אם הספר "50 גוונים של אפור" עשה לכם את זה בזמנו, דעו שאתם לא לבד. דוח מצב האינטימיות לשנת 2024 של חברת ארייה (Arya) הישראלית העלה כי 35% מהנשאלים הביעו עניין בהוספת מעט "פלפל" לזוגיות שלהם.
לפי הדוח, מעין גרסה מודרנית לדוח מאסטרס וג'ונסון המיתולוגי, 100 אלף משתמשי הפלטפורמה של ארייה לא מחפשים סטוצים, אלא דרך להחזיר את הרומנטיקה והתשוקה לחיי הזוגיות שלהם שנקלעו לשגרה. בהתאם, 90% מהמשתמשים שדיווחו שאינם מרוצים מחיי המין שלהם, טענו כי הדבר משפיע על הזוגיות בה הם נמצאים.
"קופסת הפתעות" מבוססת AI
ואם אתם תוהים איך כל זה קשור לטכנולוגיה, אז התשובה היא, איך לא, בינה מלאכותית. ארייה היא אפליקציה לשיפור הזוגיות הכובשת בימים אלה את השוק האמריקאי ועושה שימוש ב-AI כדי ללמוד את העדפותיהם ורצונותיהם של בני הזוג. היא מציעה להם "סצנות" משתנות, המאפשרות להם להתנסות באינטימיות שטרם הכירו. החוויה הזו מועצמת באמצעות "קופסת הפתעות" שנשלחת לבני הזוג, ובתוכה חפצים שונים שנועדו לעזור להם להעצים את, ובכן, חווית המשתמש שלהם.
עד כה נרשמו 200,000 משתמשים לפלטפורמה של ארייה בארה"ב, ומתוכם עשרות אלפים הפכו למשתמשים פעילים – זוגות שמקבלים מדי חודש פעילות חדשה להתנסות בה. היקף המשתמשים גדל פי 10 במהלך השנה האחרונה, וזו כנראה הסיבה לכך שהחברה דיווחה אתמול (ג') על סגירת סבב גיוס הון שני (סבב A) בהיקף 8.5 מיליון דולר, שנה בלבד אחרי הסבב הקודם, כאשר סך כל ההון שגייסה החברה עד כה עומד על 16 מיליון דולר.
גיוס ההון הובל על ידי קרן Ibex Investors בהשתתפות המשקיעים הקודמים - Play Ventures, Patron Fund, ו-BigBets.vc ושורה של משקיעים פרטיים כמו "הכרישה" יסמין לוקץ', נעמה ברקלר, מייסדת ומנכ"לית BetterHealth, ניל פריק, מייסד שותף של קספר ועוד.
עופר יהודאי, מייסד משותף ומנכ"ל ארייה, טוען בשיחה עם ynet כי בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בתחום איכות החיים, ה-wellness, ובנכונות של אנשים להשקיע ממון בבריאות הנפש, בתזונה ובאיכות השינה שלהם. בהתאם, גם הרווחה הזוגית (Couple wellness) הופכת לעניין חשוב שעולה על סדר היום.
"אנשים רגילים למצוא אהבה אונליין", מסביר יהודאי, "אבל איך אתה משמר אותה? פה יש פער. קל אולי לשכוח, אבל בין עולם השידוכים באונליין לעולמות הטיפול הזוגי והגירושים, יש שנים של זוגיות טובה ובריאה, אבל הכלים לסייע לשמור עליה די מוגבלים".
יכול להיות שהאפליקציה שלכם היא דור ההמשך של טינדר? למי שמצא זוגיות אונליין ורוצה לשמר אותה בעזרת האונליין?
"80% מהלקוחות שלנו הן אימהות מדור המילניום (ילידי שנות ה-80 וה-90, ט"ש), בנות 35 עד 45, נשים שהחליטו לקחת אחריות על מערכת היחסים והאינטימיות שלהן. מה שמשותף לכל המשתמשים שלנו הוא שמדובר בציבור שרוצה להוציא כסף על איכות החיים שלו, שמשקיע בתזונה, שעושה מאמצים כדי להיראות טוב יותר, שרוצה לחיות את החיים במקסימום".
למה דווקא נשים?
"כשמדברים עם אנשי מקצוע, הם לא מופתעים שברוב המקרים האישה היא זו שלוקחת את ההובלה, זו ממש תופעה בתחום האינטימיות ומערכות היחסים. ברוב המקרים האישה לוקחת אחריות על הזוגיות בפן הזה והפרטנר – זורם. מעניין לציין שבאותם 20% מהמקרים בהם הגבר הוא הלקוח, אלה הזוגות שנשארים הרבה יותר זמן ביחד".
אפשר להיכנס לעומקם של דברים ולפרט את סוגי הפעילויות שמציעה ארייה ללקוחותיה, אבל ynet הוא אתר לכל המשפחה - אז נימנע מכך. בסופו של דבר כולם יודעים במה מדובר, הבעיה היא שרובנו נבוכים מלדבר על זה אפילו עם בן או בת הזוג שלנו.
יהודאי מספר על חבר שלו ושל אשתו, יניב. לכולם הרי יש חבר יניב, אבל במקרה הזה הוא החליט לחמוד לצון ולקנות צעצוע מין חביב לבני הזוג. זה הפך נושא לבדיחות, אבל גם עורר סקרנות מבלי שאחד מבני הזוג נתפס כמי שכופה על השני דבר מה. "ארייה היא כמו יניב", אומר יהודאי, "היא מכירה את שנינו, היא קונה לנו את המתנה ואם היא פספסה – זו היא שאחראית".
דרך ההפעלה של הפלטפורמה שונה מאוד מאפליקציות מוכרות אחרות: המשתמשים מתכתבים עם ה-AI, שמכונה "קונסיארז'", והוא עונה להם בכתב. בשיחות בני הזוג מספרים מה מעניין אותם, מה הם רוצים ללמוד ומהם הגבולות שלהם, והקונסיארז', כמו יניב, מציע להם רעיונות מ"ניסיונו", ומפנק אותם במתנות מרגשות.
ארייה הוקמה ב-2022 על ידי היזמים עופר יהודאי ותומר מגיד, שניהם יזמים ותיקים עם כמה סטארטאפים שמכרו לפני כן. הם גייסו לצידם את ד"ר יעל דורון המוכרת כ"יעל מחתונמי" כיועצת מדעית. כעת הודיעה החברה על מינויה של מדריכת המיניות והסקסולוגית הידועה שאן בודראם ל-CIO (Chief Intimacy Officer) של החברה. מלבד הצוות המדעי והמומחים שפיתחו את מאגר התוכן ואת הפעילויות, ארייה מפעילה גם מוקד תמיכה אנושי, שנכנס לפעולה כשה-AI לא ממש בטוח מה עליו לעשות במצבים מסוימים.
ה-AI לא הופך לתחליף מסוים לבן או בת הזוג?
"היום אתה רואה המון אפליקציות שמשמשות בני זוג וירטואליים, חברים וירטואליים, בני לוויה וירטואליים. אנחנו מנסים להראות שה-AI שלנו הוא אחר, הוא מחבר אותך למישהו בחיים האמיתיים בצורה טובה יותר, ולא מחליף את המישהו הזה".
אחרי מאות אלפי משתמשים, לארייה יש דאטה עשירה המתארת את העדפות הזוגיות והאינטימיות של האמריקאים. כך למשל מתברר, ששליש מהזוגות רוצים להיות יותר נועזים ממה שהם, שליש רוצים להחזיר את הניצוץ ליחסים ביניהם ושליש רוצים ללמוד דברים חדשים שעוד לא התנסו בהם. מרבית האנשים מדברים עם הקונסיארז' שלוש-ארבע פעמים בשבוע, וכאמור פעם בחודש הוא שולח להם סצנה חדשה עם חפצים מעניינים מעולמות האינטימיות.
בהתאם, ה-AI של ארייה אומן בשנתיים האחרונות על טקסטים שאף אחד ממודלי ה-AI האחרים לא מכיר, ואולי לא רוצה להכיר. הדאטה הזו היא בעלת ערך רב בסיוע למשתמשים, כשהיא מזהה תבניות התנהגות והעדפות של בני אדם, ואילו הצעות ישפרו את שביעות רצונם מחייהם.
יהודאי טוען שמבחינתו מדובר בשליחות של ממש. "יש 72 מיליון זוגות בארה"ב. המטרה שלנו היא באמת, בלי ציניות, ליצור couple wellness (או בעברית – רווחה זוגית). כשאתה רואה את הפידבק מזוגות שאומרים – 'גיליתי את אשתי/בעלי מחדש', זה נותן לך אנרגיה, יש פה פוטנציאל אדיר. הטרנד בקרב בני דור המילניום ואלו שהגיעו אחריהם הוא שהם מקיימים פחות יחסים. אז אנחנו כאן כדי לתת להם כלים חדשים להשקיע באינטימיות ובזוגיות שלהם".