ברשת
הרגע שהפחית את החרדות של ספיר קשתי
50:06
כשספיר קשתי חזרה מהאי של הישרדות למציאות הישראלית היא הצליחה למנף את התהילה ולסחוף אחריה יותר ממאה אלף עוקבים. אבל כפי שהיא מספרת לבר שם אור ב"ברשת", ההתמודדות בריאליטי, רק לפני שנה, לא הייתה כל כך פשוטה.
"על האי שכחתי איך קוראים לי. בלי האמונה הייתי קורסת שם", שיתפה. "לא באמת אוכלים שם, הגוף נמצא בסטרס ודיכאונות, סבלתי שם מאוד מחרדות. ואתה מתמודד עם זה לבד, כי אתה מפחד להיות חלש מול המתמודדים האחרים".
"היה לי שם לילה עם גשם זלעפות, בלי מדורות. זה היה לילה שרציתי לפרוש. הגוף שלי לא תפקד, לא יכולתי פיזית לקום. ניסיתי להתחמם על ידי אבנים. הסתכלתי על מישהו מההפקה ואמרתי לו 'שחרר אותי'. הרגשתי שאני בין חיים ומוות".
1 צפייה בגלריה
ספיר קשתי
ספיר קשתי
ספיר קשתי
(צילום: דורין בר)
הטיסה לאי הגיעה בתזמון מדויק מבחינתה – מיד אחרי פרידה שהותירה בה חותם עד היום. "יצאתי עם אבי אברומי. לא היינו הרבה זמן זוג, אבל מאוד התאהבתי בו. הוא לימד אותי המון על החיים ועל חרדות, שינה אותי לטובה בחודשים הספורים שהיינו. היום יש לו חברה מהממת ואני שמחה בשבילו, אבל אני לא חושבת שהוא יודע כמה הוא היה אבן דרך בשבילי".
בחשבון האינסטגרם שלה קשתי מדברת לא פעם על דימוי גוף ועל חוסר הביטחון – נושאים שהצליחה להתגבר עליהם דווקא בזכות ההשתתפות בריאליטי. "היה לי פעם בן זוג שקמתי להתאפר לפני שהוא קם. חוסר ביטחון כזה לא ראית בחיים שלך. היו לי תמיד הפרעות אכילה ועד היום אני לא הולכת עם בגד ים ביקיני. זה מטען שאני סוחבת תמיד".
"אני עושה ספורט, אבל זה לא משהו שמשתחרר ממני, אני לפעמים מתביישת. יש לי המון רגעים שאני לא אוהבת את איך שאני נראית", הוסיפה קשתי. "לפני הישרדות כל הסטורי שלי היה נורא מפולטר, אבל כשחזרתי משהו השתנה. התגברתי על המכשול שהכי פחדתי ממנו – כל המדינה ראתה את הגוף שלי מכל זווית".

עוד "ברשת":

ועדיין – האתגר המרכזי שמלווה אותה הוא שם המשפחה. גם אחרי תואר במשפטים, עבודה בדוגמנות, עסק עצמאי וקמפיינים ברשתות, ספיר נאלצת להתמודד עם שאלות על בני המשפחה שלה שהסתבכו – בהם פריסיליה קשתי, טום קשתי ואלימלך קשתי.
"גם בדייטים שואלים אותי על המשפחה, זה חתיכת תיק. אבל משפחה לא בוחרים, אני לא יכולה לשלוט במעשים של האחר", סיפרה. "קרה מה שקרה עם בני הדודים וחוסר התקשורת בינינו היה עוד לפני המקרים, זה התחיל בין ההורים. מה אתם רוצים? שאני אחליף שם משפחה? חשבתי על זה, אבל אני לא אחליף. אני בן אדם בפני עצמי".
שם המשפחה מקשה עליה לא רק בדייטים, אלא גם בפן העסקי. "פספסתי עבודה לא מזמן בגלל זה, עבודה גדולה. חתמתי על קמפיין ממש גדול בסכום ענק – וזה נפל בגלל זה. הבעלים של אותו מותג אמר לי אחרי שכבר סגרנו וחתמנו שאת קשורה לככה וככה, ואם יעשו גוגל. אבל מה אני יכולה לעשות שנולדתי לשם משפחה כזה?".
"כמה אפשר לשפוט? יש להם (לבני המשפחה – בש"א) דין בשמיים, בבתי משפט, זה שלהם. אבל רק כשאני אתחתן אקבל עוד עבודה? זה לא פייר, וגם הביטחון יורד לי. החלום שלי זה להיות מנחה ושחקנית, אני כל כך אוהבת לדבר. אבל אין לי ביטחון שייקחו אותי בגלל שם המשפחה. אני מרגישה שנהייתי מצורעת".
אפרופו חתונה, לפני מספר שבועות פרסמה קשתי סרטון שבו חשפה בכנות כמה היא רוצה להיכנס לזוגיות, אבל מתקשה למצוא את האחד. "היו לי מערכות יחסים, ואני אומרת לעצמי 'מה דפוק בך?'. אני סובלת מהשפיטה העצמית שלי, אני לא מיישמת את מה שאני רוצה. אמרתי אולי הישרדות תפתח לי עוד דלתות, אבל זה רק הרתיע גברים".
"אחרי הסרטון הגיבו לי 3,000 אנשים שניסו להתחיל איתי, ואנשים סיפרו לי סיפורים מטורפים. עניתי לכולם וזה לקח לי יומיים פתאום אתה מרגיש שאתה לא לבד", הוסיפה. "הייתי ברבי מאיר בעל הנס, הלכתי לכותל, יש את הקבר של יונתן בן עוזיאל, שצריך להקיף שבע פעמים – אני הקפתי 14. הנס לא קרה".
ספיר קשתי מתארחת ב"ברשת"
(ynet radio)
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.