משבר הקורונה והבידוד החברתי הפכו את פגישות הזום, הסקייפ ודומיהן לסטנדרט החדש. אבל העובדה שאנחנו מצטלמים בסלון או בחדר העבודה שלנו - עם ילד או שניים שמדי פעם נכנסים לפריים - לא אומרת שאנחנו לא צריכים להשקיע במשרד הווירטואלי שלנו. כמו שלא תשתתפו בשיחת עבודה בפיג'מה ועם שיער פרוע, כך גם כדאי להשקיע בציוד שיעזור לכם להפיק וידאו איכותי - על אחת כמה וכמה אם אתם משתמשים בזום לצרכים מקצועיים כמו הרצאות, שיעורים וכו'. כמה כסף צריך להשקיע? זה תלוי בכם.
צפו במדריך המלא של רועי גליץ

5 צפייה בגלריה
רועי גליץ
רועי גליץ
איזו גרסה של רועי גליץ אתם מעדיפים?
(צילום: רועי גליץ)
בתור צלם טבע שמרצה הרבה וכרגע נמצא בסגר כמו כולם, מאוד חשוב לי שהקהל בבית יהנה מההרצאות שלי גם לאחר שהן עברו למרחב הווירטואלי. מעל הפסקה הזאת יש שני צילומי מסך מאותו החדר, אחד מהם עם המצלמה של המחשב ובלי תאורה והשני מתוך הרצאה שהעברתי עם הכלים שאני אסביר עליהם כאן. די ברור מה צולם איך.
אז מה צריך בשביל לשדרג את התוצאה?
1. מצלמה - ישנן מצלמות רשת טובות ומגוונות ונראה שלוג'יטק די שולטות בשוק הזה, אבל בשביל מראה באמת איכותי כדאי להשתמש במצלמה קצת יותר רצינית. ישנם דגמים רבים של מצלמות רפלקס (DSLR) ומצלמות וידאו. חשוב שלמצלמה תהיה יציאת HDMI נקייה בלי המידע של הצילום על המסך. חיפוש קליל בגוגל יגלה אם הדגם שברשותכם עומד בדרישה. את חלק מהמצלמות אפשר לחבר ישירות למחשב באמצעות כבל USB ולהגדיר בתור מצלמת רשת. אני אישית משתמש במצלמת ניקון D850, אולם לרוב האנשים זהו פתרון יקר למדי. מחפשים פתרונות זולים יותר? בדקו את האפשרויות הבאות: C922 של לוג'יטק, סוני A5100, או ניקון Z6.
5 צפייה בגלריה
מדריך צילום בזום
מדריך צילום בזום
מערך הצילום
(צילום: רועי גליץ)
2. כרטיס לכידת וידאו - מדובר ביחידה שמקבלת שידור HDMI ומתרגמת אותו למחשב כך שהוא חושב שמדובר במצלמת רשת שמתחברת אליו בחיבור USB. אני משתמש ב-Elgato Cam Link 4K, אם כי שמתי לב שמאוד קשה להשיג אותו מאז תחילת משבר הקורונה.
5 צפייה בגלריה
מדריך צילום בזום
מדריך צילום בזום
החיבור למחשב
(צילום: רועי גליץ)
3. תאורה - תאורה טובה היא אחד הדברים הכי חשובים לשדרוג הנראות. אפילו בלי מצלמה מתוחכמת, מקור אור טוב יהפוך את השידור שלכם להרבה יותר טוב. פאנל LED שמציג תאורה רכה וגדולה יציג מראה מחמיא ונעים לעין. חלק מהאנשים אוהבים להשתמש ב-Ring Light שזה מקור אור טבעתי מסביב למצלמה, אך הוא עלול ליצור מראה שטוח וללא צללים בכלל. אני אישית משתמש ב-Elgato Key Light, שניתן לשליטה מהמחשב ומאיר באופן איכותי. בשביל לצבוע את הרקע, אני משתמש בתאורה זולה מאוד של פס לדים המיועד להדבקה על חלק אחורי של מסך טלוויזיה.
5 צפייה בגלריה
מדריך צילום בזום
מדריך צילום בזום
הסט-אפ המלא
(צילום: רועי גליץ)
4. מיקרופון - איכות המיקרופונים במחשבים ובטלפונים היא מאוד נמוכה, בטח לעומת מיקרופון קונדנסר איכותי. ניתן למצוא מיקרופונים טובים בעלויות לא גבוהות, וכמובן מיקרופונים מדהימים שיעלו לכם הרבה יותר. אני רכשתי סט הכולל זרוע ופילטר פופ בעלות של 50 דולר באמזון. ודאו שניתן לחבר את המיקרופון שאתם רוכשים למחשב באמצעות USB.
5 צפייה בגלריה
מדריך צילום בזום
מדריך צילום בזום
מומלץ לרכוש מיקרופון קונדנסר
(צילום: רועי גליץ)
5. מחשב - ניתן להתקין תוכנות שמשפרות את איכות השמע מהמיקרופון ואת התמונה של המצלמה. אפשרי, מן הסתם, גם לחסוך ולהתפשר על מחשב ומצלמה ורק לחבר תאורה טובה ומיקרופון איכותי לטלפון הנייד ולערוך את השיחות ממנו, אך התוצאה תהיה בהתאם. רועי גליץ הוא צלם טבע בינלאומי המתגורר בימים אלו בניו יורק. אתם מוזמנים לעקוב אחריו באינסטגרם ולצפות בצילומים נוספים באתר הבית שלו