משתגעים בבית עם ההורים והילדים והסבא והסבתא? מודאגים מהמצב ומחפשים דרכים לשמור על כולם בריאים ושלמים? אולי כדאי להפעיל אמצעים טכנולוגיים מיוחדים כדי להפיג את השעמום. אספנו בשבילכם כמה אפליקציות וגאדג'טים, שאולי אפילו יביאו תועלת וגם יסייעו לבני המשפחה.
שיעור כושר בבית עם שעון סונטו 7

בוסקו

בימים כתיקונם אפליקציית בוסקו נועדה לאפשר להורים לדעת בכל רגע איפה הילד או הילדה והאם נחשפו לאלימות, בידוד חברתי, שיימינג או תוכן לא הולם. היא עושה את זה על ידי בדיקת המיקום של הילדים וגם ההתכתבויות שלהם ברשתות החברתיות, והיא גם יודעת לזהות בקול שלהם מצבי מצוקה.
7 צפייה בגלריה
אפליקציות לימי קורונה
אפליקציות לימי קורונה
איפה נטע ומה שלומה?
(צילום: יח"צ)
עכשיו, בימי קורונה, האפליקציה התחילה בהפעלת תכונה חדשה, שמתריעה בפני הורים אם הילד או הילדה היו בקרבת חולה קורונה מאובחן, ממש כמו הטכנולוגיה של השב"כ שנכנסה אתמול לפעולה. החברה מדווחת שעד כה התגלו 37 ילדים ששהו בקרבת חולה קורונה מאובחן והוריהם קיבלו על כך דיווח מיידי. לאפליקציה מוזנים מסלולי החולים המדווחים על ידי משרד הבריאות והמערכת מצליבה את המידע עם המיקום של הילדים באותם זמנים . אם מתברר שהילד שהה באותן שעות במרחק של 100 מטר מהמקום שבו עבר חולה קורונה - ההורה מקבל התרעה.
אחת היכולת שמאפשרים הנתונים שנצברים באפליקציה, הוא יצירת מפה של "ריכוזי הפחד" שמבוססים על מיקום הילדים ונושאי השיחה העיקריים שלהם.

דינאמו

אפליקציית דינאמו (Dynamo) מיועדת לתרום ללמידה של הילדים, קצת בכל פעם. בכל כניסה שלהם לסמארטפון מופיעה על המסך שאלה או בעיה, שעליהם לפתור כדי להשתמש בטלפון. בימים כתיקונם מדובר בשאלות מחומר הלימוד שלהם בכתה או שאלות אחרות שההורים חושבים שכדאי לדעת: דגלי המדינות, מוזיקה, שפה חדשה, טריוויה וגם מערכי שאלות שחיברו מומחים כמו פסיכולוגית האינטרנט ד"ר לירז מרגלית ופרופ' דן אריאלי.
7 צפייה בגלריה
אפליקציות לימי קורונה
אפליקציות לימי קורונה
לפני שנכנסים, עונים על שאלה
(צילום: יח"צ)
בימים האלה נוספו, איך לא, שאלות בעניין המחלה ודרכי ההתגוננות מפניה, שהרי הילדים נוטים להקל ראש בעניינים שכאלה. אבל מעבר לזה, החברה מזמינה הורים ומורים לשלוח לדינאמו חומרי לימוד מתוכנית הלימודים של הילדים, כדי לשמור ולו במשהו על המשך הלמידה שלהם וכך, שבכל פעם שהילד שלהם נכנס לטלפון הוא יילמד או יתרגל חומר לימוד הנוגע אליו. החברה הודיעה שבתקופת המשבר הנוכחית, השימוש באפליקציה יהיה ללא תשלום.

שעונים חכמים

מחפשים רעיונות איך לשמור קצת על הכושר בבית, אולי לעשות תרגילי נשימה או יוגה? לא רבים יודעים, גם לא בעלי שעונים חכמים, שהם כוללים הדרכה מלאה, לפעמים אפילו עם תמונות וסרטונים, לביצוע תרגילי כושר ותרגילי רגיעה וריכוז. בשעון סונטו 7 למשל ניתן להפעיל אתגרים של גוגל פיט שכוללים ספינינג בבית, הליכון בבית ואימון מחזורים‬. על בסיס מחקר של ארגון הבריאות העולמי (WHO) ועמותת בריאות הלב האמריקאית השעון עוקב אחר מצב הבריאות שלנו באמצעות שני מדדים: דקות פעילות ונקודות בריאות לב, והוא מעודד אותנו לצבור נקודות באמצעות פעילות כמו שכיבות סמיכה, כפיפות בטן וסקוואטים.
7 צפייה בגלריה
אפליקציות לימי קורונה
אפליקציות לימי קורונה
שיעור כושר עם גרמין Venu
(צילום: יח"צ)
שעון Venu של גרמין כולל כ-20 תוכניות אימוני כושר מונפשות: אימוני כוח, יוגה, אירובי, פילאטיס ועוד. גם כאן מוצעים מדדי כושר גופני ובריאות וגם תכונות של ניטור שינה, סאטורציית חמצן, התראות על קצב לב לא תקין וגם מעקב אחר מחזור חודשי אצל נשים. אז הנה, לא חייבים לצאת לחדר כושר או לחוג יוגה, ואפשר לעשות הכל בסלון בעזרת השעון.

טכנולוגיה בחינוך

חממת מיינדסט של מטח מציעה ארבעה עכשיו ארבעה משחקי למידה ואפליקציות טכנולוגיות מתקדמות, שיעסיקו את הילדים, כך מובטח לנו, שעות ארוכות.
אתר Eton.news מאפשר לבני נוער לכתוב ולערוך תכנים בעצמם במודל של עיתון דיגיטלי. בנוסף לתכנים לימודיים, התלמידים יכולים גם לכתוב על חוויותיהם במצב שנוצר ולשתף אודות העובר עליהם בפורמט של עיתון.
אתר Plethora (פלתורה) הוא משחק אונליין שפותח בשיתוף פעולה של מטח והמחלקה למדעי המחשב במכון ויצמן ומיועד לתלמידי כיתות ג'-ט'. המשחק נועד לשיפור מיומנויות חוצות תחומי דעת של פתרון בעיות מורכבות וחשיבה חישובית.
אתר Speaknow הוא אתר לתרגול מהיר של האנגלית. אחרי מבחן הערכה קצר תוכלו ללמוד שפה עם מורים זמינים וללא צורך בתאום מראש.
אפליקציית צ'סמאטק מלמדת שחמט ילדים, החל בגילים הצעירים, במטרה לפתח מיומנויות חיוניות לעולם העבודה החדש.
7 צפייה בגלריה
אפליקציות לימי קורונה
אפליקציות לימי קורונה
מתרגלים את האנגלית
(צילום: יח"צ)

זמן מוזיקה

הסטארטאפ הישראלי JoyTunes מציע שורה של אפליקציות ללימוד נגינה, החל במשתמשים חסרי כל ניסיון וכלה במנגנים ותיקים. בין השאר אפשר לנסות את אפליקציית Simply Piano ללימוד נגינה על פסנתר ואורגן, ו- Simply Guitar ללימוד נגינה על גיטרה. בחברה מבטיחים שאם תתמידו תגיעו מהר מאוד ליכולת של ניגון יצירה בשתי ידיים על-ידי קריאת תווים, וללא צורך במורה פרטי. האפליקציות, אגב, מתאימות גם ללמידה משותפת של כל בני המשפחה ביחד והן מוצעות ללא תשלום.
7 צפייה בגלריה
אפליקציות לימי קורונה
אפליקציות לימי קורונה
מעצבים אלבום תמונות
(צילום: יח"צ)

מעצבים הגדה לפסח

אפליקציית לופה נועדה לעיצוב אלבומי תמונות, מה שיכולה להיות פעילות משותפת של כל בני המשפחה. כל מה שצריך הוא אוסף תמונות משפחתיות וקצב חוש אומנותי שהילדים ישמחו לתרום. באמצעות אפליקציית מחשב או ישירות באתר החברה ניתן לשבץ את התמונות, לעצב את הדפים, ובסופו של דבר להדפיס את האלבום. במבצע יפה לקראת פסח אפשר לעצב הגדות לפסח משולבות בתמונות המשפחה, וההכנסות יתרמו לעמותת אלו"ט - האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם.

קוראים ספרים דיגיטליים

אפליקציית "עברית" מאפשרת לקרוא כמעט כל ספר שתעלו על דעתכם באמצעות קורא אלקטרוני, מחשב טאבלט או אפליקציה בסמארטפון האישי שלכם. כל מה שצריך לעשות זה להיכנס לחנות הספרים המקוונת באתר החברה, להוריד את הספר, ומיד הוא מופיע על מדף הספרים הווירטואלי שלכם באפליקציה. אז הנה, כך אפשר לקרוא ספר חדש, גם כשחנויות הספרים בקניונים סגורות. עברית מתגייסת עכשיו לתמוך בציבור ומציעה שני ספרים במתנה: למבוגרים הספר "איש הלחישות" מאת אלכס נורת' ולבני נוער הספר "מבצע מנהטן" מסדרת המתח "שליחות חשאית". גילוי נאות: עברית היא חברה בקבוצת "ידיעות אחרונות".
7 צפייה בגלריה
אפליקציות לימי קורונה
אפליקציות לימי קורונה
מדף הספרים הוירטואלי
(צילום: יח"צ)

שומרים על קשר עם סבא וסבתא

עכשיו, כשסבא וסבתא נמצאים בסגר של ממש ולא ניתן לבקר אותם, הנה רעיון שמאפשר לשמור איתם על קשר מהנה: מסגרת תמונות דיגיטלית שמאפשרת להם לראות תמונות חדשות של כל בני המשפחה. אם אכן הקשישים עדיין מתגעגעים לימים שבהם עלעלנו בתמונות מודפסות על נייר, אז מסגרת דיגיטלית היא הדבר הכי קרוב לזה.
חברת ביקונקט מחזירה עכשיו את הטכנולוגיה, שכמעט ונעלמה בשנים האחרונות, אבל במתכונת חדשה: היא מציעה מסגרת דיגיטלית של Frameo בגודל 10 אינץ' עם חיבור WiFi, שמאפשר חיבור לרשת וכך ניתן לעדכן את התמונות שמוצגות בה מרחוק. עכשיו אפשר לצלם את הילדים והנכדים ולשלוח הכל סבא וסבתא שנמצאים בדיור המוגן. ואיך הם ישמחו שלא צריך את הסמארטפון והתמונות פשוט מופיעות במסגרת שבסלון.
7 צפייה בגלריה
אפליקציות לימי קורונה
אפליקציות לימי קורונה
מסגרת דיגיטלית של Frameo
(צילום: יח"צ)

ועוד כמה רעיונות

סמסונג נקסט, מרכז החדשנות בתחום התוכנה של סמסונג בתל אביב, העלו לרשת אתר חדש שמרכז לינקים מעניינים ומידע למי שבבידוד. למשל: כלים לעבודה ולמידה מרחוק, בינג' שווק דיגיטלי, טיפים לפגישות Zoom, פודקאסטים, קורסים, קישורים לאימוני ספורט, מוזיקה, ופעילות מגוונת לתלמידים. בנוסף ניתן להגיע מכאן לאתרי מעקב אחר התפרצות הקורונה.
רוצים ללמוד על הקורונה לעומק? למה לא תקדישו כמה דקות מדי יום להשתתפות בקורס מקצועי שמוצע באתר הלימוד מרחוק קורסרה (Coursera)?
עמותת מחשבה טובה למען אנשים בגיל השלישי ומיעוטי יכולת הקימה פלטפורמה להנגשת שירותים דיגיטליים לבני הגיל השלישי, אוכלוסיית האזרחים הוותיקים שהוגדרו כקבוצת סיכון ולכן נדרשים לבידוד ממושך. מדובר בפורטל למידה שמציע כלים שימושיים כמו רכישת מצרכים אונליין, שירותים רפואיים מקוונים, יצירת קשר דיגיטלי עם בנקאי, רשתות חברתיות- שמירה על קשר עם בני המשפחה, צריכת שירותי פנאי ובנוסף מאגר תכנים ליצירת עניין והפוגה מהמתח.