נטפליקס, ענקית הסטרימינג הפופולרית, הפכה בימי משבר הקורונה למפלט האחרון עבור השוהים בבית. עד כדי כך, שמשרד התקשורת הוציא השבוע בקשה להפחתה באיכות השידור, כדי למנוע עומס על תעבורת הרשת בישראל. בין אם אתם מכורי נטפליקס כבדים ובין אם רק בשבועות האחרונים למדתם להכיר את צפונות הבינג', יש לנו כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל הרבה יותר מהמנוי שלכם.
3 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: MCT)

להתחיל מחדש

בהיותו מבוסס על אלגוריתמים, נטפליקס מתגאה במיוחד במנגנון ההמלצות האוטומטי שלה. כדי שזה יעבוד, היא אוספת מידע על הרגלי הצפייה שלכם, מפלחת ז'אנרים מועדפים ובודקת כמה פעמים אתם קמים לשירותים במהלך פרק ממוצע. אם מאסתם בהצעות של נטפליקס, ואתם מרגישים שהאלגוריתם כבר לא ממש מכיר אתכם, אם נתתם לצפייה מביכה ב-Love Is Blind להכתיב עבורכם המלצות מבוססות טראש ועכשיו אתם מתחרטים - אפשר להתחיל מחדש.
3 צפייה בגלריה
מתוך "Love is Blind"
מתוך "Love is Blind"
לא נגלה שהתמכרתם. "Love is Blind"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
לאחר שהתחברתם, גשו לתפריט ההגדרות בסרגל העליון של המסך. משם לחצו על Account או "החשבון שלי", ומשם ל"פעילויות צפייה". כאן יושבת היסטוריית הצפייה המלאה שלכם. תוכלו לבחור להסיר ממנה תכנים נקודתיים, או לגלול מטה ל"החבא הכל" - ובכך לאלץ את מנגנון ההמלצות להתחיל להכיר אתכם מחדש.

מיותר וגאוני

נטפליקס פארטי, תוסף חיצוני לדפדפן כרום, הוא כנראה הרלוונטי ביותר לימי הבידוד החברתי. הוא מאפשר לכם לצפות יחד בתכני נטפליקס עם מנויים אחרים, ואפילו לצ'וטט ביניכם במהלך הצפייה - הכל בתוך אותו חלון. המשתתפים יכולים להגדיר לעצמם כינויים ואייקונים, ולשחזר קצת נוסטלגיה בצפייה משותפת בפרק של "חברים". כדי שהתוסף יעבוד, כל הצדדים צריכים להתקין אותו.
3 צפייה בגלריה
צפייה משותפת בנטפליקס
צפייה משותפת בנטפליקס
צפייה משותפת בנטפליקס
(צילום מסך)
היכנסו לאתר של Netflix Party והורידו את התוסף. כנסו לנטפליקס וחפשו פרק או סרט לצפייה משותפת. בחרתם? עכשיו גשו ללחצן NP של התוסף, ליד שורת הכתובת בדפדפן. העתיקו את הקישור ושלחו לחברים. קיבלתם קישור? לחצו עליו, ולאחר מכן על כפתור התוסף. שיחת הצ'אט תיפתח אצל כולם, ועכשיו רק נשאר להתווכח האם זו המצאת המאה או טמטום מוחלט.

בלי אוכלי חינם

חטאתם ומסרתם את הסיסמה שלכם לנטפליקס לחברים הנצלנים? הם כנראה צופים ביותר מסכים ממה שמותר להם. עכשיו כשכולם בבית כל הזמן, סביר להניח שזה מתחיל להפריע לכם. ודאי תשמחו לגלות שיש דרך טכנית פשוטה לזרוק את כולם החוצה, מבלי להתחיל לנהל את השיחה המביכה בעולם: "אחי, שחרר קצת מהנטפליקס הרגת אותנו".
כל מה שאתם צריכים לעשות זה להכנס לתפריט ההגדרות בנטפליקס, ל"חשבון שלי", ומשם לגלול עד שתגיעו לאופציה המיוחלת: "התנתק מכל המכשירים". תוכלו לנהל שם גם את המכשירים המחוברים כרגע, ולבצע בחירות קשות. שימו לב, בנטפליקס מודיעים שמרגע שניתקתם את כלל המכשירים המחוברים - עשויות לעבור כ-8 שעות עד לניתוק המלא, אז כדאי למהר ולהקליק, שלא תיתקעו בלי יכולת לצפות.

הורדות למובייל

אפליקציית נטפליקס למכשירים ניידים מאפשרת הורדה של מרבית התכנים למכשיר, לצפייה במצבים שבהם אין חיבור זמין לרשת. בימים כתיקונם, הפיצ'ר הזה רלוונטי במיוחד לטיסות, אבל, ובכן, אין טיסות. בכל זאת, אפשר להקפיד להוריד תכנים מראש, ואז לחסוך עומס על הרשת הביתית במקרה שהילדים פתאום רוצים לצפות במשהו במכשיר הנייד.
נכנסים לאפליקציית נטפליקס, ובוחרים פרק או סרט להורדה. במסך הפנימי תבחינו באייקון להורדה, ואם מדובר בסדרה שלמה - תראו אותו לצד כל פרק. באפליקציה אפשר להפעיל את מצב "הורדה חכמה", כך שבכל פעם שהיא תזהה חיבור ל-WiFi, היא תוריד אוטומטית את הפרק הבא.

למיטיבי לכת

מתוסכלים מקטלוג התכנים של נטפליקס בישראל? אפשר להתקין VPN ובאמצעותו לבחור בקטלוגים עשירים יותר, אלה של ארצות-הברית או אירופה למשל. עדיף VPN שעולה כסף, כי החינמיים בלתי-יציבים. כדאי לזכור שתכנים שאינם מיועדים לישראל יופיעו לרוב ללא כתוביות בעברית.