חייבים להודות – הסגר הזה אנחנו כנראה עומדים לשהות שעות ארוכות בבית. אז אם הספקתם לסדר את המחסן כבר בסגר הראשון, ולסיים את כל משימות העבודה כבר בשעות הבוקר, אתם עדיין נשארים עם כמה שעות מתות במהלך היום, שבהן אתם יכולים להעסיק את עצמכם עם גאדג'ט חדש ונוצץ. ומי כאן כדי לעזור, אם לא אנחנו, שהסכמנו להתנסות בשבילכם בכמה מהצעצועים החביבים ביותר בשוק בימים אלה, ולעדכן אתכם אם כדאי.

הוליווד זה אתם

גימבל OM4 של DJI
לענקית הרחפנים הסינית DJI יש ענף צדדי ומצליח של מייצבי תמונה (גימבלים) לסמארטפונים. מטרתם העיקרית היא להפיק סרטונים יציבים ולא מקפצים, אבל על הדרך הם מכילים כמה אפקטים מעניינים לסרטונים שלכם. עכשיו הוציאה החברה את ה-OM4, המשך לסדרת Osmo שלה, ויש כאן כמה חידושים: הצמדה מגנטית מהירה של הטלפון לגימבל, תכונות טכנולוגיות משופרות וכמה מצבי צילום שהופכים אתכם לצלמי סטוריז או יוטיוברים של ממש.
(גימבל OM4 עושה משהו לסרטים שלכם)
ניתן להדביק את המתלה המגנטי לגב הטלפון או להתחבר אליו באמצעות מתפס. החיבור המגנטי מהיר וחזק מאוד (אם במקרה דאגתם לטלפון היוקרתי שלכם). משקל הגימבל ביחד עם האביזרים והטלפון עלול להגיע ל-600 גרם ויותר, לא לשעות צילום ארוכות, למרות שהסוללה שלו מבטיחה 15 שעות עבודה רצופות. לא ניסינו.
8 צפייה בגלריה
גאדג'ט גימבל DJI OM4
גאדג'ט גימבל DJI OM4
מתפס מגנטי להפעלה מהירה
(צילום: ynet)
את הפונקציה העיקרית שלו ה-OM4 ביצע בהצלחה: הווידאו בתנועה נראה חלק, זורם, ללא הקפיצות והטלטולים שקורים כשמחזיקים את הטלפון ביד. אבל כשמגיעים לשימוש באפקטים מיוחדים, כאן יש מקום להתעמקות והרבה ניסויים עד שמפיקים ממנו את מלוא יכולותיו. למשל מעקב (ActiveTrack) אוטומטי אחר הדמות שקובעים לו, צילום פנורמה אופקי שמקיף 270 מעלות או צילום היקפי של חצי העולם שסביבכם, דילוג זמן והיפר דילוג זמן, זום דינמי שנותן אפקטים דרמטיים לתנועה כלפי האובייקט או ממנו והלאה, אפקט Clone Me שיוצר שלושה העתקים שלכם על אותו רקע, ויש עוד.
8 צפייה בגלריה
גאדג'ט גימבל DJI OM4
גאדג'ט גימבל DJI OM4
אולפן פעלולים על ידית צילום אחת
(צילום: ynet)
אם אתם קצת מתעצלים, ה-OM4 אפילו יביים בשבילכם סרטון לסטורי: הוא ינחה אותכם לצלם חמישה קטעים קצרים, יערוך אותם ביחד עם מוזיקת רקע הולמת, ובלחיצת כפתור נוספת ישגר את הסרטון לרשתות. בשורה התחתונה: ה-OM4 עושה עבודה מרשימה, וככל שלומדים להפעיל אותו אינטואיטיבית היכולת שלכם להפיק סרטוני וואוו גדלה. יכול להיות שהסגר הוא בדיוק הזמן המתאים לרכישת הכישורים להפעלתו, לקראת היציאה לטיולים כשיפתחו המחסומים.
היבואן – בנדא מגנטיק. המחיר: 599 שקל.

קובייה של מקרן

מקרן PicoPix Nano של פיליפס
המקרן הזעיר הזה של פיליפס ההולנדית מרגיש כמו פלא טכנולוגי בכף ידך: קובייה קטנה, קלת משקל (136 גרם), שמייצרת תצוגה בהירה. לרגעים הוא נראה כמו מתקן ההולוגרמה מ"מלחמת הכוכבים" שהקרין את דמותה של הנסיכה ליאה. יש מקרנים קטנים ממנו, יש משוכללים ממנו, אבל פה יש שילוב טכנולוגיות, שנותן תוצאה לא רעה בתמורה למחיר סביר.
8 צפייה בגלריה
גאדג'ט מקרן PHILIPS PicoPix Nano
גאדג'ט מקרן PHILIPS PicoPix Nano
מקרן בכף ידכם
(צילום: ynet)
החיבור לסמארטפון נעשה באמצעות ה-WiFi של המכשיר, שמאפשר לעשות שיקוף מסך (Mirroring): כל מה שרואים בטלפון מוקרן על הקיר – כלי מצויין להדגמות אם אתם מורים או אנשי מכירות ולא נמצאים בסגר. הקוביה ההולנדית הזו מקרינה תמונה בהפרדה של Full HD או 1K שזה בהחלט יפה, באמצעות טכנולוגיית DLP. עוצמת התאורה מגיעה ל-100 לומנס שזה פחות מרשים והגודל האופטימלי של התצוגה הוא עד 60 אינץ', סביר אבל לא יותר. יש למקרן רמקול פנימי שמייצר צליל בסיסי, לא מדהים, אבל אפשר לחבר אותו לאוזניות או מערכת קול חיצונית באמצעות שקע אוזניות. סוללת ה-1,800 מיליאמפר שעה מספיקה ל-80 דקות הקרנה, שזה לא רע, ומקנה למכשיר ניידות אמיתית.
8 צפייה בגלריה
גאדג'ט מקרן PHILIPS PicoPix Nano
גאדג'ט מקרן PHILIPS PicoPix Nano
קטן, נייד, לא מתאים לאולמות אירועים
(צילום: ynet)
בשורה התחתונה: זה לא המקרן שתשתמשו בו להקרין את סרט החתונה בפני 500 האורחים באולם, כשיפתחו האולמות מחדש. זה מקרן מצויין לחדר קטן, להקרנה ממרחק של מטר או שניים. הוא קל וזריז, לא מתחמם כמעט, והוא יקרין מצגת מכירות, את התמונות המשפחתיות או שיעור זום של בית הספר בצורה יפה. כדי לצפות בנטפליקס כבר יהיה צורך לעמעם את האור בחדר.
היבואן הרשמי: ביקונקט. המחיר: 899 שקל.

קובייה הונגרית דיגיטלית

משחק Go Cube של PARTICULA
מה עוד אפשר לחדש במשחק הקוביה ההונגרית, שהומצא ב-1974 על ידי ארנה רוביק ההונגרי ושהיה להיט ענק בשנות ה-80 של המאה שעברה? מאז ניסו פעמים רבות לחדש את ההצלחה ההיא אבל נראה שלצעצוע הנוכחי יש סיכוי טוב לעשות את זה. מדובר כאן במוצר ישראלי, שהתחיל בקיקסטארטר והמשיך את דרכו לחנויות: קובייה צבעונית ועליזה, מעוצבת היטב מחומרים איכותיים ועם תנועה רכה שלא חורקת או נתקעת. כל הדבר הזה הפך דיגיטלי, נטען מואר ומקושר. הקובייה מחוברת לאפליקציה שמזהה את מצבה בכל רגע, וגם עוקבת אחר כל התנועות של המשתמש. אתה מסובב שורה, ורואה אותה מסתובבת על מסך הטלפון. מגניב.
8 צפייה בגלריה
גאדג'ט משחק Go Cube
גאדג'ט משחק Go Cube
הקוביה ההונגרית קיבלה חיים חדשים
(צילום: ynet)
האפליקציה עובדת בעברית, והיא מציעה הדרכה בפתירת הפאזל, שהוכיחה את עצמה כמוצלחת עם כמה ילדים פעלתנים שהשתתקו לדקות ארוכות. האפליקציה והפלטפורמה שמאחוריה מציעות שפע של פעילויות: קורס הדרכה מאפס ועד דרגת מקצוענות, משחק מול חברים אצלם בבית, זירות קרבות מול משתתפים אנונימיים אבל מה זה זריזים, ועם רשימה שיאנים מתעדכנת בכמה סוגי תחרויות. וחוץ מזה יש אוסף של משחקים, שמבוססים על הקובייה כאביזר ההפעלה: פסיפסים, יצירות אומנות, מבוך, משחק סיימון, אפילו נגינה באמצעות הקובייה. הביטוי הבנאלי – מתאים לכל הגילים – מתממש כאן באמת. מצאתי את עצמי מרותק לצעצוע הקטן הזה, ממש כמו אז, לפני הרבה שנים.
שיווק בישראל: iDigital. המחיר: 349 שקל.

עיצוב שנשמע טוב

רמקול A1 2ND Gerneration של B&O
בשנת 2016 הציגה B&O הדנית את רמקול הבלוטות' (BT) שלה, ה-A1, עם עיצוב מחוטב, צליל משובח ומחיר בר-השגה. עכשיו היא מוציאה לשוק את דור ההמשך: A1 דור 2, שנראה ממש זהה עד שבוחנים את הפרטים: קודם כל שרוך העור המשתלשל ממנו מקושט באבזם שונה מהראשון. הוא גם מעט קל יותר ודק יותר.
8 צפייה בגלריה
גאדג'ט רמקול B&O A1 2nd generation
גאדג'ט רמקול B&O A1 2nd generation
נשמע טוב גם מתחת לפני המים?
(צילום: ynet)
טוב, מעבר לזה יש גם סאונד משופר בהחלט, עם וופר וטוויטר גדולים יותר שמחוברים כל אחד למגבר 30 וואט נפרד. הוא תומך בתקשורת BT 5.1, והחידוש המרעיש: הוא עמיד למים לפי תקן IP67. בסוף הסגר, כשיפתחו את הבריכות, תוכלו לצלול עם הרמקול לעומק מטר ולחוות איך נשמעת בילי אייליש באמת מתחת למים, או שמא צדקו האותיות הקטנות שלמרות ה-IP67 הזהירו מהרטבת המכשיר.
בדגם החדש נוספה תמיכה באלכסה של אמזון (פעם ראשונה במכשיר ללא WiFi) עם שלושה מיקרופונים וטכנולוגיית Far Field. זה היה יכול להיות נחמד אילולי היינו בישראל, מקום שאלכסה לא מרגישה בו בנוח. באמצעות אפליקציית Reverb הצלחתי להתחבר לאלכסה ולהגיד לה כמו דארת' וויידר "I'm your father". "אוי לא, זה לא נכון. זה לא יכול להיות" היתה התגובה. עם סוללת 3,000 מיליאמפר שעה, הרמקול של B&O יכול לעבוד 18 שעות בעומס מלא או אף יותר מזה בעוצמת צליל מתונה.
בשורה התחתונה: הצליל הוא הדבר שבגללו תרצו את הרמקול הזה: עמוק, נקי, מלא בפרטים, תענוג. הצליל נשמע מצויין בחדר או במשרד, אבל עוצמתו מתחילה ללכת לאיבוד בסלון גדול או על המרפסת, שלא לדבר על שפת הים. למען האמת, העיצוב המוקפד באלומיניום מוברש אולי פחות מתאים על שפת הים, גם אם הוא עמיד למלח ולמטקות.
היבואן: ביקונקט . המחיר: 990 שקל.

חוכמת הצמיד

צמיד כושר MI SMART BAND 5 של שיאומי
חשבנו שאי אפשר לחדש כבר כלום בתחום צמידי הכושר והשעונים החכמים, עד שראינו את שעון האפל ווטש 6 שמודד א.ק.ג. וסטורציה בדם. צמיד הכושר Mi Smart Band 5 של שיאומי הוא לא אפל ווטש וגם לא מתיימר להיות: הוא קל, קטן וזול, ועם זה מציע אוסף של תכונות משופרות ששמות אותו במקום טוב לעומת החלופות.
8 צפייה בגלריה
גאדג'ט MI SMART BAND 5
גאדג'ט MI SMART BAND 5
עכשיו אין תירוצים לא לעשות כושר
(צילום: ynet)
הצמיד מצוייד במסך 1.1 אינץ’, גדול יותר מהדגם הקודם, עם תצוגת AMOLED צבעונית מצויינת, וזה כבר יתרון מובהק לעומת השעונים החיוורים שפגשנו אצל המתחרים. הוא עמיד למים עד לעומק 50 מטר, יש לו חיישן דופק משופר, תמיכה ב-BT 5.0 וסוללה של 125 מיליאמפר שעה, שמספיקה לשבועיים רצופים של שימוש. הבעייה של הצמיד בישראל היא העובדה שאינו תומך בעברית, מה שהופך את תכונת קבלת ההתרעות בצמיד לחסרת טעם.
כמות הנתונים שהצמיד מציע מרשימה למדי: ניטור מתמשך של כמות ההליכה היומית, מעקב אחר 11 סוגי פעילויות ספורט, בהן הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, קפיצה על חבל, שחייה ויוגה, ניטור שינה עם מדידת זמן השינה עמוקה, השינה הקלה והערנות, מעקב אחר המחזור החודשי הנשי, מדידת מתח נפשי עם הצעת תרגילי נשימה להרפיית המתח. אפליקציית Mi Fit הנלווית למכשיר נתייצבת ללא נחיתות מול FIT של גוגל או Health של סמסונג ומציעה ניתוחי מידע בריאות וספורט מרתקים וכמה גימיקים חביבים. בשורה התחתונה: אם חיפשתם סיבה חוקית לצאת מהבית, עם צמיד הכושר הזה תוכלו אפילו לשכנע שוטר מזדמן למה אתם בלי מסכה עליכם.
היבואן הרשמי: המילטון. המחיר: 199 שקל

מותק, הרחבתי את הרשת

רפיטר Fritz!Repeater 1200 של פריץ
באירופה חברת פריץ (Fritz) מוכרת כאחת הבולטות בתחום ציוד האינטרנט, והמכשירים שלה אפילו מצויידים בתכונות שעדיין לא נתמכות בישראל. כאן היא עושה צעדים ראשונים, די מוצלחים צריך לומר. כל מי שנתקל בבעיית קליטת רשת הווייפיי הביתית נדרש בשלב מוקדם או מאוחר להתקין מגדיל טווח מסוג כזה או אחר.
8 צפייה בגלריה
גאדג'ט רפיטר Fritz
גאדג'ט רפיטר Fritz
הרשת הביתית מגיעה רחוק
(צילום: ynet)
הרפיטר של פריץ עושה את העבודה טוב יותר מרפיטרים קודמים שהתנסנו בהם. הוא תומך בתדרים 2.4 ו-5 ג’יגה הרץ עם קצב העברת נתונים של 1.266 ג’יגה-ביט לשנייה. אם מתקינים גם את הראוטר של פריץ, הרפיטר יעבוד בתצורת MESH, מה שאומר שבפועל הרשת הביתית שלנו מתרחבת לאיזורים שלא נקלטה בהם לפני כן בעוצמה טובה, וללא התעסקות בהגדרות טכניות אינסופיות.
ההתקנה שלו היתה מהירה, ובאופן מפתיעה עבדה כמו שהיא אמורה לעבוד על פי ההוראות המצורפות, תכונה לא מובנת מאליה לכל מי שהתנסה בהתקנה ובהגדרה של ציוד תקשורת ביתי. בעיקרון טכנולוגיית MESH מאפשרת לפרוש רשת של מספר רפיטרים ברחבי הווילה שלכם, או אם תרצו, המשרדים בעבודה, ולנהל את תעבורת האינטרנט בצורה חכמה ביניהם. מבחינתו של משתמש ביתי במכשיר אחד, התכונות האלו חסרות חשיבות, אבל הוא נהנה מהרחבת הקליטה של הרשת הביתית בצורה טובה.
היבואן הרשמי: חברת סי-די רום. ניתן לרכוש באתר החברה. המחיר 450 שקל.