אבקש להגיד לפרוטוקול, שיש לי התנגדות אידאולוגית ל-Bose Frames Alto, משקפי השמש של חברת האודיו בוס (Bose), שמשלבים בתוכם רמקולים זעירים. בלחיצת כפתור, יכולים משתמשי המשקפיים האלה להפוך אותם למטרד עבור הסובבים אותם. שומעים מוזיקה בעוצמה נמוכה? הכל בסדר. עוברים את ה-50-60 אחוזי עוצמה? החוויה תהפוך לשיתופית בכפיה.
וכן, אפשר לומר דברים דומים גם על רמקולים ניידים. ההבדל הוא שאלה שמורים אצל רבים מאיתנו למקומות בהם שלוות אחרים אינה מופרת על ידי הפעלתם (או כך אני רוצה להאמין לפחות ותנו לי לחיות באשליות). אבל משקפי שמש שמהווים גם תחליף לאוזניות? בבירור מיועדים לשימוש קבוע. אנשים לא ילכו להשתזף בחוף מבודד עם המשקפיים האלה, אבל בתחבורה ציבורית הם ישימו אוזניות.
4 צפייה בגלריה
Bose Frames Alto
Bose Frames Alto
Frames Alto. אופנתיים או לא?
(צילום: Bose)
זה הופך את ה-Frames למימוש לא רע, לפעמים אפילו מפתיע לטובה, של רעיון בעייתי בעיניי. אבל הם לא התחילו ככאלה. המשקפיים האלה היו אמורים להיות חלק ממערכת המציאות המורחבת של בוס. במסגרת זו צוידו האוזניות במספר חיישנים ומפתחי אפליקציות יכלו להשתמש בהם כדי לספר לכם דברים מעניינים. האפליקציות הראשונות שהושקו עזרו לנווט, לשחק גולף, לקבל מידע על מקומות, ועוד. מוקדם יותר השנה זנחה בוס את המאמצים האלה, וכיום Frames הם פשוט משקפי שמש עם רמקולים מובנים.
זה לא פשוט, מה שחברת האודיו הפופולרית הצליחה לעשות כאן. בעוצמת צליל נמוכה מספיק, ה-Frames מרגישים קצת קסומים. כשהם לא על הראש שלכם, אי אפשר לשמוע כלום. הרכיבו את המשקפיים, ותשמעו סאונד נקי ומפורט עם בס טוב בצורה מפתיעה. זו איכות צליל שמשתווה לאוזניות סטנדרטיות.
4 צפייה בגלריה
Bose Frames Alto
Bose Frames Alto
Frames Alto. לפעמים מפתיעות לטובה
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
בעוצמת צליל גבוהה מתרחשת דליפת סאונד ברמה של אוזניות פתוחות. אפילו אנשים שנמצאים במרחק כמה מטרים מכם יוכלו לשמוע את מה שאתם שומעים. בנוסף, ה-Frames בשום שלב לא מתיימרים לחסום רעשים שמגיעים לאוזן, כך שבסביבה רועשת מאוד יעילותם תהיה נמוכה יותר.
אם אתם מצפים לביקורת אופנה על ה-Frames, צר לי לאכזב אתכם. אני לא יודע אם הם אופנתיים או לא. המשקפיים גדולים יחסית, עם ידיות עבות, אבל קלים מאוד ודי נוחים להרכבה. כן אגיד, שלי הם היו טיפה צרים. אגב, החלפת העדשות לעדשות מרשם באופן פרטי תבטל את האחריות של בוס.
יש למשקפיים האלה הגנה בתקן IPX4. הכוונה היא שהם נבדקו ויכולים לעמוד בקצת מים - תחשבו על גשם קיצי, לא טבילה בדלי - אך לא נבדקה עמידותם לאבק וחלקיקים. לא ברור מה זה אומר לגבי ביקור בחוף הים. בכל מקרה - כמו רוב מכשירי חשמל - כנראה לא תרצו להניח אותם על החול או לקרב אותם למים מלוחים.
4 צפייה בגלריה
Bose Frames Alto
Bose Frames Alto
לפעמים חוויה שיתופית בכפיה
(צילום: Bose)
נרתיק הנשיאה של ה-Frames גדול ומסורבל קצת, ובניגוד למשקפיים טכנולוגיים אחרים כמו ה-Spectacles של סנאפצ'אט, הוא אינו מטעין את המשקפיים. כבל ההטענה, אגב, הוא ייעודי. זה קצת חבל, כי הסוללה של המשקפיים מספיקה רק לכארבע שעות.
אמצעי הקלט היחידי במשקפיים הוא כפתור אחד בצבע זהב בתחתית אחת הידיות. זה הכפתור שבאמצעותו מדליקים את המשקפיים, מתחילים ומפסיקים נגינה של שיר, עוברים קדימה ואחורה, ועונים לשיחה או מסיימים אותה. רוצים להגביר את השמע? רק דרך הטלפון. זה קצת פספוס מצד בוס. רוב אוזניות בלוטות' כיום נותנות לכם שליטה כמעט-מלאה בתוכן המתנגן באמצעות שני כפתורים, והגבלה לכפתור אחד מצמצמת מאוד את האפשרויות. אי אפשר, למשל, לקרוא לסירי או ל-Google Assistant דרך הכפתור, רק לדבר איתם אם קראתם להם באמצעות הטלפון.
4 צפייה בגלריה
Bose Frames Alto
Bose Frames Alto
Frames Alto באים עם אפליקציה
(צילום: Bose)
ואגב המיקרופון, הוא טוב מאוד. השיחות שעשיתי באמצעות ה-Frames נשמעו לצד השני כמו דיבורית סטנדרטית כשהייתי במקום קצת רועש, וכמו הטלפון עצמו כשהייתי בחדר שקט. וכן, לא ברור כמה תסריט שימוש של חדר שקט רלוונטי במקרה של משקפי שמש.
גם אם נתעלם מהרצון שלי לסביבה פחות רועשת, ההצעה שבוס מציעה לכם בדמות ה-Frames היא נישתית. כמשקפי שמש, הם דורשים התעסקות והטענה. כתחליף לאוזניות, הם רלוונטיים רק כאשר אתם נמצאים מחוץ לבית, ביום שמשי. וגם אז, הם לא יחסמו את רעשי הסביבה. לפחות התמחור - 1,199 שקל - לא גבוה בצורה יוצאת דופן יחסית למשקפי שמש של מותג מוכר.
וזו, כנראה, הדרך הנכונה להתייחס אליהם - כאל משקפי שמש קודם-כל, ותחליפי אוזניות רק אחר כך. אתם מחפשים זוג חדש של משקפי שמש, ומוכנים לשלם 1,199 שקל? אולי בוס יהיו יפים ונוחים מספיק עבורכם, ומערכת הסאונד המובנית תהווה בונוס נחמד. מחפשים אוזניות חדשות? יש בשוק מוצרים הרבה יותר הגיוניים.