הצליל, ומוסיף גם סינון רעשים אקטיבי.
רצועת הבס ב-You Should See Me in a Crown של בילי אייליש מציגה נוכחות מפתיעה, כשהצליל נשאר נקי גם בעוצמת שמע גבוהה. ב-Hunter של ביורק תחושת המרחב דומה לזו שתקבלו באוזניות גדולות של סנהייזר - אפשר לעצום עיניים ולהצביע בקלות על המיקומים של הכלים השונים. בפתיחה של Money For Nothing של Dire Straits כשהתופים והגיטרות מתחילים את השיח שלהם, האוזניות מצליחות לתת לכל טווח צלילים את המקום שלו, בלי לייצר תחושת ערבוב.
סנהייזר מומנטום 2
מנגנון הרעשים האקטיבי כאן אינו מהחזקים ביותר - האיירפודס פרו, ואפילו WF-1000XM3 של סוני, עושים את זה טוב יותר. אבל כשהאוזניות האלה יושבות טוב באוזניים, סינון רעשי הרקע ממילא טוב מספיק. והן, חייבים לציין, נוחות משמעותית מהדור הקודם. דבר אחד שלא השתנה הוא מערך השליטה - אלה עדיין משטחי מגע. עם זאת, הם כן קצת נוחים יותר, מגיבים מהר, וכוללים התראת זיהוי לחיצה, כך שלא תתהו אם האוזניות הבינו שלחצתם עליהן.
הסוללה תספיק לכם בערך ל-6 שעות וחצי, עם עוד 21 בתוך קופסת ההטענה שלהן. קצת מצער שהקופסה לא נטענת בצורה אלחוטית, יכולת שיש כבר באוזניות זולות משמעותית, אבל זו לא בדיוק בעיה אקוטית. איכות השיחה טובה מאוד, אם כי יש אוזניות טובות יותר בתחום הזה. גם האפליקציה של סנהייזר בסדר גמור: היא כוללת אקוולייזר (מומלץ מאוד לנסות ולהתאים את הצליל להעדפה שלכם) ומאפשרת לכם להגדיר איך האוזניות יתנהגו כשתלחצו על הכפתורים שלהן. אז כן, המחיר עדיין גבוה מאוד, אבל בהחלט יש לו תמורה. מחיר: 1,250 שקלים
כותרת ביניים
עשרים שנה לפני שסנהייזר הוקמה בגרמניה, החלה את דרכה חברה דנית בשם Bang & Olufsen. בימינו, B&O הוא מותג יוקרה עם חנויות משלו, כולל אחת בתל אביב, וניסיון לספר סיפור שמשלב בין עיצוב לבין איכות. במקרה אידאלי עבור החברה, מוצר חדש שלה הן הופך לסממן סטטוס והן מקבל ביקורות חיוביות ממבקרים. יש מוצרים שבהם זה הצליח לה, כמו האוזניות Beoplay H6. אבל באוזניות נטולות חוטים, מיתוג זה בעיה - יש את האיירפודס (או חיקויי איירפודס שנראים כמו איירפודס) ויש את כל השאר. מה שנשאר זה הצליל.
יש קטגוריה מאוד ספציפית של משתמשים שתאהב את הצליל של E8 3.0 - אנשים שמעדיפים צלילים גבוהים על פני בס. זה אומר פחות ראפ ורוק מודרני, יותר רוק קלאסי ומוזיקה אינסטרומנטלית. בשיר כמו Pinball Wizard של The Who, האוזניות האלה עושות עבודה מצויינת גם עם הגיטרות וגם עם קולו של רוג'ר דלטרי. בקונצ'רטו לכינור ותזמורת במי מינור של מנדלסון הכינור מקבל את המקום המגיע לו. אבל שימו שיר שבו הבס משחק תפקיד משמעותי יותר, והוא יהיה משעמם, אפילו אם משתמשים באקוולייזר המובנה ביישום של האוזניות. נוסף על כך, היכולת של האוזניות לייצר תחושה שהכלים המנגנים נמצאים סביבכם מוגבלת למדי.
B&O E8
ה-E8 3.0 הן אוזניות נוחות וקלות, שאינן בולטות יותר מדי מהאוזניים אך גם לא אוטמות אותן. ובהיעדר ביטול רעשים אקטיבי, זה אומר שתהיה כנראה זליגה מסויימת של צלילים מבחוץ לאוזניים שלכם. האם זה פחות או יותר טוב מאוזניות שמנתקות אתכם מהעולם החיצוני? גם כאן, עניין של טעם אישי. זמן הסוללה שלהן גבוה יחסית, עם 6.5 שעות בין הטענות ועוד 4 הטענות מלאות בתוך הקופסה, שגם נטענת בצורה אלחוטית. קצת חבל, עם זאת, שהאוזניות לא יודעות להפסיק את הנגינה כשאתם מוציאים אחת מהן מהאוזן - יכולת שקיימת כיום במספר רב של דגמים מתחרים.
השליטה כאן מבוססת על משטחי מגע, בלי היכולת להחליט מה כל כפתור עושה דרך האפליקציה. קצת חבל, אפילו שמערכת השליטה הסטנדרטית לא רעה והאוזניות מגיבות מהר. כן משמח לגלות שהן מתחברות למכשיר בנפרד, ולא אחת דרך השנייה, מה שמאפשר להן להגיב יותר מהר ומאפשר לכם להשתמש בכל אחת מהן כאוזנייה בודדת.
מחיר: 1,390 שקלים
כותרת ביניים
ה-Elite Active 75t הן בדיוק, אבל בדיוק כמו Elite 75t, עם הבדל אחד - הן חסינות מפני מים וזיעה. כל השאר, מהאוזניות דרך איכות הסאונד ועד לקופסת ההטענה, זהה. הנה מה שכתבנו על ה-Elite 75t לפני כמה חודשים: הדבר הכי מפתיע ב-Elite 75t החדשות של ג'ברה הוא שאין בהן סינון רעשים אקטיבי. זה בהחלט לא מרגיש ככה - כשהאוזניות האלה נמצאות באוזניים, רעשי הסביבה מושתקים כמעט כאילו מדובר במנגנון פעיל. איירפודס פרו או WF-1000XM3 של סוני עדיין יעשו עבודה טובה יותר, אבל ההבדל פחות ניכר מאשר עם אוזניות אחרות. חלק מזה נובע מכך שהאוזניות הקטנות האלה נכנסות עמוק יחסית לתוך האוזניים. לא שזו בעיה - הן עדיין מהאוזניות הנוחות ביותר בסקירה הזו.
jabra elite active 75t
ג׳ברה שיפרו כמעט הכל בהשוואה לדור הקודם, 65t הפופולרי. קופסת האוזניות קטנה יותר (בגודל של קופסת איירפודס פרו), נוחה הרבה יותר לפתיחה, ונטענת ב-USB-C. גם האוזניות עצמן קטנות יותר, אך בו בזמן מצליחות לספק סאונד טוב יותר. איכות השיחה היא עדיין מהטובות שקיימות באוזניות נטולות חוטים, ואפילו יש כאן כפתורים פיזיים לשליטה בסאונד. גם הסוללה השתפרה - תוכלו לקבל בערך 7 שעות של סאונד בלי הצורך לטעון את האוזניות. קופסת הטעינה מספיקה לעוד 3 הטענות. זה יותר מכל מתחרה כמעט. ויש כאן גם את האופציה הנדירה-יחסית להיות מחוברים לשני מכשירים בו זמנית.
מחיר: 799 שקלים
כותרת ביניים
יש שתי סיבות לקנות את הגלקסי באדס פלוס: איכות השיחות באוזניות האלה והסוללה שלהן. בשני המקומות האלה, הדור החדש של האוזניות נטולות החוטים של סמסונג עוקף (לעיתים בריצה) את רוב המתחרים בקטגוריית המחיר הזו. יש כאן סוללה של 11 שעות, עם עוד הטענה מלאה אחת בתוך הקופסה (שנטענת אלחוטית), ואיכות השיחה שהן מספקות מצויינת בהשוואה לרוב המתחרים.
גלקסי באדס פלוס
המחמאה הכי גדולה שהן יכולות לקבל על האיכות המוזיקלית שלהן היא שניכר שיפור מהדור הקודם, אשר הציג צליל לא מלהיב בעליל. כאן הוא יותר טוב. משמעותית? לא ממש. יש יותר בס, והפרדה יותר טובה בין הכלים השונים, אבל האוזניות האלה לא מגיעות לרמה מעל "בסדר" באף שיר שבדקנו. בנוסף, הן שוב מנצחות בקטגוריית "האוזניות שבהן הסיכוי לגעת בטעות בכפתור המגע הוא הגבוה ביותר". בהתחלה חשבתי שיש בהן מנגנון שעוצר את נגינת השיר כשאתם מוציאים את האוזניות מהאוזניים, אבל אז הבנתי שפשוט לחצתי על כפתור בטעות בכל פעם שהוצאתי אותן.
סמסונג כן מקבלת לא מעט נקודות על נוחות - הגלקסי באדס פלוס יושבות היטב באוזניים, קלות מאוד, ונוחות גם אחרי שעות של שימוש. יש כאן אפילו כנפי סיליקון (האוזניות מגיעות עם כנפיים בשלושה גדלים) שמטרתן להחזיק את האוזניה באוזן בלי לייצר יותר מדי לחץ. עוד נקודות מגיעות לה על האפליקציה - הפעם גם עם גרסה ל-iOS - עם כמה מצבי צליל ויכולת להגדיר מה לחיצות על משטחי השליטה יעשו.
בסופו של יום, סמסונג הולכת כאן בדרך הנכונה, אבל אנשים שמחפשים אוזניות כדי לשמוע מוזיקה כנראה יוכלו למצוא לא מעט מתחרים עם איכות צליל טובה יותר במחיר דומה.
מחיר: 699 שקלים
כותרת ביניים
אם אתם לא מעוניינים שכולם ישימו לב לכך שתחובות לכם אוזניות בתוך האוזניים, אתם יכולים לדלג על האיירדטוס פרו 2 של שיאומי. כמו האיירפודס של אפל, גם הן מתהדרות ב"בדלי סיגריות" שבולטים מהאוזניים ושומרים על האוזניות בפנים. אבל בזמן שהאיירפודס הן סמל סטטוס יוקרתי, במקרה של שיאומי - ובכן, זה לא ממש המצב.
שיאומי איירדוטס פרו 2
האיירדטוס הן אולי לא שיא הסטייל, אבל המחיר שלהן בהחלט אטרקטיבי: אפשר להשיג אותן היום בכ-300 שקלים. ואיך הביצועים? אם אתם מעוניינים באוזניות בשביל לשמוע מוזיקה, חשוב לציין שהסאונד שתקבלו לא יהיה מפורט או נעים במיוחד. ובניגוד לדגמים אחרים, בשביל להעביר רצועה או לשלוט בעוצמה, תצטרכו לשלוף את הסמארטפון מהכיס ולעשות זאת באמצעותו. קצת מבאס.
אם אתם זקוקים לאוזניות בעיקר בשביל שיחות טלפון, לעומת זאת, האיירדטוס בהחלט יעשו את העבודה. ויש להן אפילו יתרון על דגמים אחרים: הן לא לוחצות על האוזניים ואוטמות אותן, כך שאפשר להסתובב איתן גם שעות בלי להרגיש שהן חוצצות ביניכם לבין העולם שבחוץ. בסך הכל, תמורה לא רעה בשביל המחיר.
מחיר: החל מ-300 שקלים (יובל מן)
כותרת ביניים
חברת JLab האמריקאית מייצרת כבר עשור וחצי ציוד אודיו שמטרתו לספק תמורה גבוהה לכסף עבור מי שאינם ששים להוציא המון כסף. מוצרי החברה אינם בדיוק מרגשים, אבל זו גם לא המטרה שלהם. אפילו כשבשם של דגם מופיעה המלה Executive, אלה לא בדיוק אוזניות לבכירי המשק. אבל אם התקציב שלכם נגמר ב-400 שקלים, הן יספקו תמורה לא רעה לכסף הזה.
נתחיל מהצליל. כמו רוב האוזניות בטווח המחירים הזה, גם ה-Air Executive מנסות להסתיר את חסרונותיהן באמצעות מעטפת בס. באנגלית זה נקרא muddy (בוצי), ולפעמים אכן יש תחושה שיש שכבה חמה וחונקת של בס מסביב לכל כלי נגינה. הוא גם פולש לתדרים גבוהים יותר, וקשה להיפטר ממנו בכל אחד משלושת מצבי הסאונד המובנים באוזניות (תוכלו לעבור עליהם באמצעות רצף לחיצות על האוזניה השמאלית). מקשיבים למוזיקה שבה הבס הוא המלך? זה כנראה לא נורא יפריע לכם. מנסים להתענג על כינור, או אפילו גיטרה שאמורה לצרום קצת? לא יעבוד כל כך.

Jlab Air Executive
כן נעשה פה ניסיון להקנות לאוזניות יוקרה מסויימת, עם קופסה שכוללת מעטפת דמוית-עור (שמשום מה כוללת גם כבל USB מובנה). אבל כשפותחים את הקופסה, האוזניות שבפנים לא נראות יוקרתיות במיוחד, ופלסטיקיות למדי - במיוחד עם הלוגו העצום של JLab. הן כן יושבות לא רע באוזניים, אבל מתחילות להציק אחרי כמה שעות. לזכותן אפשר לציין שהן אוטמות את האוזן מרעשי הסביבה בצורה טובה.
היתרונות הבולטים של ה-Air Executive הם זמן הסוללה (6 שעות באוזניות ועוד 24 שעות בקופסת הטענה) ואיכות השיחות הלא-רעה בכלל. וכאמור, המחיר הנמוך יחסית.
מחיר: 399 שקלים
כותרת ביניים
אמנם כתבנו על האיירפודס פרו כבר בסקירה הקודמת שלנו בפברואר, אבל אי אפשר לדבר על אוזניות אלחוטיות בלי להתייחס ללהיט של אפל: הדור השלישי של האוזניות האלחוטיות מבית ענקית הטכנולוגיה הוא הישג הנדסי מרשים ביותר - אוזניות נטולות חוטים עם ביטול רעשים אקטיבי שיושבות בצורה נוחה באוזן, לא גדולות במיוחד, מפיקות צליל באיכות גבוהה-יחסית, מאפשרות שיחות גם במקומות רועשים ושורדות 4 שעות בין הטענות. קופסת הטעינה (התומכת בהטענה אלחוטית) מספיקה ל-5 הטענות בערך.
אחד השיפורים המשמעותיים ביותר בהשוואה לדורות הקודמים הוא הכפתורים ב"גזע" של האוזנייה. מדובר אמנם בכפתורי מגע, אך קשה מאוד לפספס אותם בגלל הצורה שלהם. לא עוד נקישות על אוזניות - הפעם אפשר פשוט ללחוץ כדי להתחיל/להפסיק את הנגינה או כדי להדליק ולכבות את המצב שבו האוזניות מעבירות צליל שנקלט במיקרופונים לאוזניות. המצב הזה יעיל כשאתם רוצים לשמוע מה אומרים לכם, אבל מפחדים שישכחו כמה אתם מגניבים אם תוציאו את האוזניות מהאוזניים.
איירפודס פרו
ביטול הרעשים, כמו במקרה של המתחרה הבולטת (WF-1000XM3 של סוני) לא באמת יכול להשתוות לזה שתמצאו באוזניות גדולות, וגם לא יסנן את כל רעשי הרקע בסביבה ממש רועשת כמו מטוס, אבל הוא בהחלט מספיק טוב לרחוב סואן. בסאונד חסר קצת בס, אבל בהשוואה לדור הקודם של האיירפודס יש כאן שיפור משמעותי מאוד - אולי כי האוזניות האלה נכנסות עמוק יותר לתוך האוזן שלכם.
כן חייבים לומר שכמו דגמי איירפודס אחרים, גם הדגם הזה מותאם במיוחד לאייפון. השבב שמאפשר לקרוא לעוזרת קולית, מותאם רק לסירי; תוכלו להגדיר מה כפתורי האוזניות עושים רק דרך iOS; והמסך היעיל שמופיע בכל פעם שאתם פותחים את קופסת הטעינה, ומודיע מה מצב הסוללה שלה ושל האוזניות, גם הוא חלק מ-iOS בלבד. מעבר לכך, חייבים לזכור גם את המחיר: אלה לא אוזניות זולות במיוחד, בלשון המעטה. אבל אם יש לכם אייפון, ואתם מוכנים להשקיע, זו אחת האופציות הטובות ביותר בשוק עבורכם היום. מחיר: 900 שקלים