בפעם הבאה שתבקרו בבית החולים איכילוב, אל תתפלאו אם תבחינו ברופאים מסתובבים כשעל פניהם משקפיים שנראים כאילו נלקחו מסרט מדע בדיוני. במסגרת שיתוף פעולה עם חברת התקשורת פרטנר ומפתחת משקפי המציאות הרבודה (AR) MindsView, יצא לדרך בשבוע שעבר פיילוט חדשני וראשון מסוגו בישראל, שמאפשר לרופאים מומחים במחלקת טיפול נמרץ לספק חוות דעת מרחוק, הכוללת ויזואליה דיגיטלית והדרכה, באמצעות משקפי מציאות רבודה.
3 צפייה בגלריה
המשקפיים של MindsView
המשקפיים של MindsView
המשקפיים של MindsView. "מענה שישרת היטב את המטופלים ואת המטפלים"
(צילום: יח"צ)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

המשקפיים של העתיד

טכנולוגיית מציאות רבודה מאפשרת לשלב אלמנטים דיגיטליים בסביבה הפיזית של המשתמשים. "המשקפיים שלנו מורכבים ממיקרו-מחשב, מספר מצלמות ייעודיות, אוזניות, מיקרופון, צג ועדשה להקרנת סימנים", מסביר אביב הולין, מייסד-שותף בחברת MindsView. "הנתונים שהמשקפיים שולחים ומקבלים מועברים באמצעות כרטיס סים המובנה באופן ישיר אל תוך המשקפיים המשתמש בתשתית הדור החמישי של פרטנר. בצד השני של המערכת יושב הרופא המומחה שמקבל את כל הנתונים אל אפליקציה ייעודית ומאובטחת המותקנת על גבי מחשב. בעתיד צפויה האפליקציה להיות זמינה להורדה ושימוש גם בסמארפונים".
3 צפייה בגלריה
משקפי המציאות הרבודה של MindsView
משקפי המציאות הרבודה של MindsView
משקפי המציאות הרבודה של MindsView
(צילום: MindsView)
"החדרת המשקפיים לשדה הקליני עשויה להוות קפיצת דרך רפואית משמעותית אשר תתבטא בשיפור איכות, זמינות ובטיחות הטיפול הרפואי", מסביר ד"ר עדי נמרוד, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים איכילוב. "מדובר במענה שישרת היטב את המטופלים ואת המטפלים כאחד, ויגשר על פערים קריטיים".
מטרת השימוש העיקרית של המשקפיים היא הכוונה, ייעוץ, עזרה ראשונה ושיתוף מידע בזמן אמת. אחד היתרונות המרכזיים של המערכת היא היכולה שלה לעבוד בכל מקום בקלות (זאת כל עוד יש גישה לרשת תקשורת סלולרית כמובן), מה שמאפשר לרופאים לתקשר עם קולגות ורופאים מומחים אחרים בלי יותר מדי מאמץ או עיכובים. המשקפיים, שתוכננו בשיתוף פעולה עם רופאים באיכילוב ומעצב תעשייתי, נוחים וקלים לשימוש ומסוגלים לספק זמן עבודה של קרוב לשעה לפני צורך בטעינה.
3 צפייה בגלריה
הראשון לאמץ את הטכנולוגיה: בית החולים איכילוב
הראשון לאמץ את הטכנולוגיה: בית החולים איכילוב
הראשון לאמץ את הטכנולוגיה: בית החולים איכילוב
(צילום: מוטי קמחי)
"המערכת משמשת למעשה כעיניים והאוזניים של הרופא המרוחק", מסביר הולין. "הרופא יכול לסמן בזמן אמת ועל-גבי התמונה המועברת אליו סימונים קבועים ומדויקים המשמשים ככלי עזר לרופא שנמצא עם המטופל שמסייעים לו לעבוד בקלות, במהירות ובמקצועיות. כמו כן, הסימונים נשארים במקומם גם כאשר הרופא מזיז את העיניים שלו מהמטופל הודות לטכנולוגיית מעקב תמונה ייעודית".
החזון השאפתני של MindsView הוא להפוך את המשקפיים לכלי עבודה קבוע של עולם הרפואה. "אם היום ניתן להגיד שכל אדם שמסתובב בבית החולים עם סטטוסקופ הוא כנראה רופא, בעוד 10-5 שנים אותו רופא יסתובב עם הסטטוסקופ על הצוואר ועם המשקפיים על הראש. אנחנו שואפים שהמשקפיים שלנו יהיו למעשה מרכז בקרה ומידע מקיף של הרופא שמשתמש בו, שיאפשר לרופא לקבל מעבר להתייעצות מרחוק גם פרטים בזמן אמת על המצב הבריאותי של המטופלים שלו, גישה מהירה לצילומים ואבחונים ועוד. כמו כן, היות והמערכת מסוגלת להקליט ולצלם כל הזמן, השימוש בה יהיה נכון וקריטי גם בזמנים בהם צריך לחקור אירועים רפואיים".
המשקפיים של MindsView עושים שימוש ברשת הדור החמישי של פרטנר הפרוסה באזור בית החולים. הפיילוט החדש הוא למעשה שיתוף הפעולה השלישי של פרטנר עם תכנית ההאצה "8200 אימפקט", המעודדת מתן פתרון לבעיות חברתיות באמצעות אמצעים טכנולוגיים. בפרטנר מצפים ששיתוף הפעולה הנוכחי יניח את היסודות לשיתופים פעולה נוספים בעתיד, שינצלו את המהירות הגבוהה ואת השיהוי הנמוך של הרשת.
"רשת הדור החמישי של פרטנר מאפשרת שימושים בטכנולוגיות חדשות ומתקדמות שבעבר לא היו חלק מיכולות שרשת תקשורת סלולרית סיפקה", מסביר יגאל גלעדי, סמנכ"ל הנדסה בפרטנר. "בימים אלה משדרגת פרטנר את האיכות והיכולות של הרשת שפרוסה באזור איכילוב על-ידי החלפת ליבת הרשת למה שנקרא בשפה המקצועית '5G Standalone'. ליבה זו משפרת את הביצועים משמעותית, ומספקת מעבר למהירות גלישה גבוהה ושיהוי נמוך אמינות, רציפות תפקודית וכמובן אבטחה".