ברשת
אורי צרור: דעה פוליטית לא מביאה עוקבים, זה משהו רגעי
53:23
אורי צרור בסך הכל בן 18, אבל כבר בעלים של משרד יחסי ציבור בתל אביב, שמנהל צוות עובדים ומתווה אסטרטגיות לחברות ולמשפיענים הגדולים בישראל. בין היתר מיוצגים אצלו גיא הוכמן וספיר קשתי, כמו גם מאור אדרי ומאיה דדון. אפילו השופטת בדימוס אתי כרייף שכרה את שירותיו.
בתור מי שנמצא בתחום כבר מגיל 12, צרור מכיר מקרוב את העולם של המשפעינים, ואת הקו הדק שבין פרובוקציה לשעמום. "המפרסמים מפחדים יותר מדי מפרובוקציות של משפיענים, הם נורא סטריליים. אני לא רואה את סתיו קצין עובדת בקרוב. הצעתי את זה וכבר שמעתי מחברות גדולות שאמרו עליה לא. היא צריכה לבוא ולשקם את התדמית שלה".
"מנגד, מי שמשעמם לחלוטין ולא מביע דעה יהיה גם לו קשה להביא קמפיינים. צריך להיות באמצע. לבוא עם אג'נדה וקהל, אבל לא להיות פעיל חברתי. נטלי דדון, למשל, הפכה לפעילה פוליטית והפסיקו לעבוד איתה. מיוצגת שלי רצתה להתבטא פוליטית והסברתי לה שזה יכול לפגוע בה".
"אני לא מתערב למיוצגים שלי בשאלה אם ללכת להפגנות, אבל אני לא ממליץ לאמנים להשמיע דעה פוליטית נחרצת. קובי פרץ, מיוצג שלי, קיבל כותרות שהוא תומך בבן גביר, אבל יש לזה חסרונות. נושאים אפורים כמו איכות סביבה, אם משפיען יביע דעה זה לא משהו שיכעסו עליו. אבל דעה פוליטית לא סוגרת הופעות או מביאה עוקבים לאינסטגרם. זה מביא כותרות וזה רגעי, צריך לפעול לפי אסטרטגיה ולחשוב עשרה צעדים קדימה".
1 צפייה בגלריה
אורי צרור
אורי צרור
אורי צרור
(צילום: טל חמדי)
צרור התחיל בגיל צעיר במיוחד. "התחלתי לעבוד בגיל 12 והגעתי לאירועים. עשיתי יוזמות חברתיות ותקשורתיות, הבנתי שכיף לי ושאני רוצה לעסוק בזה. הלכתי למס הכנסה ורציתי לפתוח עסק בגיל 13, אבל אמרו לי שאי אפשר. אני התעקשתי, אספתי מסמכים של לקוחות שרוצים לעבוד איתי ובסוף אישרו לי. עשיתי את זה על הדרך, והעבודה הגדולה הראשונה שלי הייתה עם רוברטו בן שושן, שהציע לי להיות היחצ"ן של הסוכנות, חוץ מנועה קירל".
"רוב אנשי יחסי הציבור מאוד מבוגרים וזה תחום מיושן. אני מתחרה עם הגדולים ביותר, שיושבים במגדל השן ונמצאים עם אליטה מאוד גבוהה, והם לא חיים את הקהל. אני מבין מה השטח רוצה ומה משפיע", הוסיף צרור. "למשל, בעבר גלגלצ היו מונופול. הם עדיין משפיעים, אבל היום זה עובד הפוך – השטח קובע מה ייכנס לגלגלצ. סאונד שמתפוצץ בטיקטוק ייכנס לפלייליסט".
גם הרשתות החברתיות עצמן עברו שינוי משמעותי בשנים האחרונות. "האינסטגרם הפך לערוץ קניות, ואין בזה דבר רע. משפיענים מרוויחים מזה וזה בסדר. אם זה לא היה נוצר בשביל זה היו חוסמים את הפרסומות האלה מהפלטפורמה. בטלוויזיה יש פרסומות, בסטורי אפשר לדלג. אם אתה אוהב תוכן של משפיען לא תהיה מוכן לספוג את הפרסומות והקוד קופון בשביל לצרוך את התוכן חינם? משפיענים שיבקשו כסף על התוכן שלהם – הקהל לא ירצה לשלם על זה, לדעתי".

עוד "ברשת":

לא פעם איש יחסי הציבור צריך להתמודד עם אירועים שקורים בחיי המיוצג. אם זה פרידה, מחלה, או דווקא בשורות טובות. לא פעם קיימת התחושה שהיחצנים רוקמים זוגיות בכוונה בין אנשים כדי לייצר עניין סביב המיוצגים.
"משרדי יח"צ עושים את הדברים האלה, זה קיים", הודה צרור. "בעבר ציוותו זוגות, אבל היום זה פחת כי הקהל לא טיפש. בהתחלה חשבתי שהזוגיות של נועה קירל ודניאל פרץ לא אמיתית, אבל היום אני חושב שזה אמיתי, אבל שהיציאה של הדבר הזה החוצה לא הייתה טובה. אני הייתי שומר על זה בקנאות מבחינת זמן, ומפריד בין הפרידות".
"לקוחות שלי יודעים שהם צריכים להגיד לי על המשברים שלהם. חשפנו, למשל, את הסרטן של גיא הוכמן, וההבנה של זה לא פשוטה. חשבנו איך להוציא את זה ומתי. אני מלווה אותם בהכל. זה לא עבודה קרה, זה להיות פסיכולוג".
לסיום, צרור עוקץ חלק מהמשפיענים שמנסים לצבור כוח בלי עבודה קשה. "אנחנו לא קונים עוקבים, כי מפרסמים מסתכלים על פילוחים ועל מי קונה את הסחורה. משפיענים שמים לב לזה, וזה יכול ליצור נזק. היום אוהבים אותנטיות, לכן משפיענים כבר לא משתמשים בפילטרים".
אורי צרור מתארח ב"ברשת"
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.